HTML

ITÉlet

Egy multinacionális cégnél dolgozó informatikai manager szakmai blogja. Észrevételek, tapasztalatok szoftver fejlesztésről, vezetésről, managementről és hatékonyságról itthoni és külföldi példákon keresztül. Az informatikáról másképp...

Utolsó kommentek

  • 232323: Szóval managernek jó lenni, akkor dől a nagy lé, felelősség meg számonkérés sehol. Krém. (2019.10.31. 15:24) Kirúgják-e a menedzsert ha hibázik?
  • Simon Géza: "A következő forradalmi áttörés, nagy dobás, ami megint tőzsdei felfutáshoz vezet, az nem valamilyen informatikai dolog lesz, hanem egészen más." Ha a generic AI nem informatikai, akkor igazad van.... (2018.02.19. 07:01) Az IT jövője
  • pggp: @AnyTink: Köszi, de én csak egy blog olvasó vagyok, aki jól tudja használni a keresőt ;-) (2017.10.17. 07:19) Milyen volt hazaköltözni?
  • AnyTink: @pggp: :) Gratulálok a család bővüléséhez és a sikeres 'hazatelepedéshez'. Mi most gondolkodunk a hazaköltözésen és jó olvasni mások élményéről! Köszönöm az írásod :) (2017.10.16. 18:49) Milyen volt hazaköltözni?
  • pggp: Tulajdonképpen igen, alakult valami: akocsis.com "2017 április, Dália eloször Szentesen" ;-) (2017.06.06. 21:51) Milyen volt hazaköltözni?
  • Utolsó 20

Évekkel ezelőtt hallottam ezt a kitételt, vagyis az IT osztály ősellensége a Marketing. Most egy Gartner gondolat kapcsán előveszem ezt a kitételt és kifejtem.

Évekkel ezelőtt hallottam ezt a kitételt, vagyis az IT osztály ősellensége a Marketing. Most egy Gartner gondolat kapcsán előveszem ezt a kitételt és kifejtem.

Azt mondja a Gartner: By 2017 the CMO will Spend More on IT Than the CIO

Ennek kapcsán többen többen azt mondják, hogy a marketing vezető jelentő az IT vezető számára a legnagyobb fenyegetést.

Én pedig azt mondom, hogy a fenyegetés eddig is ott volt, legfeljebb nem vették észre az elemzők.

Miért is ellenség – ősellenség – a marketing az informatika számára? Íme pár érv.

Az üzlet motorja vs kiszolgáló személyzet

Mi is valójában a Marketing osztály a vállalat számára? Hallottam marketingest úgy definiálni magukat, hogy ők a vállalat szíve. Ők azok, akik meghatározzák a terméket, akik keresletet generálnak. Ők azok, akik a legjobban ismerik a vállalat termékeit és szolgáltatásait. Vagyis többé-kevésbé körülöttük forog a világ.

Ezzel szemben a kockásinges-szemüveges „IT guy” a kiszolgáló személyzethet tartozik. Akinek szólni kell ha elromlott valami, akkor jön és megjavítja.

Gyors vs lassú reagálás

A marketingesek azok, akik figyelik a piaci trendeket és igyekeznek gyorsan – minél gyorsabban – reagálni rájuk. A piaci résekre azonnal le kell csapni, a jó ötleteket gyorsan ki kell aknázni, mielőtt a konkurrencia beelőz.

Ezzel szemben az informatikai tervezés – köszönhetőenn az erős pénzügyi kontrollnak – hosszadalmas és nehézkes. Egy jó informatikai ötlet átfutása az ötlettől a megvalósításig – feltételezve hogy minden simán megy – 2 év.

Gyorsaság vs minőség

Egy informatikus sosem indítana el úgy egy szoftvert, hogy abban súlyos hibák vannak. Inkább minél több időt töltene el vele, hogy jól megcsinálja.

Ezzel szemben a gyorsan változó piaci körülmények között egy marketing célú IT fejlesztés – pl web site – esetén sokkal fontosabba az, hogy a site minél hamarabb elinduljon, mint az, hogy tökéletes legyen. Marketing szempontból az az érték, hogy a site létezik és érdeklődést generál – az kevésbé zavaró, hogy egyes funkciók nem működnek.

Kreativitás vs szabályok

Az IT osztály életét szabványok, sztenderdek és legjobb gyakorlatok jellemzik. A folyamatokat követni kell.

Ezzel szemben marketing területen fontosabb maga az ötlet, mint a folyamat. Az ötlet az, amivel a cég növeli a piaci részesedést, és nem a folyamat. A korlátok és a szabályok csak kereteket adnak, amiket át lehet lépni.

Profit center vs költséghely

A marketing bevételt és profitot generál, tehát az adott kereteken belül szabadabban költekezhet. A marketing büdzsé felett tipikusan gyenge a kontrol, és ezt az előre meg nem határozott célú pénzmennyiséget menet közben akármire el lehet költeni.

