HTML

ITÉlet

Egy multinacionális cégnél dolgozó informatikai manager szakmai blogja. Észrevételek, tapasztalatok szoftver fejlesztésről, vezetésről, managementről és hatékonyságról itthoni és külföldi példákon keresztül. Az informatikáról másképp...

Utolsó kommentek

  • 232323: Szóval managernek jó lenni, akkor dől a nagy lé, felelősség meg számonkérés sehol. Krém. (2019.10.31. 15:24) Kirúgják-e a menedzsert ha hibázik?
  • Simon Géza: "A következő forradalmi áttörés, nagy dobás, ami megint tőzsdei felfutáshoz vezet, az nem valamilyen informatikai dolog lesz, hanem egészen más." Ha a generic AI nem informatikai, akkor igazad van.... (2018.02.19. 07:01) Az IT jövője
  • pggp: @AnyTink: Köszi, de én csak egy blog olvasó vagyok, aki jól tudja használni a keresőt ;-) (2017.10.17. 07:19) Milyen volt hazaköltözni?
  • AnyTink: @pggp: :) Gratulálok a család bővüléséhez és a sikeres 'hazatelepedéshez'. Mi most gondolkodunk a hazaköltözésen és jó olvasni mások élményéről! Köszönöm az írásod :) (2017.10.16. 18:49) Milyen volt hazaköltözni?
  • pggp: Tulajdonképpen igen, alakult valami: akocsis.com "2017 április, Dália eloször Szentesen" ;-) (2017.06.06. 21:51) Milyen volt hazaköltözni?
  • Utolsó 20

Nem csak akkor kell véleményt nyilvánítani, amikor valami nem jó, hanem akkor is, amikor valami jó.

Nem csak akkor kell véleményt nyilvánítani, amikor valami nem jó, hanem akkor is, amikor valami jó.

Mi magyarok hajlamosak vagyunk arra, hogy csak a negatívumokat emeljük ki, azaz mi rossz, mi nem tetszik, mivel nem vagyunk megelégedve, valaki valahol hibázott. Amikor valami jól működik, akkor hajlamosak vagyunk azt természetesnek venni – és nem válaszolunk.

Ezzel lehet, hogy a másik oldalt kétségek között hagyjuk, illetve nem tudja, hogy akkor most jó vagy rossz volt-e a válasza. Illetve elszalasztjuk a lehetőséget a kommunikációra és a kapcsolatépítésre. Kommunikációból szinte sose elég.

Például ha valaki próbál válaszolni egy kérdésre, hogy „nem tudom erre gondoltál-e, de próbáld meg ezt…” – ilyenkor hasznos válaszolni hogy „igen erre gondoltam”.

Informatikában fontos lehet az, hogy a leirt segítséget megköszönjük – na nem azért, mert az informatikusok annyira fontos emberek lehetnek, hanem mert mondjuk minőségbiztosítási vagy audit szempontokból fontos a válasz. Elképzelhető, hogy valaki később kérdőre vonja az helpdesk-en dolgozót, miért minősítette az ügyet lezártnak, ilyenkor jól jön a köszönőlevél.
És ha egy lelkiismeretes informatikussal akadtunk össze, akkor esetleg azon fog morfondírozni egész este – feleslegesen -, bevált-e a tippje vagy sem.

Megeshet, hogy a levelezőpartnerünk éppen rossz lelkiállapotban van, nem alakult jól a napja, és ilyenkor jól jön egy kis köszönőlevél. Pont annyira, mint amennyire nekünk esne jól.

Ha másra nem is, de egy kedves pozitív visszajelzés arra is jó lehet, hogy emlékeznek ránk, legközelebb készségesebbek lesznek.

Úgyhogy tessék nekiállni gyakorolni: köszönöm szépen, kérem szépen, ez minden, most már működik, minden rendben, nagyon szépen köszönöm.

Címkék: vélemény

A bejegyzés trackback címe:

https://akocsis.blog.hu/api/trackback/id/tr985211396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csip tuning · http://www.autochip.hu 2010.08.24. 10:11:28

Hmm..érdekes gondolat, de sajnos tényleg így van ! Elég csak megnézni egy bulvárcikk hozzászólásait! Senki nem meri azt írni, hogy nekem ez vagy az bejön, tetszett, vagy lehet, hogy most hibázott, de azért mellette vagyok...nem mindig a birkaszellem a menő, amit a tömeg mond az a biztos, még ha nem is úgy gondolom, de jobb a békesség alapon megyek a tömeggel...sajnos! Főleg itt a neten, ahol következmények nélkül, tükör (!) nélkül alkothat véleményt az ember!
süti beállítások módosítása