HTML

ITÉlet

Egy multinacionális cégnél dolgozó informatikai manager szakmai blogja. Észrevételek, tapasztalatok szoftver fejlesztésről, vezetésről, managementről és hatékonyságról itthoni és külföldi példákon keresztül. Az informatikáról másképp...

Utolsó kommentek

  • sagabona: szia... elég régen született ez a bejegyzés, én csak most akadtam rá véletlenül. Érdekes dolgokat írsz, részben egyetértek az általad gondoltakkal, azonban pár dologban messze más a véleményem - ez ... (2018.10.19. 11:14) Gondolatfoszlányok a pályaválasztásról
  • Simon Géza: "A következő forradalmi áttörés, nagy dobás, ami megint tőzsdei felfutáshoz vezet, az nem valamilyen informatikai dolog lesz, hanem egészen más." Ha a generic AI nem informatikai, akkor igazad van.... (2018.02.19. 07:01) Az IT jövője
  • pggp: @AnyTink: Köszi, de én csak egy blog olvasó vagyok, aki jól tudja használni a keresőt ;-) (2017.10.17. 07:19) Milyen volt hazaköltözni?
  • AnyTink: @pggp: :) Gratulálok a család bővüléséhez és a sikeres 'hazatelepedéshez'. Mi most gondolkodunk a hazaköltözésen és jó olvasni mások élményéről! Köszönöm az írásod :) (2017.10.16. 18:49) Milyen volt hazaköltözni?
  • pggp: Tulajdonképpen igen, alakult valami: akocsis.com "2017 április, Dália eloször Szentesen" ;-) (2017.06.06. 21:51) Milyen volt hazaköltözni?
  • Utolsó 20

On the internet you can read a hell lot of advice how your company could survive in 2009. Most of them recommends quality and efficiency improvement along with marketing campaigns. Most of them suggests that downsizing and layoffs are stupid. I think these ideas are misleading.

The situation is the following:
1) Market is shrinking. Even if you keep your customers, the overall customer base is smaller then one year ago
2) Much difficult to get money, because banks are afraid to lend any.
3) The stock level is high. Everybody wants to get rid of the stock at any price, so you cannot be competitive.

Honestly, the situation is about surviving. Forget everything else (quality, market share, customer satisfaction). And this rude situation will remain for at least the next 12 months, so you should not stick to temporarily measures.

The long term measures are unfortunately not nice. You must freeze all projects, all improvements. If you could work with the existing methods and tools, you will be able to do it in the next years. Spend no money on "modernization".

Also you can downsize your company. Pay cuts or production halts are worst then layoffs, but with less effect. People prefer layoff over pay cut.

As about the suggestions:
- Quality improvement -> cut bad quality product lines instead of doing investment and projects.
- Efficiency improvement -> reduce staff instead of implementing new methods.
- Marketing campaigns -> focus on stock reduction instead of attracting new customers.

Some people said in crisis the positive thinking helps, look at it as opportunity not as threat. This is wrong. Look at the opposite: only those firms will survive who are willing to counter the threat and not afraid to downsize.
The collapsed companies in the news are those who refused to accept the crisis and claimed that everything is fine - until the very last moment.

Additionally, this is not the first recession we experience, but maybe the biggest in our life. We know what helped last time: cut cost, reduce team, freeze spending, restructuring.  Please do not be surprised.

Címkék: business crisis management plan layoff downsize

A bejegyzés trackback címe:

https://akocsis.blog.hu/api/trackback/id/tr735211190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hesz Roland · http://heszroland.hu 2009.01.24. 16:12:07

És aki nem így gondolkodik, hanem ésszerűen, vagyonherdálás és értékherdálás nélkül próbál továbbmenni, az minden hónappal 3 hónap előnyt nyer. Nem a rózsaszín szemüveg kell, de a sarokbakuporogva pánikszerű költségcsökkentő leépítés - ami mellesleg költségnövelés, és a jövő felélése - nem megoldás. Azt meg, hogy az alkalmazottak a 100%-os keresetvesztést preferálják a 15-20%-os bércsökkentéssel szemben, az az alkalmazottak maguk cáfolják. A "forget everything else" tanáccsal van egy nagy gond. Amikor a piac helyreáll, a vásárlók, megmaradt alkalmazottak nem "forget". A minőség és ügyfélelégedettség elfelejtése annyit jelent, hogy lőttek a cég hírének. Az ész nélküli leépítés annyit tesz, hogy a legjobb emberek felállnak a krízis végén, és oda a tudás. A szervezet tudatos legyengítése nem a legbölcsebb dolog hosszútávon.

Ismeretlen_102125 2009.02.02. 10:23:36

A cikk gondolatmenete pontosan fordított. Lehet hogy a szervezet tudatos legyengítése nem jó, de csődbe azok a cégnek mentek/mennek akik nem teszik meg ezeket a kellemetlen lépéseket. Jelen pillanatban nem a szervezet és a munkatársak fontosak, hanem a cash és a cashflow. A munkanélküliség megugrásával pedig nem kell tartani a legjobb embereink távozásától, éppen ellenkezőleg: lehetőség adódik a minőségi cserére. 7th habit of the highly effective people: Sharpen the saw