HTML

ITÉlet

Egy multinacionális cégnél dolgozó informatikai manager szakmai blogja. Észrevételek, tapasztalatok szoftver fejlesztésről, vezetésről, managementről és hatékonyságról itthoni és külföldi példákon keresztül. Az informatikáról másképp...

Utolsó kommentek

  • 232323: Szóval managernek jó lenni, akkor dől a nagy lé, felelősség meg számonkérés sehol. Krém. (2019.10.31. 15:24) Kirúgják-e a menedzsert ha hibázik?
  • Simon Géza: "A következő forradalmi áttörés, nagy dobás, ami megint tőzsdei felfutáshoz vezet, az nem valamilyen informatikai dolog lesz, hanem egészen más." Ha a generic AI nem informatikai, akkor igazad van.... (2018.02.19. 07:01) Az IT jövője
  • pggp: @AnyTink: Köszi, de én csak egy blog olvasó vagyok, aki jól tudja használni a keresőt ;-) (2017.10.17. 07:19) Milyen volt hazaköltözni?
  • AnyTink: @pggp: :) Gratulálok a család bővüléséhez és a sikeres 'hazatelepedéshez'. Mi most gondolkodunk a hazaköltözésen és jó olvasni mások élményéről! Köszönöm az írásod :) (2017.10.16. 18:49) Milyen volt hazaköltözni?
  • pggp: Tulajdonképpen igen, alakult valami: akocsis.com "2017 április, Dália eloször Szentesen" ;-) (2017.06.06. 21:51) Milyen volt hazaköltözni?
  • Utolsó 20

Mikor hogyan kell egy változást keresztülvinni, hol hagyatkozhatunk a beosztottakra és mikor kell erővel átnyomni valamit?

Mikor hogyan kell egy változást keresztülvinni, hol hagyatkozhatunk a beosztottakra és mikor kell erővel átnyomni valamit?

A lassú változásról akartam cikket írni, de Holden megelőzött, és az Álmodozások korában leírta a vezető kétféle megközelítését a változáshoz: lehet valamit gyorsan és lehet valamit lassan megváltoztatni.

Mi a különbség?

Gyors változás

Lassú változás

Radikális

Apró

Ellenállást generál

Ötleteket generál

Felülről vezetett

Alulról kezdeményezik

Gyorsan nagyot lépünk előre

Lassan lépünk előre

A vezető erős kézzel irányít

A vezető támogat

A beosztott követi az utasítást

A beosztott kezdeményez

 

Mikor melyiket kell használni?

Gyors változás

Lassú változás

Szervezeti átalakítás

Ideiglenes szervezeti átalakítás

Komoly problémák megoldása

Kis problémák megoldása

Válsághelyzet

Nincs válsághelyzet

Eredményesség drasztikus növelése

Hatékonyság növelése

„Nem-szeretem” változások

„Jó” változások

Új folyamatok bevezetése

Meglévő folyamatok hatékonyabbá tétele

Újat felépíteni

Régit korrigálni

 

Hogyan kell csinálni?

Gyors változás

Lassú változás

Előzetes terveket kell készíteni

Workshop-ot szervezni és ötleteket gyűjteni

Támogatókat szerezni (vezetőség és kulcsemberek)

Végrehajtókat és ötletgazdákat keresni

Nincs visszaút

Előbb kipróbáljuk, aztán véglegesítjük

Határozott fellépés

Támogató fellépés

A tervre összpontosítani

A „miért”-re összpontosítani

Mindenkire nézve kötelező, csak a vezetőség véleménye fontos

Mindenki részt vesz, mindenki véleménye fontos

Gyors sikereket elérni

Együttműködést elérni

 

 

 

Címkék: változás menedzsment

A bejegyzés trackback címe:

https://akocsis.blog.hu/api/trackback/id/tr165211833

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Névtelen 2012.05.07. 14:36:55

Mi lehet még a különbség? Felülről jövő, gyors, "erőszakos" változtatásoknál szerintem gyakran előfordul, hogy egyik-másik munkavállalónak ez olyannyira nem tetszeni, hogy felmond... vagy csak én gondolom ezt?
süti beállítások módosítása