HTML

ITÉlet

Egy multinacionális cégnél dolgozó informatikai manager szakmai blogja. Észrevételek, tapasztalatok szoftver fejlesztésről, vezetésről, managementről és hatékonyságról itthoni és külföldi példákon keresztül. Az informatikáról másképp...

Utolsó kommentek

  • sagabona: szia... elég régen született ez a bejegyzés, én csak most akadtam rá véletlenül. Érdekes dolgokat írsz, részben egyetértek az általad gondoltakkal, azonban pár dologban messze más a véleményem - ez ... (2018.10.19. 11:14) Gondolatfoszlányok a pályaválasztásról
  • Simon Géza: "A következő forradalmi áttörés, nagy dobás, ami megint tőzsdei felfutáshoz vezet, az nem valamilyen informatikai dolog lesz, hanem egészen más." Ha a generic AI nem informatikai, akkor igazad van.... (2018.02.19. 07:01) Az IT jövője
  • pggp: @AnyTink: Köszi, de én csak egy blog olvasó vagyok, aki jól tudja használni a keresőt ;-) (2017.10.17. 07:19) Milyen volt hazaköltözni?
  • AnyTink: @pggp: :) Gratulálok a család bővüléséhez és a sikeres 'hazatelepedéshez'. Mi most gondolkodunk a hazaköltözésen és jó olvasni mások élményéről! Köszönöm az írásod :) (2017.10.16. 18:49) Milyen volt hazaköltözni?
  • pggp: Tulajdonképpen igen, alakult valami: akocsis.com "2017 április, Dália eloször Szentesen" ;-) (2017.06.06. 21:51) Milyen volt hazaköltözni?
  • Utolsó 20

Egy tanulságos report arról, mivel foglalkozik a Helpdesk

Az egyik prezentációban bukkantam az alábbi statisztikára.

A Helpdesk által regisztrált bejelentések eloszlása:

              86      Új felhasználó
            621      Jelszó visszaállítás
                0      Hibás felhasználói profil
                9      Alkalmazás nem elérhető
              26      Alkalmazás hiba

Vagyis az összesen érkezett 733 bejelentésből csak 26 darab (3,5%) volt igazi „hiba", a többi olyan egyéb probléma, ami minimális informatikai ismerettel megoldható.

Mondjuk az is szemet szúr, hogy ha a jelszó visszaállítás ilyen gyakori probléma, akkor miért nincs rá valamilyen automatikus folyamat. Ha nem is az összes esetet, de az esetek egy jelentős részét ki lehetne védeni.
Vagy mondjuk egy „le fog járni a jelszavad, változtasd meg" emlékeztetővel.

Címkék: statisztika helpdesk

A bejegyzés trackback címe:

https://akocsis.blog.hu/api/trackback/id/tr795211250

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_16561 2009.09.25. 12:37:21

arra is kíváncsi lennék, hogy mi volt a cég reakciója a 621 bejelentésre. Mert saját tapasztalat szerint nem kell annak a jelszónak lejárnia, elég egy hosszabb szabadság, és máris elfelejtődnek azok a fránya jelszavak. Érdekes lenne azt is tudni, hogy mikor (milyen időszakban) történtek ezek az események, talán pont nyár végén :D sok jelszót kell megjegyezni, az a baj. a biztonságiak meg nem javasolják mindenhova ugyanazt a jelszót. valahol olvastam valami single sign on megoldásról is... ki tudja, talán érdemes lenne kipróbáni...