HTML

ITÉlet

Egy multinacionális cégnél dolgozó informatikai manager szakmai blogja. Észrevételek, tapasztalatok szoftver fejlesztésről, vezetésről, managementről és hatékonyságról itthoni és külföldi példákon keresztül. Az informatikáról másképp...

Utolsó kommentek

  • 232323: Szóval managernek jó lenni, akkor dől a nagy lé, felelősség meg számonkérés sehol. Krém. (2019.10.31. 15:24) Kirúgják-e a menedzsert ha hibázik?
  • Simon Géza: "A következő forradalmi áttörés, nagy dobás, ami megint tőzsdei felfutáshoz vezet, az nem valamilyen informatikai dolog lesz, hanem egészen más." Ha a generic AI nem informatikai, akkor igazad van.... (2018.02.19. 07:01) Az IT jövője
  • pggp: @AnyTink: Köszi, de én csak egy blog olvasó vagyok, aki jól tudja használni a keresőt ;-) (2017.10.17. 07:19) Milyen volt hazaköltözni?
  • AnyTink: @pggp: :) Gratulálok a család bővüléséhez és a sikeres 'hazatelepedéshez'. Mi most gondolkodunk a hazaköltözésen és jó olvasni mások élményéről! Köszönöm az írásod :) (2017.10.16. 18:49) Milyen volt hazaköltözni?
  • pggp: Tulajdonképpen igen, alakult valami: akocsis.com "2017 április, Dália eloször Szentesen" ;-) (2017.06.06. 21:51) Milyen volt hazaköltözni?
  • Utolsó 20

Avagy miért látni olyan sok rossz előadást?

Avagy miért látni olyan sok rossz előadást?

Habár itt menedzsment témában blogolok, nem tartom magam ebben Magyarország legokosabb emberének. Az igazat megvallva sok olyan magyar menedzserrel, tanácsadóval találkoztam, akik nálam sokkal jobban értenek a vezetéshez és a menedzsmenthez. Magyar nyelvű üzleti, manager blogokból is akad, ahol a szerző esetleg nálam jobb.

Éppen ezért szeretném magamat fejleszteni, szeretnék ezekkel a nálam okosabb emberekkel találkozni és tanulni tőlük. Megnézni, hogy mások hogyan csinálják, hogyan oldották meg ugyanazokat a problémákat, amikkel én most küzdök.

Ennek egyik formája lenne, hogy az ember elmegy egy klubba, ahol hasonszőrűekkel találkozik, beszélget velük, illetve ha eljár konferenciára.

A felállás mindkét esetben hasonló: van egy (vagy több) felkért előadó, előadás, van egy fő gondolat, ami köré a mondandót felfűzték, az előadások előtt/közben/között/után pedig megy az úgynevezett kapcsolatépítés, ahol kötetlenül lehet más menedzserekkel eszmét cserélni.

Valahogy a dolog mégsem működik.

Kezdjük az elejétől. Multinál dolgozó IT menedzser konferenciát keres, mert tovább szeretne fejlődni. Az első szűrő a konferencia témája, az előadások rövid leírása. Mivel tanulni szeretnék valamit, a marketing célú prezentációk, illetve a bullshit jellegű témák eleve kiestek. Ha az előadás témája szerint KatiPeti Bt bemutatja legújabb SoftwareÁsz nevű programcsomagját, na ez helyből kiesik.

Az sem érdekel, ha valaki a legújabb technológiákról szeretne beszélni. Már írtam róla, hogy épeszű vezető nem használ új dolgokat. Majd csak akkor, ha már a konkurenciánál bevezették, és ott ment hibamentesen 1-2 évet. Ezzel csak az a gond, hogy bár sok a hírverés jellegű bevezető (marketing) előadást, de „ez bevált” jellegű előadások nincsenek.

