HTML

ITÉlet

Egy multinacionális cégnél dolgozó informatikai manager szakmai blogja. Észrevételek, tapasztalatok szoftver fejlesztésről, vezetésről, managementről és hatékonyságról itthoni és külföldi példákon keresztül. Az informatikáról másképp...

Utolsó kommentek

  • 232323: Szóval managernek jó lenni, akkor dől a nagy lé, felelősség meg számonkérés sehol. Krém. (2019.10.31. 15:24) Kirúgják-e a menedzsert ha hibázik?
  • Simon Géza: "A következő forradalmi áttörés, nagy dobás, ami megint tőzsdei felfutáshoz vezet, az nem valamilyen informatikai dolog lesz, hanem egészen más." Ha a generic AI nem informatikai, akkor igazad van.... (2018.02.19. 07:01) Az IT jövője
  • pggp: @AnyTink: Köszi, de én csak egy blog olvasó vagyok, aki jól tudja használni a keresőt ;-) (2017.10.17. 07:19) Milyen volt hazaköltözni?
  • AnyTink: @pggp: :) Gratulálok a család bővüléséhez és a sikeres 'hazatelepedéshez'. Mi most gondolkodunk a hazaköltözésen és jó olvasni mások élményéről! Köszönöm az írásod :) (2017.10.16. 18:49) Milyen volt hazaköltözni?
  • pggp: Tulajdonképpen igen, alakult valami: akocsis.com "2017 április, Dália eloször Szentesen" ;-) (2017.06.06. 21:51) Milyen volt hazaköltözni?
  • Utolsó 20

Mi az univerzális recept egy rosszul teljesítő munkatárs kezelésére? Jó le kell szidni.

Mi az univerzális recept egy rosszul teljesítő munkatárs kezelésére? Jó le kell szidni.

Nem szeretek negatív lenni, nem szeretek másokat kritizálni és beolvasni nekik. Tudok beolvasni, de ezt csak mint végső megoldást használom. Ez most visszaütött, mert adódott egy helyzet, ahol előbb kellett volna pofont kiosztani, és csak utána kérdezni.

A helyzet nagyjából a következő volt:

Adott egy kolléga, aki nem teljesít jól. Nem teljesen a saját hibájából. Előléptették, kapott egy új, sokkal kényelmesebb széket, de sajnos az új pozícióba nem sikerült gyorsan beletanulnia.

Amikor az embert kinevezik és új pozícióba kerül, akkor az elején fejlődnie, tanulnia kell, mert az új pozíció másmilyen, mások az elvárások, és másképp kell csinálni. Vannak, akiknek az átállás gyorsan megy, másoknak pedig lassan. Ebben az esetben lassan ment.

A helyzetet rontotta, hogy a lassú átállás az elején nem volt feltűnő. Az előző munkatárs jó munkát végzett, és a dolgok egy darabig még mentek maguktól is. Emiatt az elején úgy tűnt, az új kolléga mindent tud és mindent jól csinál.

Ha már a „mindent tud”-nál tartunk: valóban, szakmailag mindent tud. A régi munkatárs egyedül csak a soft skill-eket és a viselkedést nem adta át – mert azokat nem is lehet.

A másik vetülete a történetnek, hogy a körülmények megváltoztak, az elvégzendő munka megtriplázódott. A munkatárs pedig bizonyítani akart, és ezért mindent magára vállalt. Dolgozott, mint a gép, ahelyett hogy szólt volna.
Persze akármennyit is dolgozott, a célt nem érhette el.

Amit csinálnom kellett volna, az az, hogy minél hamarabb, az első rossz jeleknél jól leszidom. Mert ha leszidom, akkor konkrétan kiderült volna, hogy mi a baj, és hogy valamit változtatni kell, illetve hogy mit kell változtatni.

Ehelyett adtam egy újabb esélyt, és próbáltam olyan finomkodó üzeneteket küldeni hogy „nem vagyok teljesen mindennel elégedett”. Nem akartam megsérteni az önbecsülését, és tiszteltem a kemény munkát.
Az üzenet persze nem ért célba: a kolléga még többet dolgozott ahelyett, hogy észrevegye a hibáit és korrigálja őket.

Mivel nem volt eredménye az első figyelmeztetésnek, ezért küldtem egy másodikat – sajnos hasonló eredménnyel. A kolléga egyre idegesebb lett, egyre többet hajtott és próbált megváltoztatni ezt-azt – de nem azt, amivel gond volt.

Az éves értékelésen jött el a pillanat, amikor sikerült tisztázni a félreértést, átbeszélni a hibákat, és ahol megegyeztünk egy tervben.

Ha negatív hozzáállású vezető lennék, aki ordibál és kötekedik, mindezek kibuktak volna már fél évvel korábban, és előrébb tartanánk.

Címkék: kritika menedzsment

A bejegyzés trackback címe:

https://akocsis.blog.hu/api/trackback/id/tr855211530

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cgcglw 2011.05.17. 11:11:45

Fenékberúgás kérdés: Ha tegnap rész vettél egy értekezleten, amin egy munkatársnak történő felmondás volt a kérdés, és bár a döntést nem te hoztad, de rábólintottál, akkor ha másnap reggel találkozol a kérdéses munkatárssal a kávéfőzőnél, akkor pókerarcot vágsz, vagy csöpögtetsz neki valamit infót? (számára sem lehetett meglepő a döntés, mert hónapokkal ezelőtt már majdnem pálcát törtünk felette)

Ismeretlen_102125 2011.05.17. 11:22:35

Ha felmondtak a munkatársnak, akkor már mindegy ki mit mond. Az a hajó elment. "számára sem lehetett meglepő a döntés": ez az, ami felől kétségeim vannak Arra próbáltam a cikkel célozni, hogy ezeknek a dolgoknak nem a tegnapi értekezleten kell eldőlni, meg nem is pár hónappal ezelőtt a pálcatörés során, hanem korábban. Az első jelekre ordibálni és támadni kell. Mert akkor átmegy az üzenet és van esélye a munkatársnak javítani. 1-2 hónap alatt nem biztos, hogy egyáltalán felfogja a helyzetet. Vagy ha fel is fogja, akkor nem fog tudni akkora változást felmutatni.
süti beállítások módosítása