HTML

ITÉlet

Egy multinacionális cégnél dolgozó informatikai manager szakmai blogja. Észrevételek, tapasztalatok szoftver fejlesztésről, vezetésről, managementről és hatékonyságról itthoni és külföldi példákon keresztül. Az informatikáról másképp...

Utolsó kommentek

  • 232323: Szóval managernek jó lenni, akkor dől a nagy lé, felelősség meg számonkérés sehol. Krém. (2019.10.31. 15:24) Kirúgják-e a menedzsert ha hibázik?
  • Simon Géza: "A következő forradalmi áttörés, nagy dobás, ami megint tőzsdei felfutáshoz vezet, az nem valamilyen informatikai dolog lesz, hanem egészen más." Ha a generic AI nem informatikai, akkor igazad van.... (2018.02.19. 07:01) Az IT jövője
  • pggp: @AnyTink: Köszi, de én csak egy blog olvasó vagyok, aki jól tudja használni a keresőt ;-) (2017.10.17. 07:19) Milyen volt hazaköltözni?
  • AnyTink: @pggp: :) Gratulálok a család bővüléséhez és a sikeres 'hazatelepedéshez'. Mi most gondolkodunk a hazaköltözésen és jó olvasni mások élményéről! Köszönöm az írásod :) (2017.10.16. 18:49) Milyen volt hazaköltözni?
  • pggp: Tulajdonképpen igen, alakult valami: akocsis.com "2017 április, Dália eloször Szentesen" ;-) (2017.06.06. 21:51) Milyen volt hazaköltözni?
  • Utolsó 20

A Ford Group VP-je rámutat arra, mennyire megváltozott az értékesítés az elmúlt 20 évben.

A Ford Group VP-je rámutat arra, mennyire megváltozott az értékesítés az elmúlt 20 évben.

James Farley cikke a HBR-en itt található: http://www.brijj.com/group/sales-heads-it-software-services-telecom-services--article--How-To-Sell-To-Customers-Who-Know-Everything?eid=3441062

Megpróbál a lényeget röviden összefoglalni:

A márkakereskedő dolga az elmúlt 20 évben drámaian megváltozott. Korábban az áralku volt a legfőbb munkája.

Mára azonban az internet segítségével a vásárlók azonnal, néhány kattintással szerezhetnek adatokat a kiválasztott jármű áráról, esetleg rögtön ajánlatot is kérhetnek – teljesen megkerülve a személyes alkut.

Annyi információ elérhető a neten, hogy mire a vásárló beteszi a lábát a márkakereskedésbe, már mindent tud. Esetleg jobban ismeri az autó fogyasztását, mint a kereskedő, aki el akarja adni.

Ilyen vásárlókat egészen másképp kell kiszolgálni, és az értékesítő szerepe is más lesz: átmenet valahol a problémamegoldó és a raktáros között.

Raktáros, hiszen a vásárló csak átvenni megy a boltba – előtte már mindent elolvasott, hosszan tanulmányozta a terméket (és a konkurens termékeket), és meghozta a döntést. Az értékesítő csupán átadja az árút, nem kell rábeszélni és nem kell ismertetni a termék előnyeit.

A másik szerep a problémamegoldó. A mai autókban nem csak motor, kormány és 4 kerék van, hanem igen fejlett elektronika. Annyi számítógép van egy mai autóban a komplex infotainment rendszerrel, hogy inkább hasonlít egy 4 keréken gördülő szerverparkra. Az értékesítő szerepe az, hogy ennek a komplex szerverparknak a működését bemutassa és betanítsa, illetve ha a vásárlónak gondja akad, akkor azt megoldja.

Pont ugyanúgy, mint mondjuk egy értékesítőnek az Apple boltban.


Természetesen mindez az üzletet is átalakította. Korábban „átlagos” autókat adtak el magasan képzett kereskedők, ahol a hangsúly a kereskedőn volt. Most viszont – az információ áradat és szabad információ áramlás miatt – a terméken van a hangsúly. Egy feltörekvő új cég jó termékkel meg tudja támadni a piacvezetőt. A jó termék hír gyorsan elterjed a vásárlók között, ami eladási számokban realizálódik.


A végére pedig Farley mintha a „hagyományos” marketing dominanciájának a végét látná. Egy drága, jól eltalált reklám nem fogja az értékesítést feltétlenül növelni. A Ford nem költ Super Bowl hirdetésre, hiszen a Fordot mindeni ismeri.

A cikk korábbi részét így ellenpontozva ez nyilván azt jelenti, hogy reklám helyett fontosabb a termék bemutatása és a jó termék.

(Ami számomra azt mondja, hogy több marketinges helyett több mérnök)

A cikket nem csak azért emeltem ki, mert autóiparról szól, hanem mert nagyon jól rámutat egy általános, minden piacon lezajló folyamatra. A fizikai boltok és a boltban dolgozó eladók szerepe megváltozott, reagálva arra, hogy a vevők másképp szerzik be a termék(ek)ről az információjukat és másképp keresik a legalacsonyabb árat.

Én is úgy vásárlok, hogy megkeresem a terméket ami a legjobban megfelel az igényeimnek, utána rákeresek hogy hol mennyiért adják. Kiválasztom a legjobb ajánlatot és megveszem.

Ha esetleg „múlt századi” módszerrel akarnék vásárolni – azaz elmegyek a szakboltba és megnézem a választékot az eladó segítségével – akkor az vagy nem optimális terméket eredményez, vagy nem optimális áron.

 

Mit tehetnek a vállalatok a megváltozott vásárlási szokásokkal?

Semmit, alkalmazkodniuk kell.

Címkék: marketing értékesítés

A bejegyzés trackback címe:

https://akocsis.blog.hu/api/trackback/id/tr435211899

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása