HTML

ITÉlet

Egy multinacionális cégnél dolgozó informatikai manager szakmai blogja. Észrevételek, tapasztalatok szoftver fejlesztésről, vezetésről, managementről és hatékonyságról itthoni és külföldi példákon keresztül. Az informatikáról másképp...

Utolsó kommentek

  • 232323: Szóval managernek jó lenni, akkor dől a nagy lé, felelősség meg számonkérés sehol. Krém. (2019.10.31. 15:24) Kirúgják-e a menedzsert ha hibázik?
  • Simon Géza: "A következő forradalmi áttörés, nagy dobás, ami megint tőzsdei felfutáshoz vezet, az nem valamilyen informatikai dolog lesz, hanem egészen más." Ha a generic AI nem informatikai, akkor igazad van.... (2018.02.19. 07:01) Az IT jövője
  • pggp: @AnyTink: Köszi, de én csak egy blog olvasó vagyok, aki jól tudja használni a keresőt ;-) (2017.10.17. 07:19) Milyen volt hazaköltözni?
  • AnyTink: @pggp: :) Gratulálok a család bővüléséhez és a sikeres 'hazatelepedéshez'. Mi most gondolkodunk a hazaköltözésen és jó olvasni mások élményéről! Köszönöm az írásod :) (2017.10.16. 18:49) Milyen volt hazaköltözni?
  • pggp: Tulajdonképpen igen, alakult valami: akocsis.com "2017 április, Dália eloször Szentesen" ;-) (2017.06.06. 21:51) Milyen volt hazaköltözni?
  • Utolsó 20

Vicces történet a kulturális különbségekről.

Vicces történet a kulturális különbségekről.

A múlt héten történt.

Üzleti úton voltam külföldön, és szokás szerint a hotel éttermében reggeliztem. A reggeli svédasztalos a szokás szerint svédasztalos, azaz az ember leül egy asztalhoz, lerakja a cuccait (notebook, bőrönd), majd elmegy „vadászni” magának egy tányérnyi ételt.

A szomszéd asztalnál egy japán mérnök ült, hasonlóképpen foglalva a helyet (notebook, táskák). Csakhogy amikor visszament az asztalhoz, akkor tévedésből – talán a notebook táskája hasonlít az enyémhez, ki tudja – az én asztalomhoz ült le.
A személyzet észrevette a hibát, rögtön odamentek és udvariasan szóltak neki. Sajnos a japán mérnök nem igazán beszélt angolul, a pincér nem beszélt japánul, ezért nem jutottak dűlőre egymással. Végül a pincér a lehető legnagyobb udvariassággal és szabadkozva megfogta a mérnök tányérját, és átrakta az ő asztalára. A mérnök ekkor vette észre, hogy a cuccai a szomszéd asztalnál vannak…

Egy európai ember ilyenkor szabadkozva visszaül a helyére. Itt viszont egy ázsiai, ráadásul felelős pozícióban lévő emberről volt szó, ezért a történet másképp alakult.

Felállt, visszament az asztalához, fogta a tányérját, a számítógépét és táskáját, átrakta az én asztalomhoz. Innentől kezdve ez az ő asztala volt. És elkezdte szúrós szemmel nézni az én cuccaimat, hogy azok mit keresnek az ő asztalánál.

Természetesen odasiettem, és egy bocsánatkérő mosoly kíséretében átpakoltam magam a szomszéd asztalhoz…

Tanulság?
1) Ázsiai ember nem hibázik, bármi áron
2) Minden csak nézőpont kérdése

Címkék: különbség kultúrális

A bejegyzés trackback címe:

https://akocsis.blog.hu/api/trackback/id/tr765211413

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hesz Roland 2010.09.17. 15:23:19

Azért érdekes tanulmány lehetett volna, ha udvarias mosollyal leülsz a helyedre, vele szemben, és folytatod a reggelidet. Mi történt volna vajon? :) [Tudom, ilyet nem illik.]

Ismeretlen_136458 2010.09.18. 09:15:43

:-)Ez aranyos..Én például tanulhatnék a fiatalembertől..Kicsit unalamas már ez a jólnevelt stílus,legközelebb ha nem is ebben a szituációban,de kipróbálom magam a japán mentalitással.Kíváncsi vagyok a magyarok fejére,aztán persze az is lehet,hogy behúznak egyet:-)..tényleg milyen vicces lett volna,ha együtt reggeliztek tovább..:-)

Ismeretlen_167488 2010.09.18. 14:07:09

Jómagam is sokat vagyok üzleti úton, mondjuk ilyesmivel még nem találkoztam. De azzal már igen, hogy két nációbéli összeveszett egymással angol nyelven az utolsó kolbász darabon, s miközben heves volt a szóváltás, kihozták a következő kolbász adagot a melegentartóba. :-))

V10R1C4 · http://zatrignalbandian.blogsziget.hu 2010.09.18. 16:56:20

Ilyet én is tudok, csak nem szoktam morcosan nézni hozzá. Elférünk.

ize 2010.09.18. 18:27:53

a magyar verzió: http://film.indavideo.hu/video/f_szalontudo/

Ismeretlen_99894 2010.09.18. 20:25:18

ÉS ezzel a mentalitással folytathatjuk a sort: Innentől kezdve ez az ő nője, autója, háza, országa volt. De úgy sosem folytatódik, hogy kötelessége, bűne, hibája, felelőssége, terhe.

Ismeretlen_69249 2010.09.19. 00:08:47

az én asztalomhoz itt Budapesten egy hotelban, "csak úgy", egy ázsiai házaspár ült le reggelizni , anélkül, hogy egyáltalán észrevették volna , hogy már én is ott vagyok:)

Ismeretlen_16561 2010.09.20. 09:20:14

nem kötözködni akarok, de azért lenne pár kérdésem, egész halkan persze: 1. biztos japán volt? csak mert a távol-keletiek számunkra elég egyformák (vicces, hogy ezt mondják ők is rólunk)... 2. ha japán is volt, nem erős az 1-es pontban megfogalmazott állítás egy eset alapján? 3. én is megfordultam már ilyen étteremben, és az ez "én asztalom-te asztalod" amolyan íratlan szabály, amit csak addig lehet betartani, amíg nincs tele az étterem. Onnantól csak asztalok vannak, szabad hellyel, ahova le lehet ülni, miután megkérdezte az ember, hogy nem zavar-e.

Ismeretlen_102125 2010.10.05. 09:55:48

1) Biztos hogy japán volt, mert ugyanott dolgozunk :)) Tudom hogy nekünk a kínai, a japán, a thai egyforma, de valójában nagy a különbség, és ők nagyon érzékenyek rá. Egyébként a taximat is lenyúlta, mert ugyanoda ment reggel dolgozni, a taxis meg nem firtatta, hogy kinek a nevére lett foglalva. 2) Valóban, ez így erős megfogalmazásnak tűnik. A megfogalmazás már korábban kialakult, ez az eset csak erősítette. 3) Nem szerepel a leírásban, de volt 20 asztal és 4 vendég a reggelinél.

Ismeretlen_102125 2010.10.05. 16:54:50

Jah igen, még mielőtt valaki félreértené amit írtam: nem ismertük egymást a mérnökkel, csak láttam rajta a standard kezeslábast. Szemben az én "noname" öltönyömmel :)
süti beállítások módosítása