HTML

ITÉlet

Egy multinacionális cégnél dolgozó informatikai manager szakmai blogja. Észrevételek, tapasztalatok szoftver fejlesztésről, vezetésről, managementről és hatékonyságról itthoni és külföldi példákon keresztül. Az informatikáról másképp...

Utolsó kommentek

  • 232323: Szóval managernek jó lenni, akkor dől a nagy lé, felelősség meg számonkérés sehol. Krém. (2019.10.31. 15:24) Kirúgják-e a menedzsert ha hibázik?
  • Simon Géza: "A következő forradalmi áttörés, nagy dobás, ami megint tőzsdei felfutáshoz vezet, az nem valamilyen informatikai dolog lesz, hanem egészen más." Ha a generic AI nem informatikai, akkor igazad van.... (2018.02.19. 07:01) Az IT jövője
  • pggp: @AnyTink: Köszi, de én csak egy blog olvasó vagyok, aki jól tudja használni a keresőt ;-) (2017.10.17. 07:19) Milyen volt hazaköltözni?
  • AnyTink: @pggp: :) Gratulálok a család bővüléséhez és a sikeres 'hazatelepedéshez'. Mi most gondolkodunk a hazaköltözésen és jó olvasni mások élményéről! Köszönöm az írásod :) (2017.10.16. 18:49) Milyen volt hazaköltözni?
  • pggp: Tulajdonképpen igen, alakult valami: akocsis.com "2017 április, Dália eloször Szentesen" ;-) (2017.06.06. 21:51) Milyen volt hazaköltözni?
  • Utolsó 20

Kifogások helyett eredményeket!

Kifogások helyett eredményeket!

Amíg az ember beosztottként, kétkezi munkásként dolgozik, addig az eredményességét döntően befolyásolják olyan tényezők, mint például hogy van-e elég alapanyag, akad-e eszköz, megkapta-e az ügyféltől a specifikációt, fel lett-e telepítve a legújabb szoftver, lejárt-e a jelszava, vagy elment-e szabadságra a network specialista. A menedzser dolga az, hogy ezeket a problémákat megoldja, hogy a munkatársak zavartalanul tudjanak termelni.

Amikor a beosztottból menedzser lesz, az egyik dolog amit meg kell tanulnia, hogy ezek a kifogások már nem használhatóak. Mert hiszen neki pontosan az a dolga, hogy a munkát megszervezze, a szükséges információkat megszerezze, és a háttér biztosítsa. Vizuális típusok számára: a melós végzi el a munkát, a menedzser gondoskodik a papírról és a ceruzáról.

A projektmenedzserekre különösen igaz a kitétel: ők egyszemélyi felelősei a projektnek. Ez a munkájuk.

Éppen ezért a PM nem hivatkozhat másra. Őt csakis az eredmény minősíti, hogy a projekt elkészült-e vagy sem.

Aki csak annyit lát, hogy az öltönnyel és a hatalommal együtt „pusztán” annyi a dolog, hogy ledelegáljuk a munkát – az nagyon téved. Az is nagyot téved, aki a hatalom gyakorlását „dolgozza” nap mint nap, de a munka nem készül el. Az olyan menedzser, aki nem tud határidőre szállítani, nos az olyan mint a mákos bejgli mák nélkül: a lényeg hiányzik.

Ez esetenként igen nagy kihívást jelent. Az élet már csak olyan, hogy a dolgok néha egyszerűen mennek, néha meg nagyon nehezen. Egyik nap a problémák maguktól megoldódnak, a másik nap pedig a biztosnak hitt dolog is elromlik.
Egy dolog biztos: hogy a menedzser dolga rendet tenni.

Szóval a munka néha nagyon egyszerű, máskor pedig meg kell szakadni, hogy a dolgok rendben legyenek, rendben maradjanak.

Amikor komoly fennakadás van, akkor bizony jól jön, ha a menedzser szakmailag is érti az eseményeket, hozzá tud szólni, ne adj isten a megoldásra is van ötlete. A lényeg az, hogy a nem várt eseményeket minél hamarabb, minél kevesebb erőfeszítéssel meg kell oldani, hogy a munka visszatérjen a „normális” kerékvágásba.

A munkának ugyanis készen kell lennie, lehetőség szerint időben. Ugyanis a felsővezetőket csak ez érdekli.

Éppen ezért azt tanácsolom azoknak, akik menedzserek akarnak lenni: tanuljanak meg lehetetlen körülmények között is eredményesnek lenni. Mert aki nem teljesít, annak veszélyben az állása, és nem lesz lehetőség elmagyarázni, hogy miért.

Meg kell tanulni azokat az eszközöket, amikkel egy váratlan eseményt kezelhetünk, egy akadályt elháríthatunk, eszközöket amikkel megtalálhatjuk a megfelelő segítséget és ahogyan a segítséget megfelelően használhatjuk.

Címkék: menedzsment

A bejegyzés trackback címe:

https://akocsis.blog.hu/api/trackback/id/tr135211516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Viktor 2011.04.26. 12:05:44

megint egy jó bejegyzés :-) Vö.: http://www.tozsdeforum.hu/index2.phtml?menu=9&submenu=onearticle&news_id=389742 " - Tudna egy áttekintést adni számunkra a tanulási kulcseseményekről? - Miután kategorizáltuk a vezetők válaszait, egyértelművé vált, hogy hat olyan fő tanulási kulcsesemény van, amiből a vezetők tanulnak. Az elsőt, amit szinte mindenki említett, lehetetlen küldetésnek neveztük el. A vezetők arról számoltak be, hogy olyan helyzetekből tanultak, melyekben kaptak egy költségkeretet, ami túl kicsi volt, vagy egy olyan határidőt ami túl szűk, arra, hogy egy olyan dolgot vigyenek végbe, ami túl nagy volt. Tulajdonképpen ez az, amit lehetetlen küldetésnek hívunk. És mivel valami olyat kellett csinálniuk, ami nagyon új volt, ezért nagyon másféleképp kellett azt csinálniuk. Meg kellett változtatniuk a viselkedésüket ahhoz, hogy értékelhető eredményt tudjanak elérni."
süti beállítások módosítása