Mivel multi cégnél dolgozok, ezért a kkv szektor ügyes-bajos dolgai kevéssé érdekelnek. Ez nyilván az én hibám, ha kkv-nál dolgoznék, akkor meg a nagyvállalati környezet nem érdekelne. Szóval az olyan előadásokat eleve kihúzom, ahol egy 10 fős kis cég próbálja megmondani, hogyan kell szoftvert fejleszteni vagy projektet vezetni. Lehet, hogy okosakat mondanak, de nem ugyanaz a kategória, ezért nyilvánvalóan egészen más problémákra egészen más megoldásokat adnak.

Sok esetben az az érzésem, hogy a megrendezett előadás eleve nem komoly, csak egy ürügy az ismerkedésre és a kapcsolatépítésre. Mintha golfozni menne az ember: valójában nem az ütésről szól, hanem a beszélgetésről két ütés között.

És akkor itt szögezzük le: nem érdekel a kapcsolatépítés. A nemzetközi színtér miatt nemzetközi beszállítókkal dolgoztatunk, akik már megvannak. Nem keresek magyar beszállítót, de ha keresnék is, akkor sem a kávészünetben összegyűjtött névjegykártyák alapján. Hanem mondjuk kiírnék egy tendert, és megkeresném a piacon a megfelelő tudással, referenciával rendelkező játékosokat.
És hogy tisztázzuk - a meglévő magyar beszállítóink jók, nem akarom lecserélni őket. A KatiPeti Bt számára pedig érdektelen, hogy ismernek-e engem vagy sem.

Jó tegyük fel, hogy sikerült találni egy olyan konferenciát, ahol a téma érdekes, valós üzleti problémát boncolgat, és az előadó cégek sem kutyaütők. Elmegyek, meghallgatom, csalódok. Miért?

Az előadók jelentős része – elnézést a szóért – prostituálja magát. Lehetősége van egy teremnyi menedzser előtt beszélni 15-20-30 percen át, ekkor hirtelen olyan dolgok válnak fontossá, hogy a cég logo kellően sokáig látszódjon. Az előadás 50%-a azzal megy el, hogy milyen nagyon jó a cég, miből él, mit csinál, mi a története, stb stb, egyszóval cégbemutatás. Aztán röviden érintjük a témát (csak röviden), amiből semmi hasznos nem derül ki, csak annyi, hogy a siker kulcsa csakis és kizárólag XY Kft volt. Aztán a végén levezetésként összegzés, a siker ecsetelése (ügyfél elégedett volt, a munka nehéz volt de megcsináltuk, sokat tanultunk belőle, stb stb), majd jöhetnek a kérdések.
Kérdések persze nem nagyon lesznek, hiszen nincs miről kérdezni, nincs mihez kapcsolódni, nem hangzott el semmi.
Az előadás profi volt, azaz szórakoztató (a kötelező kis személyes anekdotával az elején), tehát a hallgatók úgy érzik, valami jópofát láttak, és annyit tanultak belőle, mint egy jól sikerült mosópor-reklámból.

A konferencia szervezői gyakran vannak annyira profik, hogy kikötik: nincs reklám. Főleg ha a konferencia keményen pénzdíjas. Ilyenkor az előadók azzal trükköznek, hogy nem konkrétan a reklámozandó termékről beszélnek – a nevét ki sem ejtik -, hanem a termék bevezetéséről, illetve arról az üzleti problémáról, amit a termék megold.
Például az előadás a tematika szerint Projekt portfólió menedzsmentről szólna, valójában a cég által kifejlesztett projekt menedzsment szoftver bevezetését ecseteli.
Szintén a mosópor-reklám kategória.

Aztán ott vannak az egyetemi professzorok és tanársegédek. Szerintem igenis fontos, hogy az egyetemek a szakmához minél közelebb, esetleg a szakmával együtt dolgozva, összefonódva jelenjenek meg. A szakmának szüksége van tudományos háttérre, elméletekre, miközben az egyetemeken tanítóknak pedig illik tudnia, mi folyik a valós életben.
Viszont az egyetemi előadások, tudományos munkák légköre egész más, mint amikor egy rakás öltönyös/kosztümös menedzsernek kell valamit megmutatni. A menedzser számára a tudományos előadás száraz, és ami legfontosabb, hiányzik belőle a gyakorlati megvalósítás.
Olyan is előfordul (nem is ritkán), hogy az elmélet bár papíron jól mutat, de triviális megvalósítási nehézségekkel küzd. Elhiszem, hogy egy tanársegéd számára a megvalósítás kívül esik az érdeklődési körön, és hogy neki egy ilyen konferencián megjelenni húsba vágó kérdés (a publikációs lista, ugyebár), de számomra a megvalósítás a fontos.
Nem, nem azt mondom, hogy ne legyenek tudományos előadások, ellenkezőleg, két kemény szakmai prezentáció között üdítő változatosságot jelentene egy professzor előadása. A valóságban ez inkább úgy néz ki, hogy két szakmailag gyenge előadás között meg kell hallgatni egy szakmailag megalapozatlan elméleti eszmefuttatást, amit aztán heves vita követ, hosszan vesztegetve a résztvevők idejét.

A következő kategória az önjelölt tanítómestereké. Akik pusztán egoizmusból prezentálnak, azzal a feltételezéssel, hogy az ő minden szavuk arany, tehát bármit is osztanak meg a hallgatósággal, az nekik jó lesz. Élvezik, hogy ennyi ember figyel rájuk, hogy taníthatnak, mert így okosabbnak érzik magukat. És mert azt hiszik, ha egyszer valami sikerült, akkor ott már komoly konklúziókat le lehet vonni. Nem biztos. Lehet, hogy ez csak annak a menedzsernek volt újdonság.
A legjobb előadók, amiket eddig láttam, azok voltak, akik komolyan felkészültek, akik nem arról beszéltek, amit gondoltak, hanem arról, amit már 5-10 éve csinálnak, és ez idő alatt milyen tapasztalatokat gyűjtöttek.

Szót kell ejteni még a kényszer-prezentálókról. Ők kvázi olyanok, mint a kényszervállalkozók. Prezentálniuk kell, mert éppen nincs projektjük, mert a publikációs listát növelni kell, mert a cv-ben jól mutat, mert a tanácsadó cégnek meg kell jelennie, mert reklámozni kell a terméket, mert be kell ugrani valaki helyett, mert az eladás pontot jelent a PMP vizsgához.
Mindegy miről. Mondanivaló nincs, csak egy színes szagos értelmetlen massza. El lehet puffantani alapvető igazságokat (pl. mennyire fontos a tesztelés, ápolj jó viszonyt az ügyfeleddel), vagy üres értelmetlenségeket (pl. rizikófaktorok egy projekt életében, a projekt kihatása a vállalatra). Elfecsérelt idő megnézni őket.

Végül, de nem utoljára, vannak olyan előadók is, akik értenek ahhoz, amiről beszélnek, van tapasztalatuk, nem csak ugatják hanem csinálják. Na ők vannak nagyon-nagyon kevesen. Olyan ez, mint ahogyan a plázákat összerakják: szükség van 1-2 olyan boltra, amibe bemennek az emberek, a nagy többség pedig bugyit és mobil telefont árul.

Ezek voltak a főbb kategóriák, és most jöjjön pár észrevétel.

Néhány éve voltam tanfolyamon, amit egy neves francia tv-s szakember tartott arról, hogyan kell jól prezentálni. Ennek részeként szóba került a prezentáció felépítése. Mert a szemkontaktuson, fejtartáson és a beszédtechnikán felül fontos a téma is. Annak felépítése pedig úgy indul, hogy pontosan tudjuk, mit akarunk mondani - csak azt kell kitalálni, hogyan jussunk el a mondanivalónkig. Vagyis legyen mondanivalónk. Nem csak 10 slide-ot telepakolunk szöveggel és színes képekkel.

Ahhoz, hogy legyen értelmes mondanivalónk, nem árt, ha esetleg értünk is a témához. Ahhoz, hogy értsünk valamihez, olyan munkahelyre van szükség, ahol az adott témát van lehetőségünk gyakorolni. Például módszertanról beszéljen olyan ember, aki Project Management Office-ban dolgozott vezetőként nagyvállalatnál, és már 100 projekt megfordult a keze alatt. Portfólió menedzsmentről nyilván csak az tud beszélni, aki nagyvállalatnál dolgozott stratégiai területen (esetleg CIO volt), mert csak ekkor tudott szembesülni IT portfoliót érintő kérdésekkel. Vagy agilis fejlesztésről olyan ember, aki az elejétől a végéig végigmenedzselt legalább egy tucat agilis projektet.
Vagyis olyan adjanak elő, akik nagyon ott vannak benne, olyan témákról, amiben nagyon ott vannak.

És itt jön a következő alapkérdés: mi a hallgatóság tudás szintje? Mert amíg a tisztelt hallgatóság sincs ott a szeren, addig minden vicc új, és addig az önjelölt messiások joggal érzik magukat hasznosnak.
Ugyebár a hallgatóság nem kis része eleve a kapcsolatépítés miatt jár rendezvényekre, mert potenciális ügyfeleket keres, vagy mert a cég nevét kívánja öregbíteni. Ott vannak a kezdők, akik igyekeznek felvenni a trendi kifejezéseket és a stílust. Ott vannak a tanácsadók, nekik ez fontos. Akinek nincs állása, az hátha találkozik az „igazival”.
Aztán ott vannak azok is, akik számára a konferencia csak a munkaidő kreatív eltöltése. A cég fizeti a díjat, lesz kaja, pia, szállás, program, de jó, nyaralunk kicsiben, ráadásul munkaidőben.
Tehát igazán a hallgatóság sem tökéletes. A 22-es csapdája: ha jó előadások lennének, akkor a hallgatóság okulna belőle, értékmérővé válna, és nagyobb igény lenne szakmaibb megjelenésre, tehát az előadások jobbak lennének.

Szóval aki konferenciára megy, és ott tanulni szeretne valamit, az úgy vélem igen nehéz küldetésre vállalkozik.

Címkék: konferencia menedzser menedzsment

A bejegyzés trackback címe:

https://akocsis.blog.hu/api/trackback/id/tr495211344

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

activer 2010.05.12. 09:32:37

A posztnak helyesen a "Miért nem tanulok semmit a konferenciákon?" címet kellett volna kapnia, mert nekem sokkal jobbak a tapasztalataim konferencia résztvevőként és (ritkán) előadóként egyaránt, tehát a többes szám miattam nem igaz. A konferenciaszervezők nincsenek könnyű helyzetben: az erős tudományos konferencia tényleg csak elméleti embereknek szól, kevés bennük a gyakorlat, ezért járnak ilyenekre főállású matematikusok, fizikusok, történészek stb. Ami az üzleti világot hajtja, az a pénz és a profit, ezért a tömegek az ilyen témák felé mutató ismeretekre nyitottak; az IT-hoz (is) kapcsolódóan ez a hatékonyság növeléséről szól mindig (hogyan dolgozzunk jobb minőségben, gyorsabban és mégis alacsonyabb költségekkel? hogyan növeljük a versenyképességünket? - nem erről szól végeredményben minden üzleti/szakmai konferencia?) Külföldön nagy a választék (pl. amik nálam "hot topic"-ok http://eu.gr8conf.org/ , http://www.mobileworldcongress.com/ , http://www.aiimexpo.com/ stb.), gyakorlatilag minden héten lehetne menni valahova. Lehet, h a Téged (sejtésem szerint elsősorban) érdeklő ~management (projekt, IT, team) témák kevésbé kézzelfoghatóak, ezért nehéz rájuk jó konferenciát/kongresszust szervezni. (Megjegyzem, h ebben a témában ez a konferencia zseniális, izgalmas és érdekfeszítő volt: http://www.pmsz.hu/pmi/rendezvenyek/korkapcsolas-12 - asszem már posztoltam régebben) Feltételeztem az írásodból, h a magyarországi konferenciákra gondolsz elsősorban, de sztem itthon sem ennyire rossz a kép: előre lehet tudni kik lesznek ott előadóként, miről beszélnek majd és ugye tudjuk, hogy akik előadnak azok egyben szponzorálják is az eseményt, ezért belevisznek majd egy kis marketinget, ahogyan a kereskedelmi TV-k is reklámoznak "kicsit", ez van. (Ha a konferenciának álcázott termékbemutató van, akkor el kell jönni gyorsan.) Ráadásul olyan szűk ez az IT szakma, h néhány esemény után már ismerjük a céget/embert... Nem tudom, hogy az itthoni mértékkel számolva drága IIR-Hungary szervezésű konferenciák (pl. http://www.iir-hungary.hu/rendezvenynaptar?id=979) mennyivel jobbak és marketing és blabla-mentesebbek, mint egy 15-20 eFt-os másik? Amit én nagyon kedvelek, azokat inkább "szakmai nap"-nak szokták a szervezők nevezni; voltam több ilyenen szoftver és marketing témában is. Eleve úgy keveredsz egy ilyenbe, hogy pl. van egy kedvenc "gurud", aki pl. marketingben jókat ír, megveszed az írásait, alkalmazod, működik, aztán hopp észreveszed, hogy nemsoká lesz egy ilyen fellépése. A bizalom eleve megvan a részedről, elmész, látod-hallod élőben, ott is jó az ember, ráadásul x10-x100 hittársaddal vagy körülvéve - lehet "networking"-ezni vele-velük. Van jó szervezés, kapsz 30-40 oldalas "exkluzív" jegyzetet és majd az előadás szövegét/videóját/prezijét is megkapod, és fizetsz ezért napi kb. 30 eFt-ot. Csinálnak hasonlót (a neve itt már konferencia, roadshow, partner meeting stb.) világcégek is (pl. http://href.hu/x/c9ua vagy http://www.springsource.com/events/springsource-s2g-forum-london ), itt tudom előre, hogy lesz "ajánló és reklám" is (belefér), kevésbé lesz személyes, viszont ott vannak pl. a blogger-eik, vezető fejlesztőik, support-osaik, evangelistáik, akik nagyon jókat írnak és nagyon tudnak, lehet tőlük sokat tanulni (nemcsak szakmát, szemléletet is). Az előadóknak pedig sokszor a szervezők kikötik, h mennyit illik saját magukról (a cégről, szolgáltatásaikról) beszélni, pl. a 20 percből az utolsó 1 percet. Azok az előadók, akik saját egójukat fényezik, alkalmatlanok arra, hogy "fellépjenek", viszont igenis fontos szempont a hallgatóságnak, h pl. adott előadó (vállalkozás) milyen és hány referenciával rendelkezik, hiszen ez fontos szempont a későbbi esetleges üzletnél. Az a leghatékonyabb, amikor konferencia ÉS kiállítás van együtt: itt előadásokon tényleg nem kérdez a hallgatóság, viszont szünetekben a folyosóra kitett asztaloknál megjelennek és kérdezősködnek (tényleges lehetőségek megbeszélése itt történik hatékonyan), ráadásul ha pl. IT-ről van szó, akkor meg lehet nézni az előadáson bemutatott elveket alkalmazó szoftvert a gyakorlatban is. A magyar KatiPeti Bt. azért ad elő konferencián a nagyoknak, mert szoftvert mikró- és kisvállalkozásoknak (max. 25 fő alkalmazott) nem lehet már eladni (hiszen nekik ténylgesen elegendő a Linux/OEM vindóz, OpenOffice, Thunderbird + egy 12 eFt-os számlázó-/készletnyilvántartó program + egy havi 2 eFt-os drupal-os honlap), fizetőképes csak a közép- és a nagyvállalati kör, eladni meg muszáj. Tudok néhány olyan esetről, amikor KatiPeti Bt. szoftverét megvásárolta a multi magyar tagozata, majd rövid időn belül licencelte a multi világszerte minden irodájába a SzoftverÁsz-t.

activer 2010.05.12. 09:33:45

A posztnak helyesen a "Miért nem tanulok semmit a konferenciákon?" címet kellett volna kapnia, mert nekem sokkal jobbak a tapasztalataim konferencia résztvevőként és (ritkán) előadóként egyaránt, tehát a többes szám miattam nem igaz. A konferenciaszervezők nincsenek könnyű helyzetben: az erős tudományos konferencia tényleg csak elméleti embereknek szól, kevés bennük a gyakorlat, ezért járnak ilyenekre főállású matematikusok, fizikusok, történészek stb. Ami az üzleti világot hajtja, az a pénz és a profit, ezért a tömegek az ilyen témák felé mutató ismeretekre nyitottak; az IT-hoz (is) kapcsolódóan ez a hatékonyság növeléséről szól mindig (hogyan dolgozzunk jobb minőségben, gyorsabban és mégis alacsonyabb költségekkel? hogyan növeljük a versenyképességünket? - nem erről szól végeredményben minden üzleti/szakmai konferencia?) Külföldön nagy a választék (pl. amik nálam "hot topic"-ok http://eu.gr8conf.org/ , http://www.mobileworldcongress.com/ , http://www.aiimexpo.com/ stb.), gyakorlatilag minden héten lehetne menni valahova. Lehet, h a Téged (sejtésem szerint elsősorban) érdeklő ~management (projekt, IT, team) témák kevésbé kézzelfoghatóak, ezért nehéz rájuk jó konferenciát/kongresszust szervezni. (Megjegyzem, h ebben a témában ez a konferencia zseniális, izgalmas és érdekfeszítő volt: http://www.pmsz.hu/pmi/rendezvenyek/korkapcsolas-12 - asszem már posztoltam régebben) Feltételeztem az írásodból, h a magyarországi konferenciákra gondolsz elsősorban, de sztem itthon sem ennyire rossz a kép: előre lehet tudni kik lesznek ott előadóként, miről beszélnek majd és ugye tudjuk, hogy akik előadnak azok egyben szponzorálják is az eseményt, ezért belevisznek majd egy kis marketinget, ahogyan a kereskedelmi TV-k is reklámoznak "kicsit", ez van. (Ha a konferenciának álcázott termékbemutató van, akkor el kell jönni gyorsan.) Ráadásul olyan szűk ez az IT szakma, h néhány esemény után már ismerjük a céget/embert... Nem tudom, hogy az itthoni mértékkel számolva drága IIR-Hungary szervezésű konferenciák (pl. http://www.iir-hungary.hu/rendezvenynaptar?id=979) mennyivel jobbak és marketing és blabla-mentesebbek, mint egy 15-20 eFt-os másik? Amit én nagyon kedvelek, azokat inkább "szakmai nap"-nak szokták a szervezők nevezni; voltam több ilyenen szoftver és marketing témában is. Eleve úgy keveredsz egy ilyenbe, hogy pl. van egy kedvenc "gurud", aki pl. marketingben jókat ír, megveszed az írásait, alkalmazod, működik, aztán hopp észreveszed, hogy nemsoká lesz egy ilyen fellépése. A bizalom eleve megvan a részedről, elmész, látod-hallod élőben, ott is jó az ember, ráadásul x10-x100 hittársaddal vagy körülvéve - lehet "networking"-ezni vele-velük. Van jó szervezés, kapsz 30-40 oldalas "exkluzív" jegyzetet és majd az előadás szövegét/videóját/prezijét is megkapod, és fizetsz ezért napi kb. 30 eFt-ot. Csinálnak hasonlót (a neve itt már konferencia, roadshow, partner meeting stb.) világcégek is (pl. http://href.hu/x/c9ua vagy http://www.springsource.com/events/springsource-s2g-forum-london ), itt tudom előre, hogy lesz "ajánló és reklám" is (belefér), kevésbé lesz személyes, viszont ott vannak pl. a blogger-eik, vezető fejlesztőik, support-osaik, evangelistáik, akik nagyon jókat írnak és nagyon tudnak, lehet tőlük sokat tanulni (nemcsak szakmát, szemléletet is). Az előadóknak pedig sokszor a szervezők kikötik, h mennyit illik saját magukról (a cégről, szolgáltatásaikról) beszélni, pl. a 20 percből az utolsó 1 percet. Azok az előadók, akik saját egójukat fényezik, alkalmatlanok arra, hogy "fellépjenek", viszont igenis fontos szempont a hallgatóságnak, h pl. adott előadó (vállalkozás) milyen és hány referenciával rendelkezik, hiszen ez fontos szempont a későbbi esetleges üzletnél. Az a leghatékonyabb, amikor konferencia ÉS kiállítás van együtt: itt előadásokon tényleg nem kérdez a hallgatóság, viszont szünetekben a folyosóra kitett asztaloknál megjelennek és kérdezősködnek (tényleges lehetőségek megbeszélése itt történik hatékonyan), ráadásul ha pl. IT-ről van szó, akkor meg lehet nézni az előadáson bemutatott elveket alkalmazó szoftvert a gyakorlatban is. A magyar KatiPeti Bt. azért ad elő konferencián a nagyoknak, mert szoftvert mikró- és kisvállalkozásoknak (max. 25 fő alkalmazott) nem lehet már eladni (hiszen nekik ténylgesen elegendő a Linux/OEM vindóz, OpenOffice, Thunderbird + egy 12 eFt-os számlázó-/készletnyilvántartó program + egy havi 2 eFt-os drupal-os honlap), fizetőképes csak a közép- és a nagyvállalati kör, eladni meg muszáj. Tudok néhány olyan esetről, amikor KatiPeti Bt. szoftverét megvásárolta a multi magyar tagozata, majd rövid időn belül licencelte a multi világszerte minden irodájába a SzoftverÁsz-t.

