HTML

ITÉlet

Egy multinacionális cégnél dolgozó informatikai manager szakmai blogja. Észrevételek, tapasztalatok szoftver fejlesztésről, vezetésről, managementről és hatékonyságról itthoni és külföldi példákon keresztül. Az informatikáról másképp...

Utolsó kommentek

  • 232323: Szóval managernek jó lenni, akkor dől a nagy lé, felelősség meg számonkérés sehol. Krém. (2019.10.31. 15:24) Kirúgják-e a menedzsert ha hibázik?
  • Simon Géza: "A következő forradalmi áttörés, nagy dobás, ami megint tőzsdei felfutáshoz vezet, az nem valamilyen informatikai dolog lesz, hanem egészen más." Ha a generic AI nem informatikai, akkor igazad van.... (2018.02.19. 07:01) Az IT jövője
  • pggp: @AnyTink: Köszi, de én csak egy blog olvasó vagyok, aki jól tudja használni a keresőt ;-) (2017.10.17. 07:19) Milyen volt hazaköltözni?
  • AnyTink: @pggp: :) Gratulálok a család bővüléséhez és a sikeres 'hazatelepedéshez'. Mi most gondolkodunk a hazaköltözésen és jó olvasni mások élményéről! Köszönöm az írásod :) (2017.10.16. 18:49) Milyen volt hazaköltözni?
  • pggp: Tulajdonképpen igen, alakult valami: akocsis.com "2017 április, Dália eloször Szentesen" ;-) (2017.06.06. 21:51) Milyen volt hazaköltözni?
  • Utolsó 20

Januárban elég rossz helyzetben voltunk a rendszer stabilitás és hibajegyek tekintetében. Sikerült megfordítani a helyzetet, és most megosztom, hogyan.

Januárban elég rossz helyzetben voltunk a rendszer stabilitás és hibajegyek tekintetében. Sikerült megfordítani a helyzetet, és most megosztom, hogyan.

Egy korábbi bejegyzésben már írtam, hogy a januárunk nem volt túl fényes. Annyi probléma volt az éles rendszerrel, hogy a hónap felét hibakereséssel töltöttük, érdemi munka (fejlesztés) nélkül. Az üzlet szerint az informatikai hibák EUR 600k üzleti veszteséget okoztak.

A változáskérelem és hibajegy backlog-unk már 5. hónapja folyamatosan növekedett, elérve januárban a 22-t illetve a 120-at. Ezzel együtt a lezárt jegyek száma folyamatosan csökkent. A csapat motivációja csökkent, a belső ügyfél nem volt elégedett, és tűzoltástól tűzoltásig rohantunk.

Ezt a trendet sikerült februárra megfordítani, és márciusra stabilizálni: megállítottuk a tűzoltást, javítottunk a rendszer stabilitását, visszahoztuk az ügyfél bizalmát, a csapat motivációját, csökkentettük a backlogot (120-ról 35-re), csökkentettük az új hibajegyek számát.

Hogyan sikerült mindezt elérni?

- Ahhoz hogy javítsunk valamin, mérni kell. Elkezdtem helpdesk statisztikákat gyűjteni, elemezni, és mindenféle reportokat gyártani, majd ezeket megmutatni és kielemezni a szakértőkkel.
A KPI-ok nélkül az ember úgy érzi, hogy milyen jók vagyunk, hiszen napról napra csinálunk valamit. A statisztika mutatja meg igazán, hogy pontosan mikor vagyunk jók és mikor vagyunk rosszak.

- További probléma az, hogy mihez hasonlítsuk az informatikai csapat teljesítményét? Célszerű a saját cégünknél dolgozó többi csapathoz hasonlítani, ehhez viszont ismerni kell az ő mutatóikat.

- A mutatókat láthatóvá tettem mind a csapattagok, mind az ügyfelek számára. Havi review meeting-eket szerveztem, ahol ezeket a mutatókat megnézzük és átbeszéljük. Különös tekintettel arra, hogy mi változott, és mit lenne még érdemes csinálni.

- A probléma egy része erőforrás hiány volt (több munka mint ember). Mivel ez már korábban is látszott, ideiglenesen felvettünk egy embert, hogy a sokáig halogatott stabilitást célzó fejlesztéseket meg tudjuk csinálni.

- Stabilitás: Na ez az, ami az üzleti felhasználók számára nem érték. Idő, ROI, új funkció – általában ezt akarják a felhasználók, ezért fizetnének. Stabilabb rendszerért nem, vagy legfeljebb csak akkor, amikor már összeomlott. Ezért meg kellett oldani, hogy a napi feladatok, projektek és fejlesztések mellett valaki tudjon hosszú távú műszaki tunninggal foglalkozni.

- Megváltoztattuk a hozzáállásunkat: a rövid távú hibajavítás (oldd meg gyorsan) helyett a hosszú távú megoldásokat kerestünk. Ez többször is azt jelentette, hogy nem javítottunk ki gyorsan egy egyszerű hibát, inkább hosszabb időt töltöttünk megérteni az okát. Az üzlet oldaláról ezt nem mindig fogadták pozitívan, de kitartottunk.

- Időt fektettünk a fejlesztések minőségének javításába -> kevesebb hibajegyet kapunk -> több időt tudunk tölteni fejlesztéssel.

- Eddig csak esetlegesen foglalkoztunk hibákkal (pl amikor beesett egy, vagy amikor valaki dühös volt egy hiba miatt). Januártól a hibalistát folyamatosan nézzük, és próbáljuk megtalálni, melyik hibajegy miért nem halad előre a folyamatban.

- Átnéztük a support folyamatokat. Sikerült pár lyukat betömni és optimalizálni a folyamatot.

- Létrehoztunk a hagyományos formális Level1-Level2-Level3 támogatási struktúrát.

- Az eddigi homogén (mindenki mindennel foglalkozik) struktúra helyett dedikált ember foglalkozik a hibajegyekkel. A „mindenki mindennel foglalkozik” sajnos azt jelentette, hogy néha senki sem foglalkozott a problémával, mert vagy mindenki el volt havazódva, vagy azt gondolta, hogy valaki más majd ránéz a levélre.

- A csapatban akadt néhány kulcsember, aki mindent csinált és a vállán vitte előre a produkciót, ami miatt nem nagyon maradt idejük másra. Igyekeztem a kulcsemberek feladatait csökkenteni, a kevésbé kulcsembereket jobban bevonni. Így a kulcsembereknek több idejük marad a fontos dolgokra, és azonnal tudnak reagálni mindenre.

Nyilván még sok munka van hátra, a folyamatokat tovább lehet tunningolni, de elindultunk az úton. Vannak adataink, rendszeres review meeting-ek. A számok világosak és mindenki számára láthatóak. Mindenki úgy érzi, hogy haladunk előre, és hogy ezen az úton kell haladni.

Címkék: menedzsment support team itil managament

A bejegyzés trackback címe:

https://akocsis.blog.hu/api/trackback/id/tr175211329

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

attilak 2010.05.15. 02:49:40

Microsoft Word egy korai verziojanak fejlesztesevel kapcsolatban olvastam egy sztorit: Az agressziv schedule-ok utan nagyon sok hiba volt a rendszerben. Amikor elkezdtek vizsgalni hogy miert, rajottek hogy a rovid hataridok miatt a fejlesztok ugy probaltak alkalmazkodni, hogy elkezdtek direkt hibakat hagyni a rendszerben - a helyes es idoigenyes implementalas helyett - hogy idot nyerjenek a szorosabb es szorosabb schedule szerint. Mert hat ugye a bugfix-re kulon idokeret van. A tortenet szerint az egyik hibas funkcioban peldaul ami a szoveg betumeretet hivatott kiszamitani - a bonyolult szamitas helyett - a fejleszto megoldotta egy egyszeru "Return 12", mondvan egy teszter majd ugyis jelzi a hibat es a bugfix periodusban majd implementalja az igazi kodot. A megoldas relevans resze az volt, hogy - Bugfix resze a fejlesztesre adott idonek - A "fejlesztes vege" kifejezest a release-nel kesobbre toltak. Tehat a fejlesztok nem tudtak csalni ezutan az idovel. - A korabban hasznalt methodus helyett miszerint a hibakat a vegen egyben javitjak, ataltak az azonnali hibajavitasra. Amig hiba volt nem lehetett tovabb lepni. - Plusz a korai hibajavitas altal a hibak gyorsabban es hatekonyabban kijavithatokka valtak.
süti beállítások módosítása