HTML

ITÉlet

Egy multinacionális cégnél dolgozó informatikai manager szakmai blogja. Észrevételek, tapasztalatok szoftver fejlesztésről, vezetésről, managementről és hatékonyságról itthoni és külföldi példákon keresztül. Az informatikáról másképp...

Utolsó kommentek

  • 232323: Szóval managernek jó lenni, akkor dől a nagy lé, felelősség meg számonkérés sehol. Krém. (2019.10.31. 15:24) Kirúgják-e a menedzsert ha hibázik?
  • Simon Géza: "A következő forradalmi áttörés, nagy dobás, ami megint tőzsdei felfutáshoz vezet, az nem valamilyen informatikai dolog lesz, hanem egészen más." Ha a generic AI nem informatikai, akkor igazad van.... (2018.02.19. 07:01) Az IT jövője
  • pggp: @AnyTink: Köszi, de én csak egy blog olvasó vagyok, aki jól tudja használni a keresőt ;-) (2017.10.17. 07:19) Milyen volt hazaköltözni?
  • AnyTink: @pggp: :) Gratulálok a család bővüléséhez és a sikeres 'hazatelepedéshez'. Mi most gondolkodunk a hazaköltözésen és jó olvasni mások élményéről! Köszönöm az írásod :) (2017.10.16. 18:49) Milyen volt hazaköltözni?
  • pggp: Tulajdonképpen igen, alakult valami: akocsis.com "2017 április, Dália eloször Szentesen" ;-) (2017.06.06. 21:51) Milyen volt hazaköltözni?
  • Utolsó 20

Egy nagyon jó mondat található itt:
„Az az ember viselkedik vezetőként, aki képes a valóságot leírni mások hibáztatása nélkül.”

Egy nagyon jó mondat található itt:
„Az az ember viselkedik vezetőként, aki képes a valóságot leírni mások hibáztatása nélkül.”

A mélymagyar munkatársakra jellemző, hogy bemutatkozás gyanánt pofonvágnak, udvariasság gyanánt szembeköpnek, kérés helyett utasítanak, köszönöm helyett fölényeskednek. A különböző nézőpontokat pedig vérre menő vitákban akarják ütköztetni.

A meglinkelt cikk egy konfliktushelyzetet ír le, amiből nehéz jól kijönni. Valaki valahol hibázott, erre rájövünk, és itt kezdődik a gond… szembesítsük az illetőt a hibájával? Vonjuk kérdőre? Feszítsük keresztre délben nagy nyilvánosság előtt?

Ennek így semmi értelme. Ennek így az lesz a törvényszerű eredménye, hogy az ember jó alaposan megutáltatja magát mindenkivel. Hibázni emberi dolog. Mindannyian hibázunk, legfeljebb nem annyit és nem úgy. Esetleg a hiba mértékéről és más a véleményünk. Szóval egy „nevelő célzatú” keresztre feszítéssel nem nyerünk többet az 5 percig tartó élményen kívül, viszont ellenségeket szerzünk egy életre.

Aztán majd ha segítség kell, akkor verekedni kell érte, hiszen senki sem akar egy ilyen embernek segíteni.

Ezért értek teljesen egyet a cikkel: az az ember viselkedik vezetőként, aki képes a valóságot leírni mások hibáztatása nélkül.

A valóságot, a hiba körülményeit le kell írni és meg kell beszélni, különben nem oldódik meg. De ezt meg lehet tenni a megoldásra koncentrálva, az ujjal mutogatás nélkül is.

Ha így teszünk, akkor nem úgy fognak ránk emlékezni, mint ellenségre, hanem mint valakire akivel együtt lehet dolgozni. És legközelebb jobban odafigyelnek a problémáinkra.

Csapatban dolgozunk, a többiek segítsége nélkül elvesznénk.

Címkék: vita emberek kezelés konfliktus

A bejegyzés trackback címe:

https://akocsis.blog.hu/api/trackback/id/tr25211276

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mori · http://pokmalalccc.blog.hu 2009.12.21. 22:46:59

Teljesen igazad van! Nagyon hasznos amit leírtál és egyet értek vele. Viszont néha szórakoztató az az úgymond 5 perc boldogság, de nem szabad túlzásokba esnünk, mert tényleg megszívjuk....én már csak tudom, tapasztaltam :S

Ismeretlen_16561 2009.12.22. 16:10:19

Lehet, hogy Mori is erre gondold, de ha mindig az egyébként általam is helyesnek vélt "a hibát keressük, nem a hibást" gondolatot követjük, előbb-utóbb lesz, aki félreérti és kihasználja... Szóval ébernek kell maradni ;)

Hesz Roland · http://rolandhesz.com 2009.12.23. 14:57:48

A hibát kell keresni, de egyetértek Holdennel annyiban, hogy ezért a hibást is fejben kell tartani. A hibázás lehetőségét meg kell hagyni - csak az nem hibázik, aki nem dolgozik -, mert az kell a fejlődéshez, de a hibaszázalékot figyelni kell, mert a túl sok hiba már nem a fejlődés, hanem a hozzánemértés, esetleg nemtörődömség jele.
süti beállítások módosítása