Ezzel szemben az IT csak költséghely, azaz viszi a pénzt és nem hozza. Ennek megfelelően a CFO nagyítóval nézi a költségeket, és visszafog mindent amit csak tud. A legkisebb kiadást is alaposan meg kell indokolni, 5 helyen jóváhagyatni, hogy aztán nagy sokára legyen belőle valami.

Kis túlzással élve, a marketingesek hamarabb le tudnak bonyolítani egy teljes informatikai projektet, mint amennyi idő alatt az IT-sok beszereznek egy darab kábelt.

Nagyvonalú elképzelések vs részletes terv

Amikor az informatikusok valamit meg akarnak csinálni, akkor előzetesen sok információra és részletes tervre van szükségük. Meg akarják ismerni részletesen az igényeket, hogy ezek alapján a legjobb megoldással álljanak elő.

Ezzel szemben a marketingesek amikor belevágnak valamibe, akkor csak a magas szintű elképzelések léteznek. A részletek majd menet közben alakulnak ki. Ami még rosszabb: azt várják, hogy a munkában részt vevők – például az IT-sok – saját maguk töltsék ki a részleteket tudásuk és tapasztalatuk alapján.

Megoldásszállítók vs problémamegoldók

Az ideális informatikus problémamegoldó. Kihívásokkal lehet motiválni. Ezzel szemben a marketingeseknek megoldások kellenek – őket nem érdekli, hogy hány bug lett kijavítva és hogy milyen műszaki problémákra sikerült elegáns választ adni. Nekik már csak a szíves-szagos, piros szallaggal átkötött végeredmény kell.

Művészek vs mérnökök

Az informatikában a mérnöki erények dominálnak, úgy mint alaposság, pontosság és precizitás. Nem lehet a munkát „csak úgy” elvégezni. Kimondott cél, hogy a munkavégzés közérthető módon, általános eszközöket és megoldásokat használva történjen.

Ezzel szemben a marketing osztály folyton új utakat és megoldásokat keres. Ami általános és közérthető, azt a konkurrencia is meg tudjak csinálni, tehát az kevésbé hasznos.

Mindent szabad vs kötöttségek és korlátok

Mivel a marketingnek jelentős kihatása van a bevételre és a profitra, ezért szinte bármilyen szabály megszeghető. El lehet térni a megszokott sémáktól, ha az eredménnyel kecsegtet.

Ezzel szemben egy informatikai megoldásnál nem az eredményesség a legfontosabb, hanem az, hogy az mennyire felel meg a szabványoknak és az elvárásoknak.

Vízió vs végrehajtás

Amiben a marketingesek nagyon jók: az, hogy legyen egy elképzelésük, új ötletük. Mindig van valamilyen víziójuk, hogy éppen mi fontos, milyen irányba kell menni, mit kell csinálni, mi felel meg az aktuális trendeknek.

Ezzel szemben az informatikusok „vaskalaposak”: projektszerűen gondolkodnak, és a vízió mellett legalább ilyen fontos – vagy még fontosabb – hogy amibe belevágtunk az jól végre is legyen hajtva. A megvalósítás maga fontosabb, mint az elképzelés.

Ügynökségek vs beszállítók

A marketingeseknek ha valamilyen megoldás kell, akkor tipikusan egy marketing ügynökséghez fordulnak, akik teljes körű end-to-end megoldást szállítanak. Így a marketingeseknek nem kell a részletekkel foglalkozniuk.

Ezzek szemben az IT-sok szeretik a részleteket kézben tartani. Nekik olyan beszállító kell, aki nem teljes körű megoldást nyújt, hanem inkább kompetenciát, vagy egy-egy rész-megoldást. Így az irányítás az IT osztály kezében marad.

A fentiek alapján borítékolható, hogy rengeteg kofliktus lesz az IT és a Marketing osztályok között. Saját mérőszámaik alapján a másik rosszul végzi munkáját, és ezért törvényszerű, hogy a marketingesek saját kezükbe vegyék az informatikai projektjeiket.

Címkék: marketing it ellenség

A bejegyzés trackback címe:

https://akocsis.blog.hu/api/trackback/id/tr145211905

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kutya23 2013.01.09. 09:16:11

Én nem gondolnám h a marketing és az IT ellenségek, mivel egyáltalán nem versenytársak (max budget szinten), függetlenül attól h teljesen más elvek mentén dolgoznak. Egyébként az egész bejegyzésből az jutott eszembe, h agile.

Roland Hesz 2013.01.09. 14:23:16

http://www.ducttapemarketing.com/blog/2005/08/03/marketing-is-everyones-job/ Marketing is everyone's Job. Mindenki része a marketingnek. Bug a szoftverben? Marketing. Csúnya felület? Marketing. Lassú helpdesk? Marketing. Lassú számlázás? Marketing. A cég egésze, minden eleme a marketing része. Mert alakítja a cég helyzetét.
süti beállítások módosítása