HTML

ITÉlet

Egy multinacionális cégnél dolgozó informatikai manager szakmai blogja. Észrevételek, tapasztalatok szoftver fejlesztésről, vezetésről, managementről és hatékonyságról itthoni és külföldi példákon keresztül. Az informatikáról másképp...

Utolsó kommentek

  • 232323: Szóval managernek jó lenni, akkor dől a nagy lé, felelősség meg számonkérés sehol. Krém. (2019.10.31. 15:24) Kirúgják-e a menedzsert ha hibázik?
  • Simon Géza: "A következő forradalmi áttörés, nagy dobás, ami megint tőzsdei felfutáshoz vezet, az nem valamilyen informatikai dolog lesz, hanem egészen más." Ha a generic AI nem informatikai, akkor igazad van.... (2018.02.19. 07:01) Az IT jövője
  • pggp: @AnyTink: Köszi, de én csak egy blog olvasó vagyok, aki jól tudja használni a keresőt ;-) (2017.10.17. 07:19) Milyen volt hazaköltözni?
  • AnyTink: @pggp: :) Gratulálok a család bővüléséhez és a sikeres 'hazatelepedéshez'. Mi most gondolkodunk a hazaköltözésen és jó olvasni mások élményéről! Köszönöm az írásod :) (2017.10.16. 18:49) Milyen volt hazaköltözni?
  • pggp: Tulajdonképpen igen, alakult valami: akocsis.com "2017 április, Dália eloször Szentesen" ;-) (2017.06.06. 21:51) Milyen volt hazaköltözni?
  • Utolsó 20

Vége a globalizációnak, éljen a helyi kezdeményezés?

Vége a globalizációnak, éljen a helyi kezdeményezés?

Egy nagyon furcsa és meglepő cikkre bukkantam a TechRepublic-on: Nissan Greece’s lesson in IT profitability

A szöveg néhol zavaros, látszik hogy a szerző nem anyanyelvi angol, illetve természetesnek veszi, hogy az olvasó ismeri az adott közeget, a márkakereskedők informatikai igényeit, és az ezen a piacon meglévő szolgáltatásokat. Mivel magára az ötletre koncentrál, ezért konkrét műszaki leírások sincsenek – ami tovább nehezíti a szövegértést.

Miről is van itt szó? Adott egy globális autógyártó cég, aki alapvetően autókat és alkatrészeket ad el a márkakereskedéseken, márkaszervizeken keresztül. Lásd wholesale-retail kapcsolat, semmi több.
Mind a wholesale, mind a retail oldalon szükség van informatikai rendszerekre, ezek karbantartására, a know-how-ra, adatbázisokra. Az adatok szinkronizálása, a rendszerek integrációja sok munkába és pénzbe kerül.
A görög Nissan felismerte, hogy ez egy létező igény a márkakereskedők részéről, egy meglévő piaci szegmens, ahol a saját know-how-ját és szolgáltatásait el tudja adni. Felismerték, hogy az IT által összegyűjtött tudás, a kifejlesztett rendszerek értéket jelentenek, amiért mások boldogan fizetnének. Az informatikus érték lett
J

Egy párhuzam: a Toyota a TPS-t adja partnereinek, a görög Nissan az IT-ját adja nekik szépen becsomagolva és termékké emelve.

Miért jó ez a márkakereskedéseknek? Mert töredék áron megkapják azokat az informatikai rendszereket, amikre amúgy is szükségük lenne, olyanoktól, akik ehhez értenek. Nincs szükség rendszerintegrációra, a kereskedés közvetlenül megkap olyan adatokat, amiket egyébként csak nagy erőfeszítések és sok költség árán tudnának elérni.

Miért jó ez a Nissannak? Az IT osztály pénzt termel, de ezen felül kialakít egy szabványos környezetet a márkakereskedőknél. Új projektek implementációjánál nem kell aggódni az integrációs hibák és az eltérő rendszerek miatt.

Ami külön szép a történetben, hogy itt nem központilag kifejlesztett rendszerekről, drága pénzen fizetett német/francia/angol/indiai mérnökökről van szó, hanem helyi emberekről. A nagyvállalat keretein belül a helyi informatikus fejlesztettek ki valamit a helyi kereskedőknek a helyi igényekhez igazodva. Így is lehet…

Vannak, akik szerint a jelenlegi pénzügyi válság felszínre hozza a globalizáció által okozott vízfejek fenntarthatatlanságát (amiket a centralizáció hozott létre). Ha ez igaz, akkor szép lassan mindenki rájön, a vízfejek nem termelnek értéket, szemben a helyi emberekkel, mint például a helyi IT-sokkal.

Címkék: it globalizáció

A bejegyzés trackback címe:

https://akocsis.blog.hu/api/trackback/id/tr725211400

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása