HTML

ITÉlet

Egy multinacionális cégnél dolgozó informatikai manager szakmai blogja. Észrevételek, tapasztalatok szoftver fejlesztésről, vezetésről, managementről és hatékonyságról itthoni és külföldi példákon keresztül. Az informatikáról másképp...

Utolsó kommentek

  • pggp: Tulajdonképpen igen, alakult valami: akocsis.com "2017 április, Dália eloször Szentesen" ;-) (2017.06.06. 21:51) Milyen volt hazaköltözni?
  • Bethy: Sziasztok! Most olvastam a hozzászólásokat. Csak érdekelne, azóta mi történt? 2017-re alakult valami? (2017.05.01. 04:04) Milyen volt hazaköltözni?
  • 232323: Aztán az nem lehet hogy egyszer csak az igásló felcsattan, és azt kiabálja, hogy "Basszátok meg, hülye azért nem vagyok? Mindenki rajtam mászik fel?" Mert rajta kívül mindenki csak a pecsenyéjét sü... (2016.02.02. 09:40) Hungarian Teamwork
  • 232323: kimentem, hazajöttem és most nem találom a helyem. és az az érzésem, ha másodjára mennék ki ott se találnám a helyemet. Most már lehet sose fogom megtalálni... de az is lehet, hogy a fejemben kéne ... (2015.12.03. 08:58) Milyen volt hazaköltözni?
  • Pálinkó Menyhért: Valóban jó írás, de mint szakmabeli a 7. ponttal nagyon nem értek egyet! "Értelemszerűen a legolcsóbbat: open source, Linux, Apache, PHP, HTML. Minél rosszabb, annál több munka lesz vele" ezt felháb... (2015.11.08. 19:09) A gagyi diadala
  • Utolsó 20

Αττικό Μετρό. Újabb metró kerül terítékre a római, az amszterdami és a nápolyi után!

Αττικό Μετρό. Újabb metró kerül terítékre a római, az amszterdami és a nápolyi után!

Még mielőtt túlságosan elfakulnának az emlékek, írok az athéni metróról is. Mint a nagy többség, én is egyszerű turistaként utaztam Athénba, hogy megnézzem Görögország túlértékelt nevezetességeit.

Előzetesen többen óvtak attól, hogy a metrót használjuk, mert ugye tüntetések vannak, és ki tudja hogy a metróvezetők sztrájkolnak-e vagy sem. Nos, semmi rossz nem történt. Egy fia tüntetőt sem láttunk, a tömegközlekedés flottul ment, habár a tüntetésnek voltak nyomai: kordonok a belvárosban, lerakott transzparensek, illetve festékfoltok a falon-földön. Csakis arra tudok gondolni, hogy a tüntetők napközben a nagy melegben otthon sziesztáztak. Végül is logikus: ki akar a legnagyobb nyári melegben a parlament előtt verekedni a rendőrökkel?

Az athéni metróhálózat 3 összegabalyodott vonalból, amelyek Rómához hasonlóan nagyon jól lefedik a központi, turisták számára érdemes helyeket, a kikötőt és a belvárost. Városnézéshez kiváló.

Az athéni metró 1. vonala a leírás szerint a világ második legöregebb metróvonala a londoni után.

Nos, ez azért érdekes, mert a világ többi része szerint Budapesté a 2. hely. Hogyan lehetséges ez? A jól bevált „trójai faló” trükk: az athéni 1. metróvonal 1869-ban épült ugyan, de VASÚTVONALNAK. Mégpedig szabályos vasútvonalnak: felszíni vonal, felszíni vasútállomások és gőzmozdony. 1904-ben villamosították. Egészen 2011 márciusáig az 1. vonal önállóan üzemelt, hivatalos neve Athén-Pireusz Elektromos Vasút volt, és nem volt része az athéni metrónak. Tanulságos történet, hogyan lehet egy jól célzott cégátvétellel babérokra szert tenni.

A 2. és a 3. vonal 2000-ben lett átadva, tehát egész újak.

A metróépítés ugyanabba a problémába ütközik, mint a római: mindenhol történelmi emlékek vannak, azért nehézkes ásni. A vonalak meghosszabbítása jelenleg is zajlik.

Az állomások és szerelvények kulturáltak, tiszták. Az állomásokon elektromos kapuk vannak, amiken csak jeggyel lehet átmenni. Jegyet a mindenhol jelen lévő automatákból vagy a pénztárból lehet venni. Ellenőrrel nem találkoztam (feltehetőleg a kapuk miatt).

Az volt a benyomásom – biztosan csak rossz időpontokban utaztam – hogy a szerelvények mindig tömve voltak emberekkel. Állandó tumultus, konzervhering-érzés és tömegjelenetek. Volt olyan, hogy nem is sikerült felférni. Viszont a szerelvények sűrűn jöttek egymás után.

Aki Athénban metrózik, az készüljön fel a zsebtolvajokra. Szerencsére semmit sem loptak el, de állítólag sokan vannak és nagyon agresszívek. A nagy tömegben rengeteg lehetőségük van. A pénztárcát ne csak egyszerűen zsebre vágjuk, hanem rakjuk el nagyon-nagyon mélyre és kétszeresen cipzárazzuk be.

Jegyárak:
Vonaljegy 1.40 EUR
Havi bérlet 45 EUR

A vonaljegy 90 percig érvényes minden közlekedési eszközre, kivéve a gyorsbuszokat a reptérre.

Rengeteg félárú kedvezmény van, és ahogy láttam a többség félárú jegyet vett.

Címkék: metró athén

A bejegyzés trackback címe:

http://akocsis.blog.hu/api/trackback/id/tr905211571

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.