Valamilyen megmagyarázhatatlan okból amikor új informatikusok kerülnek a kezem alá, néhány alapvető dolgot nem tudnak. Nem tudom ennek mi az oka - talán az oktatási rendszer, vagy másik cégnél tanult rossz beidegződések.
Sajnos az a helyzet, hogy akár tapasztalt valaki, akár nem, az első hónapokat "agymosással" kell tölteni, és ez akár 6 hónapig is eltarthat.
Mik ezek a dolgok:
1) Az informatikus van a felhasználókért, és nem a felhasználók az informatikusért. Az IT manapság (kivétel a direkt IT-val foglalkozó cégeket) szolgáltatás. Vagyis az IT támogatja az üzletet. Az IT költségeket a cég az üzleti tevékenységével termeli ki, tehát elég világos ki van kiért.
2) Nem okoskodó emberekre van szükség, hanem olyanokra, akik határidőre teljesítenek. A fizetésedet a teljesítményedért kapod!
3) Az informatikus dolga nem csak abból áll, hogy biteket reszeljen. Ezen kívül még jól kell kommunikálnia, felhasználókat kezelnie, kellően dokumentálni, felvenni a telefont, projektekben részt venni, és megszervezni saját munkáját.
4) A felhasználó nem ért az informatikához, és ez így van jól. Ha értene, akkor nem lenne szükség informatikusra. Mindig erre gondolj, ha egy felhasználó tudatlansága felháborít!
5) Ne várd el mindenkitől, hogy tökéletes legyen. Emberek vagyunk, szoktunk hibázni. Te is szoktál hibázni. Ezért légy türelemmel ha mást rajtakapsz. Inkább segíts neki, okozz neki egy jó napot.
6) Valamiért az informatikusok szeretnek mindent úgy kezdeni, hogy hogyan NE csináljuk. Pedig inkább az a kérdés, hogy hogyan CSINÁLJUK, de ennél is fontosabb hogy MIÉRT.
Utolsó kommentek