HTML

ITÉlet

Egy multinacionális cégnél dolgozó informatikai manager szakmai blogja. Észrevételek, tapasztalatok szoftver fejlesztésről, vezetésről, managementről és hatékonyságról itthoni és külföldi példákon keresztül. Az informatikáról másképp...

Utolsó kommentek

  • sagabona: szia... elég régen született ez a bejegyzés, én csak most akadtam rá véletlenül. Érdekes dolgokat írsz, részben egyetértek az általad gondoltakkal, azonban pár dologban messze más a véleményem - ez ... (2018.10.19. 11:14) Gondolatfoszlányok a pályaválasztásról
  • Simon Géza: "A következő forradalmi áttörés, nagy dobás, ami megint tőzsdei felfutáshoz vezet, az nem valamilyen informatikai dolog lesz, hanem egészen más." Ha a generic AI nem informatikai, akkor igazad van.... (2018.02.19. 07:01) Az IT jövője
  • pggp: @AnyTink: Köszi, de én csak egy blog olvasó vagyok, aki jól tudja használni a keresőt ;-) (2017.10.17. 07:19) Milyen volt hazaköltözni?
  • AnyTink: @pggp: :) Gratulálok a család bővüléséhez és a sikeres 'hazatelepedéshez'. Mi most gondolkodunk a hazaköltözésen és jó olvasni mások élményéről! Köszönöm az írásod :) (2017.10.16. 18:49) Milyen volt hazaköltözni?
  • pggp: Tulajdonképpen igen, alakult valami: akocsis.com "2017 április, Dália eloször Szentesen" ;-) (2017.06.06. 21:51) Milyen volt hazaköltözni?
  • Utolsó 20
 A skót Felföldön a legveszélyesebb élőlény a turista. Menekülj ha meglátsz egy francia, holland vagy német rendszámot!

A Felföld nemcsak természeti adottságaiban, váraiban, tavaiban és hegyeiben egyedi, hanem autóvezetés szempontjából is.

Ugyebár az út bal oldalán kell menni. Ez már önmagában is veszélyes egy balkormányos kontinentális autóban. Mindenki azt hiszi, hogy tud menni az út másik oldalán... egészen addig amíg egy váratlan szituációba nem kerül, és ott reflexszerűen jobbra húz... majd frontálisan ütközik a szembe jövővel.

Bár a körforgalmak Magyarországon is terjednek, Nagy Britannia a paradicsomuk. Pontos szabályok léteznek arra, a körforgalomhoz közeledve melyik sávba soroljál, merre indekszelj. A körforgalomba csak megadott körülmények között lehet belépni. Kötött, hogy a körforgalomban haladva melyik sávban lehetsz, mikor váltasz sávot, mikor hova indekszelsz, és mikor hagyod el a körforgalmat.
Ezen szabályok ismerete és betartása mellett a körforgalom óramű pontossággal pörög, nagy mennyiségű autós tud rövid idő alatt áthaladni.
Elég csak az egyik autósnak rosszul váltania vagy jeleznie, hogy veszélyes helyzet alakuljon ki. Márpedig a kontinentális autósoknak (beleértve a magyarokat), a körforgalom csak egy körbe menő út, ahol azt csinálhatok amit akarok.

A másik veszélyforrás - különös módon - az egysávos út. A Felföld természeti adottságai miatt nem épült mindenhol 2 sávos főút. Sok helyen sima 1 sávos út van, ahol időnként szembe jön valaki (az út melletti birkáktól tekintsünk el egy pillanatra). Itt most hegyi szerpentinekre, folyón átívelő szűk hídra kell gondolni, ahol tényleg csak egyszerre egy fér el.
A skót KRESZ előírja, hogy ha jön mögötted valaki, aki szemmel láthatóan gyorsabb, akkor köteles vagy lehúzódni és elengedni. Ha szemből jön valaki, akkor szabályozott, kinek kell lehúzódni vagy hátratolatni a legutolsó szélesebb útszakaszig és elengedni a másikat.
Ez nagyon szépen működik.
De ha nem működne, akkor is ott van a kölcsönös udvariasság elve.

A gond az, hogy jön egy kontinentális sofőr, aki az „elsőbbségem van, tehát mindenkit letúrhatok az útról" filozófiában vezet. Nyomja a gázt, senkit sem akar elengedni. A vélt elsőbbségéről pedig miért mondana le az udvariasság miatt?

 

Mit nem csináltak ezek az autósok?

  1. Görcsösen ragaszkodnak régi best practice-jukhoz, amiből worst practice lett.
  2. Nem figyelnek a visszajelzésre (a másik autós reakcióira)
  3. Nem törekednek win-win-re
  4. Nem alkalmazkodnak

 

A fentieket managerként is észben kell tartani, mert különben mi leszünk a projekt legkártékonyabb embere.

Címkék: skót lecke vezetés manager felföld management

A bejegyzés trackback címe:

https://akocsis.blog.hu/api/trackback/id/tr475211228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.