HTML

ITÉlet

Egy multinacionális cégnél dolgozó informatikai manager szakmai blogja. Észrevételek, tapasztalatok szoftver fejlesztésről, vezetésről, managementről és hatékonyságról itthoni és külföldi példákon keresztül. Az informatikáról másképp...

Utolsó kommentek

  • 232323: Szóval managernek jó lenni, akkor dől a nagy lé, felelősség meg számonkérés sehol. Krém. (2019.10.31. 15:24) Kirúgják-e a menedzsert ha hibázik?
  • Simon Géza: "A következő forradalmi áttörés, nagy dobás, ami megint tőzsdei felfutáshoz vezet, az nem valamilyen informatikai dolog lesz, hanem egészen más." Ha a generic AI nem informatikai, akkor igazad van.... (2018.02.19. 07:01) Az IT jövője
  • pggp: @AnyTink: Köszi, de én csak egy blog olvasó vagyok, aki jól tudja használni a keresőt ;-) (2017.10.17. 07:19) Milyen volt hazaköltözni?
  • AnyTink: @pggp: :) Gratulálok a család bővüléséhez és a sikeres 'hazatelepedéshez'. Mi most gondolkodunk a hazaköltözésen és jó olvasni mások élményéről! Köszönöm az írásod :) (2017.10.16. 18:49) Milyen volt hazaköltözni?
  • pggp: Tulajdonképpen igen, alakult valami: akocsis.com "2017 április, Dália eloször Szentesen" ;-) (2017.06.06. 21:51) Milyen volt hazaköltözni?
  • Utolsó 20

Egyszerűnek tűnik, pedig nagyon nem az.

Egyszerűnek tűnik, pedig nagyon nem az.

A félig-meddig vicces sztori szerint úgy kell főnöknek lenni, hogy az ember bemegy reggel a munkahelyre, szétdobja a feladatokat, aztán hátradől és várja az eredményeket.

Igen, ez is egy módszer. Adódik a kérdés: hogyan lehet jól csinálni?

Főnöknek, vezetőnek lenni munka, ez tény. De a vezető dolga nem az, hogy ő maga szállítsa az eredményeket, hanem a csapata. Az egyszerű beosztott, a melós az, aki a munkát fizikailag elvégzi, ezt sosem szabad elfelejteni. Rajta múlik, hogy jó vagy rossz minőségű lesz-e a végeredmény, és ő az, akinek a legnagyobb kihatása van az ügyfél elégedettségére.

Ilyen értelemben véve tehát a főnök szerepe támogató – támogatja a beosztottait, hogy termelhessék az értéket. Támogatás az, hogy megszervezi számukra a munkát, biztosítja az alapanyagokat és az eszközöket, segíti az információáramlást, tervet készít, kiosztja a feladatokat és ellenőrzi azok végrehajtását.

A valóságban persze nem ilyen egyszerű eldönteni, ki mit csinál és ki miért felelős.

Mivel a vezető felelős a csapatért, ezért összemosódik a beosztott felelőssége és a főnök felelőssége. Az egyik irányba azért, mert ha valamit a beosztott rosszul csinál, akkor a főnökének azt felügyelnie kell és korrigálni. Másrészt pedig elmosódik a határ a főnök feladatai és a csapat feladatai között, ezért fennáll a veszély, hogy a vezető a sok feladat mellett a sajátját is ledelegálja.

Klasszikus hiba: a főnök megkapja a feladatait/célkitűzéseit felülről, azokat egy az egyben továbbgörgeti lefelé.

Klasszikus hiba2: a főnök a megkapott feladatok közül azzal foglalkozik, amit tud/szeret csinálni, amivel nem tud azt ledelegálja.

Hogyan kell ezt jól csinálni?

A vezetőnek legyen egy elképzelése – nevezzük mondjuk stratégiának – arról, hogyan fogja a csapat a célokat elérni. Ebből adódik, hogy kinek mi a feladata és a felelőssége.

Ebben a keretben a főnök dolga az, hogy ez a stratégia végrehajtásra kerüljön. Ha valaki nem képes a feladatával megbirkózni, akkor azt megoldja vagy kiveszi a kezéből – azaz a főnök az eszkalációs pont, akihez mindig lehet fordulni.

Címkék: beosztott főnök munkaszervezés

A bejegyzés trackback címe:

https://akocsis.blog.hu/api/trackback/id/tr505211898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása