HTML

ITÉlet

Egy multinacionális cégnél dolgozó informatikai manager szakmai blogja. Észrevételek, tapasztalatok szoftver fejlesztésről, vezetésről, managementről és hatékonyságról itthoni és külföldi példákon keresztül. Az informatikáról másképp...

Utolsó kommentek

  • 232323: Szóval managernek jó lenni, akkor dől a nagy lé, felelősség meg számonkérés sehol. Krém. (2019.10.31. 15:24) Kirúgják-e a menedzsert ha hibázik?
  • Simon Géza: "A következő forradalmi áttörés, nagy dobás, ami megint tőzsdei felfutáshoz vezet, az nem valamilyen informatikai dolog lesz, hanem egészen más." Ha a generic AI nem informatikai, akkor igazad van.... (2018.02.19. 07:01) Az IT jövője
  • pggp: @AnyTink: Köszi, de én csak egy blog olvasó vagyok, aki jól tudja használni a keresőt ;-) (2017.10.17. 07:19) Milyen volt hazaköltözni?
  • AnyTink: @pggp: :) Gratulálok a család bővüléséhez és a sikeres 'hazatelepedéshez'. Mi most gondolkodunk a hazaköltözésen és jó olvasni mások élményéről! Köszönöm az írásod :) (2017.10.16. 18:49) Milyen volt hazaköltözni?
  • pggp: Tulajdonképpen igen, alakult valami: akocsis.com "2017 április, Dália eloször Szentesen" ;-) (2017.06.06. 21:51) Milyen volt hazaköltözni?
  • Utolsó 20

Néhány hozzászólás már feszegette azt a kérdést, hogy mennyire hitelesek az ezen a blogon megjelenő leírtak, van-e köze a valósághoz, és hogy alkalmazhatók-e a módszereim a valós életben?

Néhány hozzászólás már feszegette azt a kérdést, hogy mennyire hitelesek az ezen a blogon megjelenő leírtak, van-e köze a valósághoz, és hogy alkalmazhatók-e a módszereim a valós életben?

A tudományos életben bevett és elvárt, hogy az ember minden állítása mellé kutatási eredményt vagy referenciát ad. Vagy legalábbis rámutat arra, hogyan és mi módon jutott bizonyos következtetésre. Ezt a módszert én nem igazán követem, ezért bizonyára némely esetben úgy tűnhet, csak a levegőbe beszélek.

Annak idején (2008 február) azzal a kettős céllal indítottam ezt a blogot, hogy gyarapítsam a magyar nyelű menedzsment blogokat, másrészt pedig az élményeimet megosszam a közönséggel.

Ugyanis a munkám révén bekerültem egy olyan belső körbe, amit mások csak elképzelnek, vagy legfeljebb kívülről látnak. Olyan feladatköröm van, amit általában „nyugati-európai menedzser” szokott ellátni, miközben a „kelet-európai munkások” nem értik és elégedetlenek. Mint amikor az ember felmászik a hegyre, és utána visszanéz – páratlan élmény, amit le kell fényképezni és meg kell osztani másokkal.
Arra gondoltam, hogy a „másik oldal” vagy a szokványostól eltérő nézet sokaknak érdekes lehet, ne adj isten még gondolatokat is ébreszt.

Mindig szigorúan törekedtem arra, hogy amit közlök, az valódi legyen, azaz valóban megtörtént a dolog, valóban megtapasztaltam, valaki valahol már kimondta/leírta/bebizonyította. Nem beszélek mellé és nem spekulálok. Még a kitalált történetek is valós, megtörtént mozzanatokból lettek összerakva.

Na most az a helyzet, hogy a valódiságnak ára is van. Mivel én tényleg benne vagyok és tényleg azt csinálom, ezért itt sok esetben üzleti titokról van szó. Ugyebár konkurens cégtől is olvassák a blogot. Mindig fennáll a lehetősége, hogy a leírt történet főszereplője idekeveredik és magára ismer. Tehát nem fedhetem fel a cég üzleti titkait, nem ollózhatok be belső jelentéseket, és egy bizonyos szinten túl nem lehetek konkrét.

Más blogok szerzői nyilván más helyzetben vannak. Aki tanácsadó, az sokkal jobban tudja magát nevesíteni, referenciái vannak, konkrét példákat hozhat, és hivatalosan „megjelenhet” az olvasók előtt. Ez nem tanácsadó blog és nem vagyok tanácsadó. Nem célom e cikkek segítségével álláshoz, megrendeléshez jutni. Köszönöm szépen megélek a munkából, ide csak a közjó jegyében írok.

Mennyire használhatók a valós életben az itt leírtak? Minden amit itt leírtam, az valós, tehát – elvileg – minden használható. De itt nagyvállalatról és globális környezetről van szó, tehát a kkv-ben dolgozó olvasó joggal érezheti idegennek a környezetet.
(Nem, nem azért mert magyar. Egy amerikai, angol vagy német kkv sem úgy működik, mint a multi a szomszéd irodaházban.)

Akadnak olyanok, akik szerint nem hiteles jól működő cégről írni, nem hiteles „ideális” esetekről beszélni, hiszen a valóság más, a valóság sosem hagyja, hogy valamit jól csináljunk. Erre nem igazán tudok mit mondani: a cikkek nem kitalált történetek, a környezetemben valóban minden adott a megfelelő munkavégzéshez, és valóban csak az eredmény számít. És korábban is olyan helyeken dolgoztam, ahol ezek voltak az alapelvek. (Ahol nem ezek voltak, oda nem mentem dolgozni.)

Nem rágódok azon, hogyan lehetne mocsárra várat építeni, mert katedrálist építek szilárd alapokra.

Címkék: blog hitelesség

A bejegyzés trackback címe:

https://akocsis.blog.hu/api/trackback/id/tr345211411

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hesz Roland 2010.09.14. 17:28:18

Ne hagyd abba véletlen se :) "Akadnak olyanok, akik szerint nem hiteles jól működő cégről írni, nem hiteles „ideális” esetekről beszélni, hiszen a valóság más, a valóság sosem hagyja, hogy valamit jól csináljunk." Az ilyen véleménnyel nem kell foglalkozni. Jó tudni, hogy nem lehetetlen, van ahol megy, csak küzdeni kell, hogy odajussunk. Ha csak két helyen kikűzdik az emberek az ideális, "nem valóságos" állapot, már nyertél.

petiati 2010.09.14. 18:06:49

Csatlakozom az előttem szólóhoz. Bár nem vagyok manager, az eddigi legmagasabb poszt amit betöltöttem az csoport vezető volt, viszont én is multinál dolgozom. Élvezettel olvasom bejegyzéseidet és próbálok belőlük okulni.

Ismeretlen_16561 2010.09.15. 10:13:41

Hasonló cipőben járva én teljesen egyetértek Veled, miközben néha irigyellek azért, hogy Nálatok ez inkább van úgy, ahogy szeretném, mint nálunk. Aztán persze rájövök, hogy nem irigykedni kell, hanem jól dönteni :D
süti beállítások módosítása