HTML

ITÉlet

Egy multinacionális cégnél dolgozó informatikai manager szakmai blogja. Észrevételek, tapasztalatok szoftver fejlesztésről, vezetésről, managementről és hatékonyságról itthoni és külföldi példákon keresztül. Az informatikáról másképp...

Utolsó kommentek

  • sagabona: szia... elég régen született ez a bejegyzés, én csak most akadtam rá véletlenül. Érdekes dolgokat írsz, részben egyetértek az általad gondoltakkal, azonban pár dologban messze más a véleményem - ez ... (2018.10.19. 11:14) Gondolatfoszlányok a pályaválasztásról
  • Simon Géza: "A következő forradalmi áttörés, nagy dobás, ami megint tőzsdei felfutáshoz vezet, az nem valamilyen informatikai dolog lesz, hanem egészen más." Ha a generic AI nem informatikai, akkor igazad van.... (2018.02.19. 07:01) Az IT jövője
  • pggp: @AnyTink: Köszi, de én csak egy blog olvasó vagyok, aki jól tudja használni a keresőt ;-) (2017.10.17. 07:19) Milyen volt hazaköltözni?
  • AnyTink: @pggp: :) Gratulálok a család bővüléséhez és a sikeres 'hazatelepedéshez'. Mi most gondolkodunk a hazaköltözésen és jó olvasni mások élményéről! Köszönöm az írásod :) (2017.10.16. 18:49) Milyen volt hazaköltözni?
  • pggp: Tulajdonképpen igen, alakult valami: akocsis.com "2017 április, Dália eloször Szentesen" ;-) (2017.06.06. 21:51) Milyen volt hazaköltözni?
  • Utolsó 20
 

Észrevettem egy alapvető különbséget magyar és nem-magyar vállalkozások között.

Külföldön (nem csak nyugaton, hanem Romániában, Szlovákiában, Lengyelországban) ha tárgyalsz egy partnerrel, akkor segíteni akarnak. Elmondod mit akarsz, és elkezdenek gondolkodni hogyan oldják meg. Javaslatokat tesznek. Közben persze ügyelnek rá hogy nekik jó legyen, de amíg nem jár komolyabb erőfeszítéssel addig rugalmasak.

Magyarországon ellenben az üzleti partnered panaszkodással kezdi. Rosszul megy az üzlet, ráfizetés a projekt, tulajdonképpen púp a hátán az egész. Nem érdekli hogy mi mint ügyfél mit szeretnénk - ő csak a saját megoldását hajlandó hozni, csak úgy ahogy van, teljesen rugalmatlanul. Ha nem tetszik, mehetünk máshová. De nem javasolja, mert a konkurencia nála sokkal drágább lesz.

Igazából itt arról van szó, hogy mindenki „profit maximalizálásra" törekszik. A bevett szokások szerint a meeting során a felek egymásnak mennek, és aki keményebbnek bizonyul, az lehúzza a másikat. Ha bárki is a win-win-re törekedne, azt a gyengeség jeleként értékelik, és a partner azonnal bekeményítene. Sőt, a potenciális lehúzás lehetőség felbukkanása többé nem is lesz rugalmas - hiszen egy jó üzleti lehetőséget szalasztana el. Inkább hajlandó hagyni elmenni egy ügyfelet, mint utána álmatlanul hánykolódni az „üzleti lehetőség" miatt.

Ennek megfelelően a magyar managereket a keménységük alapján válogatják (azaz aki be mer szólni az ügyfélnek).

Ez így rendben is volna, amíg a magyar vállalkozásunk magyar ügyfelekkel dolgozik. De érthető okok miatt a módszer külföldiekkel nem működik. És mivel kis hazánk piaca valóban nem nagy, ezért a magyar vállalkozások gyakorlatilag saját üzleti lehetőségeiket rombolják szét.

Megoldás? Amíg az üzleti kultúra nem változik, addig nincs. Addig marad a kettősség: azok a cégek, akik Magyarországon sikeresek, de nem tudnak a nemzetközi piacra lép, és a nemzetközi cégek akik nem értik, mi zajlik Magyarországon...

Címkék: kultura management vallalkozas

A bejegyzés trackback címe:

https://akocsis.blog.hu/api/trackback/id/tr775211185

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_87799 2008.12.18. 00:15:58

Mennyire igaz, és sajnos mennyire sajnálatos, hogy így van. Egyébként nem csak a vállalatokra igaz, elég bemenni egy közszolgálatinak mondott irodába itthon, és valahol Európában.