Amikor a blogger meetup-ra jár.
Amikor a blogger meetup-ra jár.
Már régóta szerettem volna írni Budapest Lean and Kanban Meetup-ról. Ez egy csoportosulás Budapesten, akik rendszeresen összejárnak Leanről, Scrumról, Kanban-ról és úgy általában informatikáról beszélgetni, illetve előadásokat megosztani.
Az augusztus 31-i rendezvényről szerettem volna írni pár szót, sajnos közben csomó dolog történt, ezért a bejegyzés csak ilyen későn született meg.
A rendezvény két előadást plusz az utána következő beszélgetést jelentette – ez elég hatékonynak tűnik ahhoz, hogy egyensúlyban legyen az információátadás és a kétirányú kommunikáció. Így lehetőség van arra, hogy egy téma bemutatásra kerüljön kellő mélységben, és utána lehet kérdezni, beszélgetni, ismerkedni is.
A résztvevők elsősorban programozók, akik már láttak ezt-azt (tehát a tapasztaltabb réteg), de akadnak menedzserek is.
Az adott rendezvény két témája a Scrumban és az SLA volt.
Az első eladás megtekinthető itt: http://www.meetup.com/Bp-Lean-and-Kanban-Meetup/events/25764161/
Mivel olyan közegben dolgozok amilyenben, számomra sem a SCRUM, sem a Kanban, sem a Scrumban nem kapcsolódik az aktuális munkához. Viszont nagyon jó volt látni, hogy olyan valaki beszél a témáról, aki csinálja. Az abszolút gyakorlati megközelítés nagyon tanulságos volt. A fotók (előtte-utána) nagyon jól illusztrálták, mi hogyan történik – laikus szemmel is élvezetes volt a bemutató.
Alatta nagyjából az fogalmazódott meg bennem, hogy így kellene tartani minden előadást – unalmas PowerPoint és elméleti eszmefuttatás helyett fotók és gyakorlat.
Különösen Kanban témára igaz ez, hiszen a Kanban vizuális rendszerszervezés, a „vizuális” szón a hangsúly.
A másik előadás megtekinthető itt: http://files.meetup.com/1917051/2011-10-03%20v5%20LKBE%20CoS%20Talk.pdf
Témája az SLA, illetve annak egy részterülete, a feladatok priorizálása és teljesítmény mérése. Ez különösen annak lehet érdekes, aki valamilyen ITIL-szerű környezetben végez üzemeltetési-támogatási tevékenységet, és napi szinten el kell döntenie, melyik ujjába harapjon.
Hogyan kapcsolódik ez a Kanbanhoz? Mert a napi szintű üzemeltetés vezetése (pl. alkalmazás Helpdesk) is egy olyan terület, ami alkalmas Kanban-szerű irányításra a beeső különböző feladatokkal, a limitált erőforrásokkal, és a ticket-ek workflow-szerű kezelésével.
Az előadás jól kidolgozott és elég mély, ugyanakkor csak az fogja megérteni, aki kimondottan ezzel foglalkozik és benne van a témában. Nem kezdőknek!
Utolsó kommentek