Örök igazság: ha informatikáról beszélünk, akkor az ember a legfontosabb érték.
Örök igazság: ha informatikáról beszélünk, akkor az ember a legfontosabb érték.
Mi jelenti a legfontosabb értéket egy informatikai szervezetben?
Nem a számítógépek, azok elavulnak és lehet helyettük venni másikat.
Nem az operációs rendszer, az önmagában kevés dologra használható.
A szerver önmagában csak egy halom vas.
A licenszelt szoftverek annyit érnek, amennyire használjuk őket.
A dokumentáció nem tud többet, mint az, aki írja.
A legfontosabb az ember, aki fejleszt, tervez, elemez, egyeztet, felügyel, tesztel és telepit.
Miért?
Mert a cég emberekből áll. Emberek végzik a munkát nap mint nap, és ők azok. Ha valami rosszul siker, akkor valahol egy ember lesz az, aki hibázott. És egy ember lesz, aki megtalálja a hiba okát, és kijavítja.
A tudást nem a dokumentáció, portálok és szoftverek jelentik, hanem az, amit az emberek tudnak a cégről és folyamatairól. Ha meg akarunk változtatni egy szoftver vagy egy folyamatot, akkor előbb az embereket kell rávenni a változásra.
Mindezek miatt nagyon fontos, hogy a munkatársak hogyan érzik magukat a cégnél. Ha motiváltak és tudják a dolgukat, akkor jól fognak dolgozni, ha pedig nem, hát akkor nem annyira.
És vajon melyik a fontosabb, az ember, vagy a szerep, amit betölt a cégnél? Fontos, hogy a munkatárs ellássa a feladatát, de a szerepkörnél sokkal fontosabb az, amire az egyén képes, illetve a potenciál ami benne van.
Focis hasonlattal élve: lehet posztra igazolni és lehet az egyénre szabni a taktikát, de a sikeres edzők inkább azok, akik az egyénhez, és nem a poszthoz ragaszkodnak. Egy pontosan célzó középpályástól inkább lövéseket várunk, mint azt, hogy visszazárjon.
Utolsó kommentek