HTML

ITÉlet

Egy multinacionális cégnél dolgozó informatikai manager szakmai blogja. Észrevételek, tapasztalatok szoftver fejlesztésről, vezetésről, managementről és hatékonyságról itthoni és külföldi példákon keresztül. Az informatikáról másképp...

Utolsó kommentek

  • 232323: Szóval managernek jó lenni, akkor dől a nagy lé, felelősség meg számonkérés sehol. Krém. (2019.10.31. 15:24) Kirúgják-e a menedzsert ha hibázik?
  • Simon Géza: "A következő forradalmi áttörés, nagy dobás, ami megint tőzsdei felfutáshoz vezet, az nem valamilyen informatikai dolog lesz, hanem egészen más." Ha a generic AI nem informatikai, akkor igazad van.... (2018.02.19. 07:01) Az IT jövője
  • pggp: @AnyTink: Köszi, de én csak egy blog olvasó vagyok, aki jól tudja használni a keresőt ;-) (2017.10.17. 07:19) Milyen volt hazaköltözni?
  • AnyTink: @pggp: :) Gratulálok a család bővüléséhez és a sikeres 'hazatelepedéshez'. Mi most gondolkodunk a hazaköltözésen és jó olvasni mások élményéről! Köszönöm az írásod :) (2017.10.16. 18:49) Milyen volt hazaköltözni?
  • pggp: Tulajdonképpen igen, alakult valami: akocsis.com "2017 április, Dália eloször Szentesen" ;-) (2017.06.06. 21:51) Milyen volt hazaköltözni?
  • Utolsó 20

Metropolitana di Roma, ahogy a helyiek nevezik. Újabb metró kerül terítékre az amszterdami és a nápolyi után!

Metropolitana di Roma, ahogy a helyiek nevezik. Újabb metró kerül terítékre az amszterdami és a nápolyi után!

Róma az Örök Város, amit igazán nem kell senkinek sem bemutatni. Egy olyan hely, ahol a történelem kézzelfogható, ahol turistaként heteket lehet eltölteni.

De még mielőtt erre sor kerülne, végig kell gondolni, hogyan lehet bejutni Rómába. Autóval ugyanis nehéz. Parkolni szinte lehetetlen, és a helyiek vezetési szokása is sajátos. Marad tehát a tömegközlekedés, ami elsősorban a metrót jelenti. A metró ugyanis érinti az összes olyan helyszínt, ahova egy turista vágyik.

A római metró két vonalból áll: „A” és „B”. A vonalak praktikusan a központi vasútállomásnál keresztezik egymást, tehát minimális átszállással bárhova el lehet jutni.

Meglepő módon a „B” vonal volt meg előbb: 1930-ban a fasiszta rezsim kezdte el tervezni. A tervezés a 2. világháború miatt megszakadt, majd a háború után 1948-ban kezdődött el az építkezés , hogy 1955-ben átadják az utasoknak.

Az „A” vonal építését 1959-ben hagyták jóvá, 1964-ben kezdődtek meg az építések, és 1980-ban nyitott meg. Mindkét vonalat meghosszabbították 1990-ben (22 állomás illetve 27 állomás hosszúra). Jelenleg tart a „C” vonal építése, illetve létezik terv a „D” vonalra (2011-ben kezdődik az építkezés).

Még mielőtt valaki elszörnyedne a hosszú átfutási időkön, gondolja végig, mivel jár Rómában földet túrni: az ember bárhol szúrja le az ásóját, ókori emlékek fordulnak ki a földből, amiket megfelelő módon fel kell tárni.

A metróvonalak a Róma körüli autópályagyűrűig érnek, ahol P+R rendszerű őrzött parkolók fogadják az autósokat. 1,5 euróba kerül 12 órát parkolni – már ha találunk helyet, mert hétköznap tele vannak. Ugyebár egy 2.7 milliós nagyváros, a környező településekkel együtt 3.7 millióan laknak itt.
(Megjegyzés: a gyűrűn gyakori a dugó, lásd M0)

A szerelvények 7-10 percenként járnak. Csúcsidőben nagy a tömeg, de sikerül elkerülni a „heringezős” jeleneteket. A vonalak hosszúak, ezért aki a végállomáson parkol számoljon rá 45 percet, amíg eléri a központot (e tekintetben a mi 3-as metrónkra hasonlít).
A szerelvények tiszták.

Az állomásra csakis az elektronikus kapun lehet bejutni a jegy érvényesítésével. Ezért nem találkoztunk ellenőrrel és trollokkal. Az állomásokon elektronikus kijelzi a hátralévő időt a szerelvény érkezéséig. A szerelvényen belül elektronikus kijelző mutatja a következő állomást, de a géphang be is mondja.
A kocsiban kellemes az idő (légkondicionált?)

Jegyárak:
időintegrált jegy 1 EUR (kb 270 Ft, 75 percig érvényes akárhány átszállásra),
24 órás jegy 4 EUR (kb 1080 Ft),
3 napos 11 EUR (kb 2970 Ft),
hetijegy 16 EUR (kb 4320 Ft),
havi jegy 30 EUR (kb 8100 Ft)

(Elnézést hogy ismét nem-IT-s jellegű cikk van, holnap ígérem nagy pukkanás lesz)

A bejegyzés trackback címe:

https://akocsis.blog.hu/api/trackback/id/tr165211428

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Petya · http://susnya.hu/ 2010.11.02. 21:29:33

Szervusz! Nekem az lenne a kérdésem, hogy a havijegy csak a két metróvonalra érvényes, vagy a helyi buszokra/villamosokra is?

Ismeretlen_102125 2010.11.03. 08:43:16

Mindenre, kivéve a városnéző buszokra.

Petya · http://susnya.hu/ 2010.11.03. 15:49:17

Hmm, akkor olcsóbb, mint a BKV bérlet. :)
süti beállítások módosítása