A kommunikáció mélységei.
A kommunikáció mélységei.
A tegnapi hosszabb írás után most egy rövidebb…
Egyik munkatársam emailt írt, hogy okvetlenül hívjam fel. Megijedtem, hogy mi lehet az a fontos és komplex dolog, amiről beszélni akar. Fontos, mert az email nem elég gyors, és komplex, mert különben leírta volna emailben.
Felhívtam, és egy lényegtelen aprósággal kapcsolatban tett fel 1 rövid kérdést.
Amit igazából emailben is feltehetett volna. Azt leírni, hogy hívjam fel, tovább tartott, mintha magát a kérdést tette volna fel. Igazából mindkettőnk idejéből értékes perceket rabolt el a felesleges telefonhívással.
Az meg sem fordul a fejemben, hogy azért nem írta le rögtön a kérdését, mert feltételezte, hogy nem válaszolok mailekre.
Az jó dolog, hogy legalább megpróbált kommunikálni, de talán jó lenne megtanulni, hogy melyik kommunikációs csatorna mire való és mikor melyiket válasszuk.
Persze lehetett volna rosszabb is: ha mondjuk IM-en küld egy üzenetet, hogy mindjárt ír egy mailt, amiben szól hogy hívjam fel, a telefonon pedig elmondja hogy már ott kellene lennie a fax üzenetnek amit küldött. Hajrá hatékonyság!
Utolsó kommentek