A vállalati éttermek életciklusa.
A vállalati éttermek életciklusa.
A vállalati éttermek életciklusa a következő:
1. fázis: Nyitás: Új étterem nyílik az épületben. Az árak alacsonyak, az adagok nagyok, a személyzet készséges. Az üzemeltető igyekszik a vendégek igényeit kifürkészni, variálja a menüt. A kollégák közül egyre többen döntenek úgy, hogy ez jó, és ott esznek.
2. fázis: Felfutás: A minőség, mennyiség és ár megtette a hatását – mindenki ott eszik. A vendégek elégedettek, az üzemeltető elégedett, minden szép és jó. Ebédidőben csúcsforgalom van, egyre nagyobb a tömeg.
3. fázis: Lefutás: Az árak elkezdenek szép lassan feljebb kúszni, az adagok kisebbek lesznek, a minőség romlik. A kezdetben kedves személyzet tagjai is eltűntek, helyettük goromba új emberek szolgálják ki a vásárlókat. Az étterem jól bejáratot, nagy tömegek esznek ott, ezért a minőségromlásnak még nincs szemmel látható jele.
4. fázis: Zuhanás: A vendégek szép lassan kezdenek elmaradozni, ami bevétel kiesést okoz. Emiatt kénytelen tovább emelni az árat és csökkenteni az adagokat, ami miatt további vendégek hagyják ott az éttermet. Szép lassan mindenki átszokik a sarki hamburgereshez, az otthonról hozott vacsora-maradékra, és az ételfutárra.
5. fázis: Válság: Az étterem elérte a mélypontot – drágán rosszat és keveset lehet enni. Már csak az eszik ott, akinek tényleg nincs más lehetősége – azaz kevesen. Az üzemeltető egyéb szabályokkal igyekszik megnehezíti a vendégek életét, például csak az ülhet le a székekre, aki ott fogyaszt, illetve az eddig szabadon használható mikro eltűnik.
6. fázis: A vég: A menedzsment megelégeli a helyzetet, és felmond az eddigi üzemeltetőnek, egyúttal új üzemeltetőt keres. Vissza az 1. fázisba.
Hogyan lehet mindezt elkerülni az extra haszon reményében? Néhány tipp:
- Útakadályokkal és megfelelő tervezéssel érd el, hogy az irodaházból csak nehezen lehessen megközelíteni a legközelebbi „külső” étteremet. Ezért kénytelen lesznek rendelni vagy helyben fogyasztani.
- Az étterem üzemeltetést ne épületenként, hanem az egész környéken / egész ipari parkban egyetlen szolgáltatónak add. Elvégre a monopolhelyzet az igazi.
- Mindig csak ugyanezzel a monopolhelyzetben lévő szolgáltatóval hosszabbíts.
- Tilts ki mindenki mást.
- A szolgáltató választásánál ne kérdezd meg a bérlőket, sőt tegyél meg mindent, hogy ne legyen beleszólásuk a kérdésbe. Szép is lenne, ha a malac beleszólna, melyik böllér vágja le!
- A siker titka: drágán rosszat, de azt add egyenruhában, mediterrán zene mellett.
- Adj különlegesnek tetsző, nem hétköznapi ételeket. Egy sima sonkás, sajtos vagy szalámis szendvicset nehéz drágán eladni. Egy milánói sonkás ciabattát, indiai currys wrapot vagy mozzarellás-görögsalátás szendvicset már egyszerűbb.
- Igyekezz trendinek és vagánynak látszani. A kambodzsai csirke sokkal menőbb, mint a sült csirke. A görög saláta menőbb, mint a paradicsom saláta. Az amerikai palacsinta menőbb, mint a sima palacsinta. A sokmagos pogácsa menőbb, mint a tepertős pogácsa.
- Csinálj trendi helyet a 21. századi metroszexiális férfiaknak és affektáló nőknek, ahol cseveghetnek és eltölthetik az idejüket (munkaidejüket).
- Legyen külön fittness, wellness, light és pénztárcakímélő menü. Drágán persze.
- A tegnapi maradék jó lesz holnap is.
Ps.
Tuti tipp: paradicsomos sertésszelet helyett BBQ sertés Texasi módra.
A szakás még életében nem látott igazi BBQ szószt, és azt hiszi, hogy a buta öltönyösök sem.
Utolsó kommentek