HTML

ITÉlet

Egy multinacionális cégnél dolgozó informatikai manager szakmai blogja. Észrevételek, tapasztalatok szoftver fejlesztésről, vezetésről, managementről és hatékonyságról itthoni és külföldi példákon keresztül. Az informatikáról másképp...

Utolsó kommentek

  • 232323: Szóval managernek jó lenni, akkor dől a nagy lé, felelősség meg számonkérés sehol. Krém. (2019.10.31. 15:24) Kirúgják-e a menedzsert ha hibázik?
  • Simon Géza: "A következő forradalmi áttörés, nagy dobás, ami megint tőzsdei felfutáshoz vezet, az nem valamilyen informatikai dolog lesz, hanem egészen más." Ha a generic AI nem informatikai, akkor igazad van.... (2018.02.19. 07:01) Az IT jövője
  • pggp: @AnyTink: Köszi, de én csak egy blog olvasó vagyok, aki jól tudja használni a keresőt ;-) (2017.10.17. 07:19) Milyen volt hazaköltözni?
  • AnyTink: @pggp: :) Gratulálok a család bővüléséhez és a sikeres 'hazatelepedéshez'. Mi most gondolkodunk a hazaköltözésen és jó olvasni mások élményéről! Köszönöm az írásod :) (2017.10.16. 18:49) Milyen volt hazaköltözni?
  • pggp: Tulajdonképpen igen, alakult valami: akocsis.com "2017 április, Dália eloször Szentesen" ;-) (2017.06.06. 21:51) Milyen volt hazaköltözni?
  • Utolsó 20

Avagy két óriás együtt gyengébb, mint külön

Meglepő statisztikát láttam a minap. Az autóiparban eddig történt összeolvadásokat és felvásárlásokat sorolta fel, az alapján, hogy a jelenleg a közös cégnek mennyi az értéke az összeolvadás előtti két cég értéknek összegéhez képest.

Mit gondol az olvasó, mit mutatott a statisztika?

Egyetlen összeolvadás volt, ahol az egyenleg pozitív (Renault-Nissan). Az összes többi negatív, és aki csak 5 billió dollárt veszített, az még aránylag jól járt. Vagyis egy kivétellel mindenhol értékcsökkenés, értékrombolás történt. Ha egyszerűen csak hagyták volna a felvásárolt céget menni úgy, ahogyan addig ment, akkor sok-sok billió dollárt takarítottak volna meg.

Júliusban Mr Ghosn tartott erről előadást a Stanford egyetemen. Ebből idéznék.

 

Kérdés: Kulturális szempontból mi volt a legnagyobb kihívás összehozni egy francia és egy japán szervezetet?

Mr. Ghosn: Amikor összehozunk egy francia és egy japán szervezetet, fontos, hogy soha ne próbáljunk dolgokat ugyanazon a módon. Alapvető a különböző egyéniségek és kultúrák elfogadása, és annak a ténynek a felismerése, hogy másképp vezetnek Japánban és Franciaországban. A legfontosabb azonban annak az elfogadása, hogy az emberek, kultúrák és prioritások különbözőek, és ezek szerint kell menedzselni. 

A leggyakoribb hiba cégek egyesülésekor az az elképzelés, hogy képes vagy egyetlen szervezetet létrehozni egyetlen prioritással és értékrenddel - ez nem működik. 10 év után, Renault továbbra is nagyon különbözik Nissantól, és Japán továbbra is nagyon eltér Franciaországtól.

Ezen felül fel kell ismerned, hogy mindig lesz versengés a két cég között, ez jó, de biztosnak kell benne lenned, hogy nem viszik túlzásba. Hasznos, hogy időről időre fellángol a versengés a két cég között bizonyos mértékben, de ez nem mehet a szinergiák kárára. A szinergiák azok, amik miatt ez az egyesülés létrejött.

 

Elég egyértelmű, a kommentár felesleges.

Itt Magyarországon is láthattunk számos felvásárlást és összeolvadást, ahol nem követték a fenti intelmeket, aztán lett sok probléma. Pedig lehetett volna tanulni.

Címkék: nissan renault menedzsment management stanford ghosn összeolvadás merger

A bejegyzés trackback címe:

https://akocsis.blog.hu/api/trackback/id/tr945211242

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása