HTML

ITÉlet

Egy multinacionális cégnél dolgozó informatikai manager szakmai blogja. Észrevételek, tapasztalatok szoftver fejlesztésről, vezetésről, managementről és hatékonyságról itthoni és külföldi példákon keresztül. Az informatikáról másképp...

Utolsó kommentek

  • 232323: Szóval managernek jó lenni, akkor dől a nagy lé, felelősség meg számonkérés sehol. Krém. (2019.10.31. 15:24) Kirúgják-e a menedzsert ha hibázik?
  • Simon Géza: "A következő forradalmi áttörés, nagy dobás, ami megint tőzsdei felfutáshoz vezet, az nem valamilyen informatikai dolog lesz, hanem egészen más." Ha a generic AI nem informatikai, akkor igazad van.... (2018.02.19. 07:01) Az IT jövője
  • pggp: @AnyTink: Köszi, de én csak egy blog olvasó vagyok, aki jól tudja használni a keresőt ;-) (2017.10.17. 07:19) Milyen volt hazaköltözni?
  • AnyTink: @pggp: :) Gratulálok a család bővüléséhez és a sikeres 'hazatelepedéshez'. Mi most gondolkodunk a hazaköltözésen és jó olvasni mások élményéről! Köszönöm az írásod :) (2017.10.16. 18:49) Milyen volt hazaköltözni?
  • pggp: Tulajdonképpen igen, alakult valami: akocsis.com "2017 április, Dália eloször Szentesen" ;-) (2017.06.06. 21:51) Milyen volt hazaköltözni?
  • Utolsó 20

As everybody wants to be a manager and make big fortune for doing little, let me share a few words about the learning curve.

Project Management is certainly a thing what a manager should know. It is a science itself with its literature, books, training and certificate. If you don't do it, you are just a witch doctor without license.

My list is the following:

  • Learn communication skills. Not just the use email, phone and IM, but to organize meetings, TCs and VCs, write minutes, track issues, track tasks and responsibilities. Effectively and selectively use them, e.g. to reach somebody who is not reachable via phone.
  • Learn how the work with people and lead teams. People skill is always important, because you always work with people. There are lazy, mean, amateur, unskilled, busy, strange, difficult people, but you must get the best out of them.
  • Able to learn processes, follow processes, and create new processes. You must understand when to use and when not to use a process. You must be able to work in chaos, but organize it into processes when the chance is given.
  • Be proactive. Reactive managers fail in long term. But in the same time you must be able to react to a situation - called crisis management.
  • Focus always on the result. If you or your team don't deliver, you are not good enough.
  • Learn different management styles and use them when appropriate. Your default management style must be positive, because people prefer to work with a positive manager in long term.
  • Know the business domain where you want to be manager. This knowledge must be deep enough to challenge experts.
  • Always look for learning opportunities. When you feel you know enough, that is the point when you fail.
  • Must work a hell lot abroad. It comes with multicultural awareness and on the way to respecting others. On the today's global market foreign experience is a must for a manager.
  • Must speak languages.
  • Must be able to work hard, very hard, harder then your team.
  • A good manager can take responsibility for someone else's work.
  • Spend a few years next to a superstar manager, learning his/her way and methods. Management is not about innovation, it is about learning and applying the right methods.

Please don't think this is a joke - being manager is very demanding. If you don't like the hard work and don't want to learn, then go for other job.

A bejegyzés trackback címe:

https://akocsis.blog.hu/api/trackback/id/tr155211181

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása