HTML

ITÉlet

Egy multinacionális cégnél dolgozó informatikai manager szakmai blogja. Észrevételek, tapasztalatok szoftver fejlesztésről, vezetésről, managementről és hatékonyságról itthoni és külföldi példákon keresztül. Az informatikáról másképp...

Utolsó kommentek

  • 232323: Szóval managernek jó lenni, akkor dől a nagy lé, felelősség meg számonkérés sehol. Krém. (2019.10.31. 15:24) Kirúgják-e a menedzsert ha hibázik?
  • Simon Géza: "A következő forradalmi áttörés, nagy dobás, ami megint tőzsdei felfutáshoz vezet, az nem valamilyen informatikai dolog lesz, hanem egészen más." Ha a generic AI nem informatikai, akkor igazad van.... (2018.02.19. 07:01) Az IT jövője
  • pggp: @AnyTink: Köszi, de én csak egy blog olvasó vagyok, aki jól tudja használni a keresőt ;-) (2017.10.17. 07:19) Milyen volt hazaköltözni?
  • AnyTink: @pggp: :) Gratulálok a család bővüléséhez és a sikeres 'hazatelepedéshez'. Mi most gondolkodunk a hazaköltözésen és jó olvasni mások élményéről! Köszönöm az írásod :) (2017.10.16. 18:49) Milyen volt hazaköltözni?
  • pggp: Tulajdonképpen igen, alakult valami: akocsis.com "2017 április, Dália eloször Szentesen" ;-) (2017.06.06. 21:51) Milyen volt hazaköltözni?
  • Utolsó 20

Hogyan fejleszt másképp szoftvert az ázsiai, európai vagy amerikai cég?

Hogyan fejleszt másképp szoftvert az ázsiai, európai vagy amerikai cég?

Van egy informatikai partnerünk, aki globálisan nyújt kiszervezett informatikai szolgáltatásokat és erőforrásokat, például fejlesztőket és rendszerszervezőket ad projektekhez, szoftvertámogatást végez, szaktudást hoz a céghez. Nem csak nekünk Európában, hanem Ázsiában és Amerikában is. Ez a bizonyos informatikai partner – a munkakapcsolatot erősítendő – készített egy tanulmányt, hogy ők hogyan látnak bennünket. Illetve hogyan látják az egyes régiókat, összehasonlítva egymással.

Íme az eredmény:

Ázsia

Európa

Amerika

Offshore ratio

50:50

80:20 (ideális)

70:30

Külső erőforrások igénybevétele

Csekély

Átlagos

Jelentős

Munka jellege

Szoftver támogatás

Szoftver támogatás és fejlesztés

Szoftver támogatás

Üzleti domain

Néhány kiválasztott

Teljes körű

Teljes körű

Preferált technológia (fontossági sorrendben)

Web alkalmazások
SAP
Oracle

Web alkalmazások
Mainframe

Mainframe
.Net
JAVA

Pénzügyi konstrukció

Fixed bid

T&M

Vegyes

Szoftverfejlesztési módszertan

Vízesés

Iteratív

Vízesés

SLA

Van, kötbér nélkül

Van, kötbér nélkül

Van, kötbérrel

Nyilván a fenti adatokban lehetnek cégünkre jellemző specifikumok, de bizonyára jelentős részben dominál az egyes országokban/régiókban szokásos szoftverfejlesztési kultúra.

Mit is mondanak a fenti adatok?

Az Offshore ratio helyes értéke 80:20 lenne, vagyis a fejlesztői csapat nagyobb része legyen offshore a költségek racionalizálása miatt. Ázsiában ezt nagyon nem így gondolják, és úgy általában kevésbé vonják be a külső partnert, kevesebb területre engedik be.

Az igénybevétel azt sugallja, hogy míg a cég Amerikában azonnal igyekezett maximálisan felhasználó a beszállító erőforrásait (rövid idő alatt jelentős mennyiségű fejlesztőt sikerült alkalmazni), addig mi Európában óvatosabbak vagyunk, Ázsiában pedig elsősorban a kapcsolat lassú felépítésére összpontosítanak.
Azt gondolná az ember, hogy az amerikaiak kiszolgáltatottá válnak a jelentős beszállítói jelenléttől, de ha gond lenne a minőséggel, akkor pont ugyanilyen sebességgel tudnának egy másik beszállítóhoz átmenni.

Furcsa azt látni, hogy a külső partnert elsősorban szoftver támogatásra használjuk, és csak Európában vesznek részt projekt munkában. Személy szerint én is úgy érzem, ha egy informatikai partnerünk erőforrásokat biztosít, akkor miért ne használnánk ezeket fejlesztési feladatokban?
Az ázsiaiak elzárkózása bizonyára azon alapul, hogy elsősorban belső erőforrásokkal oldják meg az üzletileg érzékenyebb fejlesztéseket, míg Amerikában megválogatják és specializálják a beszállítókat.

Azt vártam, hogy a technológiai preferenciák egységesek lesznek – elvégre az IT egy globális iparág globális trendekkel – ennek ellenére jelentős eltérések vannak. Az amerikaiak mainframe és kliens alkalmazás preferenciája azt sugallja, hogy erőteljes szoftvereket készítenek, feltehetőleg az üzleti értéket tartva szem előtt.
Nálunk szinte ismeretlen a kliens alkalmazás: a webes megoldások és mainframe programok az üzemeltethetőség és a tiszta architektúra irányába mutatnak. (pl. telepítésmentes környezet)

Közismert, hogy mi európaiak szeretjük a T&M alapú elszámolást, ami viszont az előzetes becslés és a változó üzleti igények függvényében könnyen csalódást okozhat egyik, avagy másik oldalnak. Az ázsiai megközelítés a kockázatok megosztását jelenti anélkül, hogy a költségek elszaladnának.

A riport legnagyobb meglepetése a szoftverfejlesztési módszertan. Ugyanis mi Európában vízesés modellt használunk! Nem értem, honnan vehették a rendszerszervezők az iteratív/agilis módszertant. Feltehetőleg az „agilis vízesés modell” klasszikus esete áll fenn.
Az amerikai leányvállalatok vízesés modellje azok számára lehet meglepő, akik szerint Amerikában már mindenki agilisan fejleszt. (Számomra nem volt az)

Az SLA rész némi magyarázatra szorul. A beszállító erőforrásokat biztosít szoftver támogatáshoz, nem magát a szoftver támogatást szerveztük ki. Nem is biztos, hogy ennek a kiszervezése jó ötlet lenne. Mivel a beszállítónak nincs teljes mértékű felelőssége a támogatásban, ezért kötbér sincs. (Ez egy soktényezős egyenlet, például függés az informatikai környezettől, informatikai gerinchálózattal, szerverek rendelkezésre állása, stb)
Az amerikai hozzáállás itt is „kapitalistább”: ha játszunk, játsszunk keményen. Van kötbér, a beszállító felelőssége nagyobb, de a megrendelés volumene is nagyobb.

Címkék: kultura informatika kiszervezés

A bejegyzés trackback címe:

https://akocsis.blog.hu/api/trackback/id/tr295211418

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása