HTML

ITÉlet

Egy multinacionális cégnél dolgozó informatikai manager szakmai blogja. Észrevételek, tapasztalatok szoftver fejlesztésről, vezetésről, managementről és hatékonyságról itthoni és külföldi példákon keresztül. Az informatikáról másképp...

Utolsó kommentek

  • 232323: Szóval managernek jó lenni, akkor dől a nagy lé, felelősség meg számonkérés sehol. Krém. (2019.10.31. 15:24) Kirúgják-e a menedzsert ha hibázik?
  • Simon Géza: "A következő forradalmi áttörés, nagy dobás, ami megint tőzsdei felfutáshoz vezet, az nem valamilyen informatikai dolog lesz, hanem egészen más." Ha a generic AI nem informatikai, akkor igazad van.... (2018.02.19. 07:01) Az IT jövője
  • pggp: @AnyTink: Köszi, de én csak egy blog olvasó vagyok, aki jól tudja használni a keresőt ;-) (2017.10.17. 07:19) Milyen volt hazaköltözni?
  • AnyTink: @pggp: :) Gratulálok a család bővüléséhez és a sikeres 'hazatelepedéshez'. Mi most gondolkodunk a hazaköltözésen és jó olvasni mások élményéről! Köszönöm az írásod :) (2017.10.16. 18:49) Milyen volt hazaköltözni?
  • pggp: Tulajdonképpen igen, alakult valami: akocsis.com "2017 április, Dália eloször Szentesen" ;-) (2017.06.06. 21:51) Milyen volt hazaköltözni?
  • Utolsó 20

Örök igazság: ha informatikáról beszélünk, akkor az ember a legfontosabb érték.

Örök igazság: ha informatikáról beszélünk, akkor az ember a legfontosabb érték.

Mi jelenti a legfontosabb értéket egy informatikai szervezetben?

Nem a számítógépek, azok elavulnak és lehet helyettük venni másikat.
Nem az operációs rendszer, az önmagában kevés dologra használható.
A szerver önmagában csak egy halom vas.
A licenszelt szoftverek annyit érnek, amennyire használjuk őket.
A dokumentáció nem tud többet, mint az, aki írja.

A legfontosabb az ember, aki fejleszt, tervez, elemez, egyeztet, felügyel, tesztel és telepit.

Miért?

Mert a cég emberekből áll. Emberek végzik a munkát nap mint nap, és ők azok. Ha valami rosszul siker, akkor valahol egy ember lesz az, aki hibázott. És egy ember lesz, aki megtalálja a hiba okát, és kijavítja.

A tudást nem a dokumentáció, portálok és szoftverek jelentik, hanem az, amit az emberek tudnak a cégről és folyamatairól. Ha meg akarunk változtatni egy szoftver vagy egy folyamatot, akkor előbb az embereket kell rávenni a változásra.

Mindezek miatt nagyon fontos, hogy a munkatársak hogyan érzik magukat a cégnél. Ha motiváltak és tudják a dolgukat, akkor jól fognak dolgozni, ha pedig nem, hát akkor nem annyira.

És vajon melyik a fontosabb, az ember, vagy a szerep, amit betölt a cégnél? Fontos, hogy a munkatárs ellássa a feladatát, de a szerepkörnél sokkal fontosabb az, amire az egyén képes, illetve a potenciál ami benne van.
Focis hasonlattal élve: lehet posztra igazolni és lehet az egyénre szabni a taktikát, de a sikeres edzők inkább azok, akik az egyénhez, és nem a poszthoz ragaszkodnak. Egy pontosan célzó középpályástól inkább lövéseket várunk, mint azt, hogy visszazárjon.

Címkék: hr ember érték

A bejegyzés trackback címe:

https://akocsis.blog.hu/api/trackback/id/tr345211319

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása