HTML

ITÉlet

Egy multinacionális cégnél dolgozó informatikai manager szakmai blogja. Észrevételek, tapasztalatok szoftver fejlesztésről, vezetésről, managementről és hatékonyságról itthoni és külföldi példákon keresztül. Az informatikáról másképp...

Utolsó kommentek

  • 232323: Szóval managernek jó lenni, akkor dől a nagy lé, felelősség meg számonkérés sehol. Krém. (2019.10.31. 15:24) Kirúgják-e a menedzsert ha hibázik?
  • Simon Géza: "A következő forradalmi áttörés, nagy dobás, ami megint tőzsdei felfutáshoz vezet, az nem valamilyen informatikai dolog lesz, hanem egészen más." Ha a generic AI nem informatikai, akkor igazad van.... (2018.02.19. 07:01) Az IT jövője
  • pggp: @AnyTink: Köszi, de én csak egy blog olvasó vagyok, aki jól tudja használni a keresőt ;-) (2017.10.17. 07:19) Milyen volt hazaköltözni?
  • AnyTink: @pggp: :) Gratulálok a család bővüléséhez és a sikeres 'hazatelepedéshez'. Mi most gondolkodunk a hazaköltözésen és jó olvasni mások élményéről! Köszönöm az írásod :) (2017.10.16. 18:49) Milyen volt hazaköltözni?
  • pggp: Tulajdonképpen igen, alakult valami: akocsis.com "2017 április, Dália eloször Szentesen" ;-) (2017.06.06. 21:51) Milyen volt hazaköltözni?
  • Utolsó 20

Avagy a téma a Postán hever.

Avagy a téma a Postán hever.

Van a közelünkbe egy Posta. Egészen kicsi, csak 1 személyes. 5 éve oda járok a sárga csekkekkel.

5 évvel ezelőtt egy idős néni volt ott. Nem mondom, hogy lassú volt, de valahogy mindig sor állt a Posta előtt. Ezt mindenki tudomásul vette és elfogadta. Volt sor, de haladt, tehát az ember beállt, várt pár percet, és elintézte amit akart. Csak arra kellett vigyázni, hogy nehogy előttem valaki nagy tételben adjon fel leveleket.

Aztán a néni nyaralni ment, és egy fiatal agilis, nyegle leánykát küldtek helyettesíteni. A sor megszűnt. Az esetek többségében senki sem állt ott, vagy ha igen, akkor is pillanatok alatt elintézte őket a lány.

Az egyetlen észrevehető különbség köztük az volt, hogy a lány dohányzott, ezért időnként rövid cigiszünetre bezárta a postát. Vagyis rövidebb idő állt rendelkezésre ugyanahhoz a teljesítményhez.

A néni visszatért a nyaralásból, és vele a sor is.

De szerencsére a Posta vezetősége valamit tudott, mert egy idő után a néni eltűnt – soha többé nem láttuk – és a fiatal lányka lett a postáskisasszony.

Ez így nagyon rendben is volt.

De ha az embernek szerencséje van, akkor utána jön a szerencsétlenség is. Egy idő után ez a lányka is eltűnt, és más fiatal lány bukkant fel helyette. Szemmel láthatólag az új lány is ugyanúgy végezte a munkáját, valamiért azonban óriásira nőtt a sor. Először azt hittem, hogy a sor csak ideiglenes valami, biztos hó vége van és mindenki megy befizetni a számlákat. Aztán amikor harmadjára is visszamentem ugyanazzal a csekkel, és még mindig 8-an álltak a Posta előtt, akkor megértettem: nem tréfadolog ez.

Próbáltam valami abszolút lehetetlen időpontban odamenni, 10:30-kor, olyankor kizárt hogy sor legyen. Volt. Végül aztán csak kivártam a sort és befizettem a csekket.

Közben persze azon gondolkodtam, miért is van sor?

Hiszen a 3 különböző hölgy ugyanazt a munkát végzi, ugyanazt a folyamatot követi. A Postának van belső szabályzata, azt kell követni, nincs lehetőség egyénieskedésre és kreativitásra. Ugyanaz a feladat, ugyanaz a folyamat, és mégis más a sebesség.

Márpedig ha a folyamat ugyanaz, akkor a teljesítmény csakis és kizárólag az egyénhez köthető – valaki gyors, más pedig lassú. Nem a Posta és nem a folyamat tehet róla, ha valaki lassan dolgozik. (Illetve a Posta tehet róla, ha ezt eltűri)

Számomra a tanulság az, hogy még egy ilyen egységesre vasalt, szabványos folyamat végrehajtása során is mekkora különbséget tud tenni az egyén. Nagyon úgy tűnik, hogy az egyén fontosabb a folyamatnál.

A bejegyzés trackback címe:

https://akocsis.blog.hu/api/trackback/id/tr535211577

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Még nincsenek kommentek. · http://pasztor.freeblog.hu 2012.04.25. 09:27:16

"Nagyon úgy tűnik, hogy az egyén fontosabb a folyamatnál." Szerintem nem! Ez azt jelenti, hogy rossz a folyamat! Jól megtervezett folyamatokkal, ilyen munkaerő még csak a felvételi eljárásig se jut el. Ilyen egyszerű ez! (Ha véletlenül valahogy bekerül, akkor is van mód arra, hogy az előírt normától negatív irányba eltérő munkatársak, a lehető leggyorsabban a szervezeten kívül találják magukat.)
süti beállítások módosítása