HTML

ITÉlet

Egy multinacionális cégnél dolgozó informatikai manager szakmai blogja. Észrevételek, tapasztalatok szoftver fejlesztésről, vezetésről, managementről és hatékonyságról itthoni és külföldi példákon keresztül. Az informatikáról másképp...

Utolsó kommentek

  • sagabona: szia... elég régen született ez a bejegyzés, én csak most akadtam rá véletlenül. Érdekes dolgokat írsz, részben egyetértek az általad gondoltakkal, azonban pár dologban messze más a véleményem - ez ... (2018.10.19. 11:14) Gondolatfoszlányok a pályaválasztásról
  • Simon Géza: "A következő forradalmi áttörés, nagy dobás, ami megint tőzsdei felfutáshoz vezet, az nem valamilyen informatikai dolog lesz, hanem egészen más." Ha a generic AI nem informatikai, akkor igazad van.... (2018.02.19. 07:01) Az IT jövője
  • pggp: @AnyTink: Köszi, de én csak egy blog olvasó vagyok, aki jól tudja használni a keresőt ;-) (2017.10.17. 07:19) Milyen volt hazaköltözni?
  • AnyTink: @pggp: :) Gratulálok a család bővüléséhez és a sikeres 'hazatelepedéshez'. Mi most gondolkodunk a hazaköltözésen és jó olvasni mások élményéről! Köszönöm az írásod :) (2017.10.16. 18:49) Milyen volt hazaköltözni?
  • pggp: Tulajdonképpen igen, alakult valami: akocsis.com "2017 április, Dália eloször Szentesen" ;-) (2017.06.06. 21:51) Milyen volt hazaköltözni?
  • Utolsó 20

A héten meglátogattam cégünk legnagyobb európai alkatrészraktárát.

A héten meglátogattam cégünk legnagyobb európai alkatrészraktárát.

 

A raktár fantasztikus volt: a 90000 m2 alapterületű raktár felelős egész Európa ellátásáért. Ez konkrétan 350000 különféle alkatrészt jelent. 200 fős személyzet gondoskodik róla, hogy napi 24 órában történjenek a kiszállítások és bevételezések.

Ami különösen inpozáns volt: a bejárat melletti tábla szerint az utolsó baleset 2005 közepén történt.

Na és mikor történt az utolsó informatikai „baleset”?
A hétvégén. Két adatbázis hiba lépett fel, az egyik kritikus volt, a másik kevésbé. A Helpdesk hívta az ügyeletben lévő DBA-t, de nem sikerült elérni. Egy idő múlva a DBA észrevette a hívást és visszahívta a HD-t – akik összekeverték a két esetet, és a kevésbé fontosat vették elő. A DBA mérges lett, hogy miért hívják hétvégén egy lényegtelen üggyel, és lerakta a telefont.

Mire tisztázódott a félreértés, vasárnap este lett. Igen ám, csak közben a VPN eléréssel történt valami, és a DBA nem tudta elérni a belső hálózatot.
Úgyhogy hétfő reggelre nem sikerült kiállítani a számlákat, és a 200 ember (plusz a kamionok) 1 órát álltak, mire a szakértő beautózott és megjavította a hibát.

Ha már hibánál tartunk…
Az év eleje valami miatt elég zűrösen alakult. Volt vagy 10 batch job hibánk, amiket kb 3 hétig tartott kitakarítani. Az üzleti oldal szerint a hibák nagyjából 600k EUR veszteséget okoztak. Nem beszélve arról, hogy a fejlesztéseink sem haladtak ezen idő alatt.

Öröm az ürömben, hogy a hibákra sikerült hosszú távú megoldást találni, nem fognak újra visszajönni. De mindenképpen el kell gondolkodni, hogyan tudnánk csökkenteni a hibákat, és hogyan tudnánk egy ilyen eseményt gyorsabban lekezelni.

Címkék: hiba minőség raktár

A bejegyzés trackback címe:

https://akocsis.blog.hu/api/trackback/id/tr85211293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_16561 2010.02.01. 12:51:15

tudnék valakit :D