HTML

ITÉlet

Egy multinacionális cégnél dolgozó informatikai manager szakmai blogja. Észrevételek, tapasztalatok szoftver fejlesztésről, vezetésről, managementről és hatékonyságról itthoni és külföldi példákon keresztül. Az informatikáról másképp...

Utolsó kommentek

  • 232323: Szóval managernek jó lenni, akkor dől a nagy lé, felelősség meg számonkérés sehol. Krém. (2019.10.31. 15:24) Kirúgják-e a menedzsert ha hibázik?
  • Simon Géza: "A következő forradalmi áttörés, nagy dobás, ami megint tőzsdei felfutáshoz vezet, az nem valamilyen informatikai dolog lesz, hanem egészen más." Ha a generic AI nem informatikai, akkor igazad van.... (2018.02.19. 07:01) Az IT jövője
  • pggp: @AnyTink: Köszi, de én csak egy blog olvasó vagyok, aki jól tudja használni a keresőt ;-) (2017.10.17. 07:19) Milyen volt hazaköltözni?
  • AnyTink: @pggp: :) Gratulálok a család bővüléséhez és a sikeres 'hazatelepedéshez'. Mi most gondolkodunk a hazaköltözésen és jó olvasni mások élményéről! Köszönöm az írásod :) (2017.10.16. 18:49) Milyen volt hazaköltözni?
  • pggp: Tulajdonképpen igen, alakult valami: akocsis.com "2017 április, Dália eloször Szentesen" ;-) (2017.06.06. 21:51) Milyen volt hazaköltözni?
  • Utolsó 20

Elnézést az angol címért, de nehéz magyarra lefordítani. A cégeket nagyjából két csoportba lehet sorolni: azokra, akik a széllel hajóznak, és azokra, akik a szelet fújják.

Elnézést az angol címért, de nehéz magyarra lefordítani. A cégeket nagyjából két csoportba lehet sorolni: azokra, akik a széllel hajóznak, és azokra, akik a szelet fújják.

Akik a szelet fújják, nos őket mindenki ismeri. Elég csak az Apple-re, Google-re vagy a Microsoft-ra gondolni. Rengeteg időt/energiát fordítanak kutatás-fejlesztésre, innovációra, újabb és újabb piacok meghódítására. A saját szabályaik szerint élnek. Fiatal, kreatív munkatársakat keresnek, akik képesek elrugaszkodni a megszokottól, hogy kitalálják a jövőt.

A piac nagy részét a trend követők alkotják – azok a cégek, akik egyszerűen csak követik a többieket. Az innovatív cégek kijelölik az utat, a többiek pedig arra mennek. Mert a járt, biztonságos úton olcsón és stabilan lehet haladni. Nem kell befektetni egy kockázatos technológiai újításba, nem kell izgulni a nagy projektekkel. A jól bevált és mások által kipróbált módszerek, eszközök olcsók és könnyen elérhetőek. Sokkal kisebb csapatra van szükség. Fiatal és kreatív tehetségek helyett tapasztalat öreg rókákra építenek, akik hozzák a know-how-t, és biztos kézzel meg is valósítják azt.

Trend követőnek lenni egyszerű és kényelmes. Maga a tőzsde is azt bizonyítja, hogy együtt venni, együtt eladni a trenddel hosszú távon jövedelmező.

Habár hazánkban az okos embereket tartja sokra a közvélekedés, máshol teljesen elfogadott, ha egy cég nem akarja megváltani a világot. Elég csak az ügyfeleit!
Ha alkalmazzuk (ne adj isten lemásoljuk) a már bevált dolgokat, azok nálunk is be fognak válni, és csak nyerünk vele. Nem fogunk hirtelen nagyot kaszálni, egyszerűen csak hosszú távon jól fogunk megélünk.

És mindezek mellett egy trendkövető is lehet innovatív! A cégnek számtalan fronton kell egyszerre teljesítenie: informatika, pénzügy, termékek, ügyfélkapcsolat, marketing, értékesítés. Elég, ha csak egyik vagy másik területen vagyunk kreatívak, a többi helyen elég „úszni az árral”. Bőven elég, ha lehengerlő termékeink vannak átlagos minőségű informatikai rendszerek és standard üzleti modell mellett…

Az a fontos dolog, hogy tisztában legyünk céljainkkal, vagyis legyen stratégiánk: mely területek az erősségeink, amibe befektetünk és megelőzzük a piacot, illetve mely területek azok, ahol szimplán csak hozzuk a kötelezőt. Mik az értékeink és mik a gyengeségeink? (A listát szerényen nevezhetjük üzleti tervnek is…)

Elszúrni csak úgy lehet, ha annyira okosak vagyunk, hogy mindenben érvényesíteni akarjuk az okosságunkat. És ebbéli igyekezetünkben lépten-nyomon feltaláljuk a spanyolviaszt. Azt mondják, a szorgalmas de buta ember a legveszélyesebb!

(Például dörzsölt informatikai vezetők nem alkalmaznak új technológiákat, nem vezetnek be frissen fejlesztett szoftvert. Előbb bizonyítson a szoftver a konkurenciánál, ha ott sikeres volt, akkor majd jöhet.
Igazából minden „cutting edge” akkora kockázatot jelent, amit egy épeszű CIO nem vállal be. Kivéve ha épp egy „cutting edge” cégnél dolgozik.)

Apropó, buta ember: ahhoz, hogy a trendet kövessük, ismerni kell a trendet! A világ ismert, a világ megismerhető! Azaz ismerni kell az egyszerű, átlagos, standard megoldásokat, amiket minimális erőfeszítéssel lehet alkalmazni, és így lesz időnk azzal foglalkozni amivel szeretnénk. A trendkövetés legalább akkora tudást kíván, mint a világmegváltás. Ne feledjük, a „fiatal, okos és tehetséges” csak egy szinonimája a „nem ért hozzá”-nak. 

 

A kkv-k esete speciális. A kkv-k alapvetően a NAGY ÖTLETRE építenek, a kkv-k alapvetően innovatívak. És persze a kis cégek jobban szeretnek fiatal tehetségekkel dolgozni, adott hát a „robbanó egyveleg” a világ megváltására.

Ez így rendben is van. Sok kis cég bukik el, nagy részük már rögtön az első év után. Viszont az a néhány százalék, aki berobban… ők lesznek a következő trend-diktátorok. A nagy cégek megveszik a berobbant kis cég termékét, esetleg magát a céget. Mindenki jól jár: a kicsi is (a pénzzel), a nagy is (az új ötlettel).

Mindez nagyon szépen működik… csak senki se lépjen ki a szerepéből J

Címkék: innováció trend management követés

A bejegyzés trackback címe:

https://akocsis.blog.hu/api/trackback/id/tr795211280

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása