HTML

ITÉlet

Egy multinacionális cégnél dolgozó informatikai manager szakmai blogja. Észrevételek, tapasztalatok szoftver fejlesztésről, vezetésről, managementről és hatékonyságról itthoni és külföldi példákon keresztül. Az informatikáról másképp...

Utolsó kommentek

  • 232323: Szóval managernek jó lenni, akkor dől a nagy lé, felelősség meg számonkérés sehol. Krém. (2019.10.31. 15:24) Kirúgják-e a menedzsert ha hibázik?
  • Simon Géza: "A következő forradalmi áttörés, nagy dobás, ami megint tőzsdei felfutáshoz vezet, az nem valamilyen informatikai dolog lesz, hanem egészen más." Ha a generic AI nem informatikai, akkor igazad van.... (2018.02.19. 07:01) Az IT jövője
  • pggp: @AnyTink: Köszi, de én csak egy blog olvasó vagyok, aki jól tudja használni a keresőt ;-) (2017.10.17. 07:19) Milyen volt hazaköltözni?
  • AnyTink: @pggp: :) Gratulálok a család bővüléséhez és a sikeres 'hazatelepedéshez'. Mi most gondolkodunk a hazaköltözésen és jó olvasni mások élményéről! Köszönöm az írásod :) (2017.10.16. 18:49) Milyen volt hazaköltözni?
  • pggp: Tulajdonképpen igen, alakult valami: akocsis.com "2017 április, Dália eloször Szentesen" ;-) (2017.06.06. 21:51) Milyen volt hazaköltözni?
  • Utolsó 20

10.
november

A nap vicce

akocsis  |  4 komment

 

Találós kérdés és vicc egyben – és végre műszaki kérdésről lesz szó a blogban!

 

Ma a Helpdesk-re az alábbi üzenet érkezett egy üzleti kulcsfelhasználótól:

 

Please amend the logic that assigns CORPORATE CODE, RESPONSIBILITY CODE, PAYMENT CODE to a claim as follows:

 

If VIN starts "POE"

Then

            set CORPORATE CODE = "P"

            set RESPONSIBILITY CODE = "P"

            set PAYMENT CODE = "I" (the letter, not number ONE)

Endif

 

Thanks!

 

Találós kérdés: hol itt a hiba?

Címkék: it helpdesk

A bejegyzés trackback címe:

https://akocsis.blog.hu/api/trackback/id/tr765211433

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

imre 2010.11.10. 14:10:26

-Nincs ElSE -ág -Nincs leírva, hogy : Miért? ( na jó, ez nem mindig kell) -Nincs mellette Üzleti szinten is megfogalmazva az igény, félreérthető ... -Nincs leírva, hogy mikortól, és visszamenőleg is érvényes-e. Én jobban szeretem, ha kontextus is közölve van.

activer 2010.11.10. 16:28:05

Nemtom. Felrúg valami fontos üzleti szabályt? Bedrótoz valami turpisságot a kérő usernek? Sért valami check constraint-et? Nekem kicsit több infó kellene.

takacsot · http://www.qualityontime.eu 2010.11.11. 13:00:52

Helpdesk! nem azok, akik arra adnak választ, hogy ha megnyomom ezt a gombot, akkor miért piros és miért nem zöld? Ez nem a helpodeskesnek menő kérdés!

Ismeretlen_102125 2010.11.13. 11:25:32

Gratulálok, mindenkinek igaza van! 1) A változtatás igény hátteréről nem tudunk semmit, nem tudjuk az üzleti értékét, az okát, stb tehát nincs kontextus 2) Amikor változtatásról van szó, akkor az okok érdekelnek bennünket - tehát az üzleti igény - nem pedig a programkód változtatás. Tehát például azt várjuk, hogy "megnyomom ezt a gombot, zöldre kellene váltania, de piros" 3) A kulcsfelhasználó az üzlethez ért, nem a programozáshoz. Maradjon a saját szakmájánál. 4) Az nem baj, ha egy felhasználó ért a programozáshoz, de mint kívülálló nem biztos, hogy ez a tudás elég a fenti kérésekhez. Például itt konkrétan hibás a kért kód, a hardcoding tipikusan kerülendő. Itt tipikusan arról az esetről van szó, amikor a felhasználó kicsit ért az IT-hoz, és ettől azt hiszi joga van beleütni az orrát. Legalább annyira ronda dolog, mint amikor a fejlesztők azt hiszik, értenek az üzleti folyamatokhoz.
süti beállítások módosítása