Ki a felelős, ha a tanácsadó tanácsát megfogadom, de aztán kiderül, hogy másképp kellett volna? Természetesen én.
Ki a felelős, ha a tanácsadó tanácsát megfogadom, de aztán kiderül, hogy másképp kellett volna? Természetesen én.
Korábban szó volt a tanácsadó szerepéről. Igazából a tanácsadóval nem csak a nagyvállalati környezetben találkozhatunk, hanem konferenciák során, blogokon vagy internetes fórumokon. Felbukkanhatnak előadóként, zsűritagként, interjúalanyként vagy akár társszerzőként. Az összes felbukkanásban közös, hogy a tanácsadó tanácsot ad, irányt mutat, hiszen ez a munkája, a lételeme.
Mennyiben jók ezek a tanácsok? Feltehetőleg annyira, amennyire a jó a tanácsadó, de az igazi kérdés az, hogy ki a felelős a tanácsok beválásáért? Hiszen tanácsot „bárki” tud adni, jó tanácsot már annál kevesebben. Mi lesz, ha a tanács nem válik be, ki a felelős érte?
A válasz nagyon egyszerű: a szegény szerencsétlen ügyfél fogja meginni a levét a rossz tanácsnak.
Ad-e rossz tanácsot a tanácsadó? Tudatosan biztosan nem, hiszen a tanácsadó szeret tanácsot adni és segíteni. Biztosak lehetünk benne, hogy a kapott tanács megfelelő a nemzetközi szabványoknak és legjobb gyakorlatnak.
De ez még nem garantálja az, hogy az adott konkrét helyzetben, ott annál a cégnél, azoknál az embereknél a tanács működni fog. Nem elég jó tanácsot adni vagy kapni, az is fontos, hogy a tanács tényleg segítség legyen.
Korábban már írtam, hogy 5% tervezés, 95% kivitelezés. Vagyis a jó tanács mellé legalább ugyanolyan fontos a megfelelő végrehajtás.
Összességében tehát a sikerben a tanácsadó szerepe nem olyan nagy, mint azt gondolnánk. És pontosan emiatt a felelőssége sem akkora.
Utolsó kommentek