HTML

ITÉlet

Egy multinacionális cégnél dolgozó informatikai manager szakmai blogja. Észrevételek, tapasztalatok szoftver fejlesztésről, vezetésről, managementről és hatékonyságról itthoni és külföldi példákon keresztül. Az informatikáról másképp...

Utolsó kommentek

  • sagabona: szia... elég régen született ez a bejegyzés, én csak most akadtam rá véletlenül. Érdekes dolgokat írsz, részben egyetértek az általad gondoltakkal, azonban pár dologban messze más a véleményem - ez ... (2018.10.19. 11:14) Gondolatfoszlányok a pályaválasztásról
  • Simon Géza: "A következő forradalmi áttörés, nagy dobás, ami megint tőzsdei felfutáshoz vezet, az nem valamilyen informatikai dolog lesz, hanem egészen más." Ha a generic AI nem informatikai, akkor igazad van.... (2018.02.19. 07:01) Az IT jövője
  • pggp: @AnyTink: Köszi, de én csak egy blog olvasó vagyok, aki jól tudja használni a keresőt ;-) (2017.10.17. 07:19) Milyen volt hazaköltözni?
  • AnyTink: @pggp: :) Gratulálok a család bővüléséhez és a sikeres 'hazatelepedéshez'. Mi most gondolkodunk a hazaköltözésen és jó olvasni mások élményéről! Köszönöm az írásod :) (2017.10.16. 18:49) Milyen volt hazaköltözni?
  • pggp: Tulajdonképpen igen, alakult valami: akocsis.com "2017 április, Dália eloször Szentesen" ;-) (2017.06.06. 21:51) Milyen volt hazaköltözni?
  • Utolsó 20

Hogyan lehet olcsót jól eladni?

Egy Harvard Business Review cikkben olvastam stratégiákról, és most nem találom melyikben, úgyhogy nem tudok pontos forrást közölni.

A lényeg az, hogy stratégiákról volt benne szó, és a cégek nagy része valamilyen ügyfélközpontú, nagyívű stratégiát álmodik meg. Különösen ha prémium kategóriáról van szó.

De sok cég közelíti meg a kérdést arról a végéről, hogy az ügyfél árérzékeny - vagy legalábbis sokan a legolcsóbbat választja – ezért adjuk a terméket/szolgáltatást a legolcsóbban. Bármi áron. Ezek azok a cégek, ahol pocsék a kiszolgálás, silány a termék, esetleg otthon derül ki hogy hibás. A stratégia és a cégkultúra nehezen vállalható.

 

De ott van az IKEA.

Bútor diszkontról beszélünk, ahol sötét, kazamata-szerű áruházban bolyonganak a vásárlók, maguk cipelik a bútoraikat és maguk szerelik össze.

Miért vásárolnak mégis sokan az IKEA-ban?

Mert a cég tudomásul vette, hogy mi a szerepe, és azt megpróbálja jól csinálni. Nem ígér prémiumot. Nem próbálják meg csinos hostess lányok meggyőzni a vásárlókat arról, hogy az a termék a legjobb a világon. Vagy hogy az IKEA lenne a legnagyobb bútorbolt a világon és érezze magát a vásárló megtisztelve, hogy ott lehet.

Az IKEA alkut köt a vásárlóval: Te vállalod a nehézségeket, hazaviszed és összeszereled a bútorodat, mi viszont garantáljuk, hogy nem verünk át, pont azt kapod amit vártál. A bútor tökéletesen fogja tudni azt, amit ígértünk. Egyszerű, de praktikus megoldások.

Nincs trükk, nincs átverés.

Ez a lényeg.

Az IKEA pont azt adja a vásárlónak – becsületesen, őszintén – amit ígér. Nem ígér sokat, de amit ígér azt betartja.

Ez bőségesen elég arra, hogy az ügyfelek elégedettek legyenek és visszajárjanak.

Annyira elég, hogy még a gazdag nyugati civilizációban sem ciki, ha az ember ott vásárol. Egy jó IKEA termék felvállalható még a gazdagék háztartásában is.

 

Tehát ez egy működő – jól működő – stratégia. Amikor végiggondolod mit szeretnél a Te cégednél a Te stratégiáddal, nem kell rögtön a csúcsra törni. Csinálhatod úgy is, mint az IKEA: ígéretek és szemfényvesztés helyett őszintén és becsületesen. Az ügyfelek értékelik, ha betartod ígéreteidet, ha tudják mire számíthatnak, és ha megbízhatnak a minőségben amit szállítasz. 

Címkék: stratégia IKEA

A bejegyzés trackback címe:

https://akocsis.blog.hu/api/trackback/id/tr715297638

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.