HTML

ITÉlet

Egy multinacionális cégnél dolgozó informatikai manager szakmai blogja. Észrevételek, tapasztalatok szoftver fejlesztésről, vezetésről, managementről és hatékonyságról itthoni és külföldi példákon keresztül. Az informatikáról másképp...

Utolsó kommentek

  • 232323: Szóval managernek jó lenni, akkor dől a nagy lé, felelősség meg számonkérés sehol. Krém. (2019.10.31. 15:24) Kirúgják-e a menedzsert ha hibázik?
  • Simon Géza: "A következő forradalmi áttörés, nagy dobás, ami megint tőzsdei felfutáshoz vezet, az nem valamilyen informatikai dolog lesz, hanem egészen más." Ha a generic AI nem informatikai, akkor igazad van.... (2018.02.19. 07:01) Az IT jövője
  • pggp: @AnyTink: Köszi, de én csak egy blog olvasó vagyok, aki jól tudja használni a keresőt ;-) (2017.10.17. 07:19) Milyen volt hazaköltözni?
  • AnyTink: @pggp: :) Gratulálok a család bővüléséhez és a sikeres 'hazatelepedéshez'. Mi most gondolkodunk a hazaköltözésen és jó olvasni mások élményéről! Köszönöm az írásod :) (2017.10.16. 18:49) Milyen volt hazaköltözni?
  • pggp: Tulajdonképpen igen, alakult valami: akocsis.com "2017 április, Dália eloször Szentesen" ;-) (2017.06.06. 21:51) Milyen volt hazaköltözni?
  • Utolsó 20

Metropolitana di Genova. Újabb metró kerül terítékre az athéni, római, az amszterdami, a nápolyi és a milánói után!

 

1990 júniusában adták át a genovai metró vonalat – természetesen a foci vb-re. Kezdetben 1 vonal 2.6 km hosszan, amit mostanra már 8 állomásra és 7 km-re bővítettek.

A „metróhálózat” egyetlen vonalból áll, és feltehetőleg így is marad. Genova földrajzi viszonyai miatt. A város egy hatalmas földközi-tengeri öbölben fekszik, amelyet magas hegyek vesznek körbe. Ez behatárolja, hogy hol lehet lakni és hol lehet közlekedni.

 

Nem is konkrétan a metró miatt írok Genováról, hanem egy olyan tömegközlekedési eszköz miatt, amellyel meg nem találkoztam.

Ez pedig a lift!

A magas hegyekkel körbevett öböl miatt a város nem csak a tengerpartot tölti ki, hanem a hegyeket is. Nagy magasságkülönbségek vannak az utcák között. Ezt pedig praktikusan nem metróval vagy busszal, hanem lifttel lehet áthidalni.

11 lift létezik. A legelsőt 1909-ben, a legújabbat 2010-ben építették.

A lift két végpont között közlekedik, egymástól 12-72 méter távolságra. Jeggyel működik, pont úgy mint a busz. Értelemszerűen két fülke van, ezek közlekednek ingajáratban.

Liftkezelő nincs, a rendszer teljesen automatizált. A lift megérkezik, kinyílik, kiszállnak az utasok. Ezután be lehet szállni. Kb 10-15 perc várakozás után a lift dudálni kezd, majd 1 perc múlva becsukódik az ajtó, és elindul.

Fontos tudni, hogy a lift nem csak függőlegesen közlekedik, hanem vízszintesen is. Szenzációs élmény, mintha egy gótikus óraműben ülne az ember, ahol komplex mechanikus szerkezetek továbbítják a lift fémdobozát.

 

Címkék: metró genova

A bejegyzés trackback címe:

https://akocsis.blog.hu/api/trackback/id/tr55467772

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása