HTML

ITÉlet

Egy multinacionális cégnél dolgozó informatikai manager szakmai blogja. Észrevételek, tapasztalatok szoftver fejlesztésről, vezetésről, managementről és hatékonyságról itthoni és külföldi példákon keresztül. Az informatikáról másképp...

Utolsó kommentek

  • sagabona: szia... elég régen született ez a bejegyzés, én csak most akadtam rá véletlenül. Érdekes dolgokat írsz, részben egyetértek az általad gondoltakkal, azonban pár dologban messze más a véleményem - ez ... (2018.10.19. 11:14) Gondolatfoszlányok a pályaválasztásról
  • Simon Géza: "A következő forradalmi áttörés, nagy dobás, ami megint tőzsdei felfutáshoz vezet, az nem valamilyen informatikai dolog lesz, hanem egészen más." Ha a generic AI nem informatikai, akkor igazad van.... (2018.02.19. 07:01) Az IT jövője
  • pggp: @AnyTink: Köszi, de én csak egy blog olvasó vagyok, aki jól tudja használni a keresőt ;-) (2017.10.17. 07:19) Milyen volt hazaköltözni?
  • AnyTink: @pggp: :) Gratulálok a család bővüléséhez és a sikeres 'hazatelepedéshez'. Mi most gondolkodunk a hazaköltözésen és jó olvasni mások élményéről! Köszönöm az írásod :) (2017.10.16. 18:49) Milyen volt hazaköltözni?
  • pggp: Tulajdonképpen igen, alakult valami: akocsis.com "2017 április, Dália eloször Szentesen" ;-) (2017.06.06. 21:51) Milyen volt hazaköltözni?
  • Utolsó 20

Blogleállás – kell-e ennél jobb téma egy informatikai menedzsmenttel foglalkozó blognak?

Blogleállás – kell-e ennél jobb téma egy informatikai menedzsmenttel foglalkozó blognak?

Mint ahogyan mindenki láthatta, tegnap teljesen váratlanul leállt a blog és nem volt elérhető. A részletekről a hivatalos közleményben itt lehet olvasni.

A visszaállítás során azonban az augusztus 25-e óta posztolt bejegyzések elvesztek, az olvasói megjegyzésekkel együtt.

Az útmutatás alapján sikerült a Google Reader-ből visszahozni a bejegyzéseket. Itt jegyezném meg, hogy a cikkek nekem le vannak mentve, tehát bármilyen IT katasztrófa esetén a blog tartalma nem veszik el. Sajnos – vagy szerencsére – hetente átlag 4 bejegyzést születik, ennyi tartalmat visszaállítani óriási kézimunka. És az idő pénz, mint tudjuk.

Ugyanakkor a megjegyzéseket nem sikerült visszahozni. Ezt nagyon sajnálom, ugyanis sok értékes megjegyzés, észrevétel, korrekció és kérdés volt. Sok olyan kérdés, amiről később bejegyzés született. A magam részéről a blog értékes tartalmába beleértem az Olvasók kommentjeit, amik hozzá tartoznak, amiket el kell olvasni.

Végeredményben a baj nem akkora, mint amekkorának reggel tűnt, de mégse sikerült teljesen megúszni.

Mint ahogy az lenni szokott, a blogról – az egyes bejegyzéseket eltekintve – szabályos mentésem nincs. Ilyenkor tanulja meg az ember – jó informatikus holtig tanul – hogy menteni azt kell. Csak az nem ment, akinek még nem veszett el értékes adata. Ott van a blog export funkció, csak hát soha nem kattintottam rá, soha nem alakítottam ki mentési rendszert. És természetesen nincs katasztrófaelhárítási tervem. Olyan dolog, amiért cikizni szokás a beszállítókat.

Most túllépve a freeblog bakiján, mi az eljárás ilyen esetben az üzleti életben?

Hibázni szoktunk, mert emberek vagyunk. Informatikai hibák vannak. Fel kellene ismerni, hogy az informatikai szolgáltatás csak addig jelent értéket a felhasználóknak, amíg működik, és amíg megbízhatóan jól működik. Egy megbízhatatlan szolgáltatás senkinek sem kell, akkor sem, ha történetesen ingyen van.

Az informatikus, az informatikai vezető dolga tehát az, hogy mindent megtegyen az efféle helyzetek elkerülésére. Nem a megoldására, hanem az elkerülésére.

Egy mentési rendszer kialakításakor számításba kell venni, hogy maga a mentési rendszer meghibásodik. A napi mentés nem csak azt jelenti, hogy előző napról van mentés, hanem azt is, hogy az előtte való napról, az előző hétről, és az előző hónapról.

A Sor a Postán cikk kapcsán többen rácsodálkoztak, hogy egy IT vezető miért sárga csekken fizeti be hó végén a díjat. Hát ezért. Mert egy IT vezető tudja, hogy a számítógép elromolhat, az adatbázis megsérülhet, és akkor viszlát adatok. A sárga csekk viszont örök, az megmarad, az bizonyíték. Ha az áramszolgáltatómnak bedől a rendszere, akkor is tudom igazolni, hogy a számla be van fizetve. Mégpedig az a számla, amit ő állított ki, papír alapon. A papír alapú számlába nem fog tudni utólag belenyúlni és módosítgatni (most nem rosszindulatot feltételezve).

Címkék: hiba leállás rendszer

A bejegyzés trackback címe:

https://akocsis.blog.hu/api/trackback/id/tr955211771

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ize 2011.11.11. 17:28:08

Amit meg el szoktak felejteni, hogy nem eleg mentegetni, hanem idonkent ki kell probalni, hogy a mentesbol visszaallithato-e a rendszer (persze nem az eles kornyezetben, hanem egy tesztkornyezetben)...

deejayy · http://deejayy.hu 2011.11.14. 08:27:24

Fogsz-e szolgáltatót váltani a fentiek fényében? "Egy megbízhatatlan szolgáltatás senkinek sem kell, akkor sem, ha történetesen ingyen van." Mi az ingerküszöb? Nekem eléggé fájna két és fél hónap tartalma, még ha van is róla "mentés".

Viktor 2011.11.29. 11:36:44

én szolgáltatót váltanék, sztem az ilyen tartalmakhoz egy megbízható háttér illik.