HTML

ITÉlet

Egy multinacionális cégnél dolgozó informatikai manager szakmai blogja. Észrevételek, tapasztalatok szoftver fejlesztésről, vezetésről, managementről és hatékonyságról itthoni és külföldi példákon keresztül. Az informatikáról másképp...

Utolsó kommentek

  • 232323: Szóval managernek jó lenni, akkor dől a nagy lé, felelősség meg számonkérés sehol. Krém. (2019.10.31. 15:24) Kirúgják-e a menedzsert ha hibázik?
  • Simon Géza: "A következő forradalmi áttörés, nagy dobás, ami megint tőzsdei felfutáshoz vezet, az nem valamilyen informatikai dolog lesz, hanem egészen más." Ha a generic AI nem informatikai, akkor igazad van.... (2018.02.19. 07:01) Az IT jövője
  • pggp: @AnyTink: Köszi, de én csak egy blog olvasó vagyok, aki jól tudja használni a keresőt ;-) (2017.10.17. 07:19) Milyen volt hazaköltözni?
  • AnyTink: @pggp: :) Gratulálok a család bővüléséhez és a sikeres 'hazatelepedéshez'. Mi most gondolkodunk a hazaköltözésen és jó olvasni mások élményéről! Köszönöm az írásod :) (2017.10.16. 18:49) Milyen volt hazaköltözni?
  • pggp: Tulajdonképpen igen, alakult valami: akocsis.com "2017 április, Dália eloször Szentesen" ;-) (2017.06.06. 21:51) Milyen volt hazaköltözni?
  • Utolsó 20

Használható-e – és mennyire – az az ember, akinek már így is több feladata van, mint amennyit el tud végezni? És ha erre még egy lapáttal rátesznek? Fontosabb-e a prezentáció mint az effektív munkavégzés?

Használható-e – és mennyire – az az ember, akinek már így is több feladata van, mint amennyit el tud végezni? És ha erre még egy lapáttal rátesznek? Fontosabb-e a prezentáció mint az effektív munkavégzés?

Ma egy olyan munkatársról szeretnék írni, aki nem a beosztottam, de sokat dolgozunk együtt. Van néhány feladat, ami fontos+sürgős, és az ő nyakába varrták e feladatok koordinációját.
Leültünk beszélgetni. Pontosan érti és átlátja, hogy ezek a feladatok fontosak, és hogy mennyi múlik rajta. Csak éppen ideje nincs, mert így is egy rakás „fontos” feladaton kell(ene) dolgoznia. Reálisan nézve, egyszerre maximum 2-3 feladaton tud ténylegesen dolgozni, miközben a lista 12 elemű. Mindegyik azonnal és fontos.
Ezt a feladatot is hozzá tudja adni a listához, de ennyi.

Röviden elviccelődtünk, hogy ez nem az én problémám, hanem a főnökéé, beszéljen vele. Ugyanis én előzetesen beszéltem vele, és ő határozottan a leterhelt kollégát nevezte meg mint a feladat végrehajtóját.

Minden szimpátia ellenére nekem csak az a fontos, hogy a munka kész legyen, és ha valaki egyéb okból nem teljesít, az „nem érdekel”. Ha nincs kész, akkor számonkérek és eszkalálok.

Itt elég egyértelmű, hogy annak a csapatnak belső problémái vannak. Ha valaki már kapott 12 feladatot, akkor nem lehet adni neki egy újabbat, hiszen nem fog haladni. Nesze sánta itt egy púp!
Attól nem lesz valaki fontosabb ember, hogy túl sok feladatot rántott magára. Attól lesz valaki fontos és értékes ember, ha teljesít, ha nem csak felkapja a feladatot de le is zárja.

Ugyebár az IT teljesítményének mérlegelésekor figyelni kell az üzleti értékre, a cégen belüli értékáramra. Ami azt jelenti, hogy egy több százezer eurós – fájó – probléma megoldása fontos, egy prezentáció pedig nem annyira.

Mint menedzser, arra nagyon odafigyelek, hogy senkinek ne legyen túl sok feladata, és ne roppanjon össze alatta. Annak nincs semmi értelme, hogy egy Excel táblában neveket tologatunk, ha az effektíve a gyakorlatban semmit sem jelent. Akkor inkább keresek más megoldást (pl valaki másnak adni a feladatot, plusz embert felvenni, folyamatot optimalizálni, esetleg behúzni a kéziféket).

Olyan finomságról nem is beszélve, hogy a kolléga hogyan priorizálja a feladatait: a prezentáció fontos, hiszen azzal vezetők előtt kell megjelenni, miközben a több százezer eurós probléma a lista aljára kerül. Nyilván ezt sem ő döntötte el, hanem a „körülmények”.
Értem én, hogy a megjelenés fontos, de a munkát ki végzi el?

Nem véletlen, hogy a beosztottaim közül senkit se kötelezek prezentáció gyártásra… bőven elég ha a munkájukban eredményesek.

Címkék: multitasking

A bejegyzés trackback címe:

https://akocsis.blog.hu/api/trackback/id/tr405211425

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

m 2010.10.27. 20:04:48

a probléma felvázolásából nekem nem derül ki, hogy ha Te ilyen helyzettel találkozol, TE mit tudsz tenni annak feloldása érdekében? Illetve hogy az adott helyzetben éltel-e bármiféle ilyen lehetőséggel, vagy csak úgy döntöttél, hogy "nem érdekel" (nem a Te felelősséged)? Van egyáltalán olyan formális vagy informális, proaktív lehetőséged, amihez nem kell kivárnod a feladatlista bedőlését ahhoz, hogy eszkalálhass, vagy ilyenkor Te is kényszerpályára kerülsz azzal az elvégzendő feladattal együtt, ami most a lista végén várja a messiást? Az látszik, hogy az adott kolléga nyilvánvalóan nem képes a probléma megoldására, különben nem tizenkét elemű lenne a lista. Te, mint középvezető (de más csapat vezetője), tudod úgy hatékonyan kezelni a problémát, hogy ne kelljen kivárnod, míg magától bedől az egész helyzet (és így lehetőséged lesz asztalt csapkodni), és nem a kolléga, hanem a főnöke legyen "megtalálva" érte, akinek valójában meg kellett volna akadályoznia, hogy az a lista ilyen mértékben elfajuljon?

m 2010.10.27. 20:07:20

(hopsz, az utólagos szerkesztgetéssel és a visszaolvasás hiányából fakadóan sikerült másfélszer megkérdeznem ugyanazt, ha gondolod, nyugodtan vágd meg a kommentet; a második bekezdésből gyakorlatilag csak az első mondatrész és az utolsó rész tartalmaz bármi újat...)

Ismeretlen_102125 2010.10.28. 09:01:35

Mivel nem vagyok a főnöke az adott embernek, nem tudok segíteni. Ez az ő csapatuk belső ügye, nekik kell megoldani. Én csak annyit tudok tenni, hogy eszkalálok és eszkalálok.

m 2010.10.28. 17:20:28

A felelősségi kör világos. Az nem (most sem), hogy eszkalálni tudsz-e anélkül, hogy ki kellene várnod, amit úgyis előre tudsz: hogy az ember nem lesz meg a feladatával időben, mert túl van terhelve, vagy Te is kényszerpályára kerülsz ezzel kapcsolatban (azaz a zárt csoportokból eredő rugalmatlanság miatt az "ő problémájuk" nálatok is problémát okozhat, pl. mert a kidelegált feladatnak időre kéne készen lennie)? Mert pusztán hatékonysági szempontból (ami valahol a vállalatnak is érdeke) nyilván az lenne jó, ha ezt a kötelező kört nem kéne kivárnod, ill. ha utána sem tűzoltás, hanem valódi megoldás lenne (azaz pl. nem a leterhelt ember megrovásával végződne, hanem a vezetőjében tudatosítanák a probléma megoldásának lehetséges módjait). Szóval ilyenkor hogyan eszkalálsz a kötelező kör kihagyásával úgy, hogy az ne hatásköri vitával végződjön?

Ismeretlen_102125 2010.10.28. 17:28:21

Az a kérdés, hogy mennyire fontos az adott dolog, mikor kell elkészülni. Ha időre kell elkészülni, akkor az a célravezető, hogy hamarabb eszkalálunk. Például megkérdezem a kollégát a feladat delegálásakor, hogy szerinte mikor lesz kész (commitment). Ha már ekkor úgy látja, hogy nem lesz kész, akkor lehet azonnal eszkalálni hatásköri vita nélkül. A commitment kéréssel megmaradunk udvariasnak de határozottnak. Általában az adott menedzser pontosan tudja, hogy a beosztottja túl van terhelve és nem fog határidőre teljesíteni, tehát nem nála kell kardoskodni hanem egy szinttel feljebb. Az eszkaláció - sajnos - akkor szokott igazán jól menni, amikor már ég a ház, tehát eljött a határidő és nem lett a munka kész. Sajnos sokan vannak a "reaktív" emberek.
süti beállítások módosítása