HTML

ITÉlet

Egy multinacionális cégnél dolgozó informatikai manager szakmai blogja. Észrevételek, tapasztalatok szoftver fejlesztésről, vezetésről, managementről és hatékonyságról itthoni és külföldi példákon keresztül. Az informatikáról másképp...

Utolsó kommentek

  • pggp: Tulajdonképpen igen, alakult valami: akocsis.com "2017 április, Dália eloször Szentesen" ;-) (2017.06.06. 21:51) Milyen volt hazaköltözni?
  • Bethy: Sziasztok! Most olvastam a hozzászólásokat. Csak érdekelne, azóta mi történt? 2017-re alakult valami? (2017.05.01. 04:04) Milyen volt hazaköltözni?
  • 232323: Aztán az nem lehet hogy egyszer csak az igásló felcsattan, és azt kiabálja, hogy "Basszátok meg, hülye azért nem vagyok? Mindenki rajtam mászik fel?" Mert rajta kívül mindenki csak a pecsenyéjét sü... (2016.02.02. 09:40) Hungarian Teamwork
  • 232323: kimentem, hazajöttem és most nem találom a helyem. és az az érzésem, ha másodjára mennék ki ott se találnám a helyemet. Most már lehet sose fogom megtalálni... de az is lehet, hogy a fejemben kéne ... (2015.12.03. 08:58) Milyen volt hazaköltözni?
  • Pálinkó Menyhért: Valóban jó írás, de mint szakmabeli a 7. ponttal nagyon nem értek egyet! "Értelemszerűen a legolcsóbbat: open source, Linux, Apache, PHP, HTML. Minél rosszabb, annál több munka lesz vele" ezt felháb... (2015.11.08. 19:09) A gagyi diadala
  • Utolsó 20

A korábbi, amszterdami metrót érintő cikk után következzék Nápoly!

A korábbi, amszterdami metrót érintő cikk után következzék Nápoly!

Mit kell tudni Nápolyról? Olaszországban van, 963 ezren lakják – tehát Budapesttel összemérhető – és van metrója. Egészen pontosan „földalatti gyorsvasút hálózata”. Hogy mi a különbség?

Amikor hotelt foglaltunk Nápolyba, akkor fontos szempont volt a tömegközlekedés. Autóval ugye alapból kockázatos Olaszországban. Dél-Olaszországban pláne. Nápoly a maga szűk utcáival és bűnözésével pláne a négyzeten (a nyóckernél durvább helyeket tessék elképzelni). Olyan hotelt kerestünk, ahol ott lehet hagyni az autót (zárható belső parkoló előny), és majd metróra pattanva látogatjuk meg a belvárost. Sikerült is egy megfelelő „metró közeli” szállodát találni.

Amikor odaértünk, akkor jöttek a meglepetések. Kiderült, hogy a szállás nem is Nápolyban, hanem 14 km-rel arrébb a szomszéd városban van. Mégpedig fenn a szikla tetején. A kilátás jó volt – na de metró, itt???

A recepciós készségesen elmagyarázta, hogy jutunk el a metróig. Hiszi a piszi, biztos csak egy HÉV-jellegű vasút lesz, ami elvisz a legközelebbi metróállomásra. A gyanút megerősítette, hogy a rövid séta után nem metró lejárót, hanem valóban egy vasútállomást találtunk, mint Rákospalota-külső. Más választás nem lévén felszálltunk rá, és irány a város!

Nagyjából hozta a HÉV színvonalat, kevés szék és sok ember, némi kosz. Ja és volt kalauz.

A meglepetés ott következett, hogy Nápoly felé közeledve a vonat bement a föld alá, és az eddigi vasútállomások helyett metró-megállók következtek. A vonat végül befutott a városközpontba, leszálltunk róla és mentünk kirándulni.

Meglepő volt, hogy egy szomszédos településről átszállás nélkül közvetlenül, gyorsan el lehetett jutni a belvárosba. Ráadásul Nápolyban 10 vonal van!

Annyi csalás persze van a dologban, hogy míg a mi metrónk alulról kapja az áramot, addig a nápolyi „metró” felülről. Felsővezetékes, mint a villanyvonat.

És ha metró, akkor trollok: Hazafelé kétségem volt, hogy az adott megállóra bemenve melyik vonalra tudok felszállni. A kitáblázott információk elég gyengére sikerültek. A bennszülötteknek nyilván triviális volt, de egy magamfajta külföldi turistának nem.
Szerencsére az állomás előtt volt egy információs pult egy unottan ücsörgő férfival. Aki viszont nem beszélt olaszon kívül semmit. Bármit kérdeztem tőle, egyre hangosabban hajtogatta hogy „No ticket!”, és közben vadul mutogatott a „No ticket!” feliratra.

A fentiek ellenére senkit sem riasztanék el egy nápolyi úttól. Az öböl és a kikötő csodálatos, a belvárosban pedig számos múzeum és látnivaló található.

Címkék: metró nápoly

A bejegyzés trackback címe:

http://akocsis.blog.hu/api/trackback/id/tr805211416

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

petiati 2010.10.06. 11:27:26

Meg tudlak érteni, hogy nem akartál Nápolyban autózni. Egyszer elkövettem azt a hibát, hogy végigmentem kocsival a városon. Nos ez idő alatt 40 km-t tettem meg 4 óra alatt és közben nem parkoltam. Döbbenet volt, amikor a három sávos úton négy oszlop autó araszolt - fizikailag ennyi fért el. Mindegy minek nevezik, azért szerintem Pest "környékén" (10-20 km.es körzetben) értékelnék, ha átszállás nélkül el lehetne jutni a belvárosba, netán egy átszállással a "szemközti" településre. PetiAti

Sabada 2010.10.16. 20:17:03

elmondok egy titkot, németországban, dániában franciaországba és spanyolországban sok sok nagyvárosba ilyen vasuti rendszerek vannak. hivhatják úgy öket h S-bahn, S-tog, Renfe, RER-nek... egy biztos. hogy zsneiálisan logikus a város alatt össze kötni a vasútat.