Ismeretlen_16561 2010.05.12. 09:46:21

Telitalálat. Pont ez az én véleményem is. Kiegészítve még azzal, hogy vannak konferenciaszervezők, akik évek óta ugyanazokkal a nevekkel szerveznek bulikat, mert ami bevált, azon ugye nem változtatunk. Elgondolkoztató volt ezzel kapcsolatban, amit az első magyar TED-ről írtak: http://hvg.hu/Tudomany/20100129_tedxdanubia_beszamolo Igazából nem értem a dolgot, mert egyre több helyen lehet visszajelzést adni az előadásokról ÉS az előadókról.

Ismeretlen_102125 2010.05.12. 18:05:20

Elnézést kérek Activer-től, a hozzászólása valami miatt fennakadt a spam filter-en, és csákánnyal kellett kibányászni. Ha valakivel ilyesmi fordul elő, kérem jelezze.

Ismeretlen_16561 2010.05.13. 13:07:30

Azért szép az élet, mert a vélemények eltérőek :D

Petya · http://susnya.hu/ 2010.05.13. 19:52:19

Az utóbbi időben én is részt vettem hallgatóként néhány konferencián, bár ezek inkább csak KKV-nak szóltak. Ellenben én is sokszor úgy éreztem, hogy nem tanultam belőlük túl sokat, alig hangzott el számomra új információ. Ezt én azzal magyarázom, hogy valószínűleg nekem több időt fordítok tájékozódásra, mint egyes cégvezetők. És ezért nem hallottam újakat, mert már így vagy úgy, de olvastam cikkeket/konzultáltam valakivel az adott témáról. Tehát az elfoglalt vezetőknek ezek a konferenciák hasznosak lehetnek, mert összefoglalva pár nap alatt megismerhetik tömören mindazt, aminek a felkutatására én nap mint nap sok időt áldozok. Vagyis, ha neked (akocsis) is van időd a folyamatos tájékozódásra, akkor ez is lehet egy oka annak, hogy számodra nem mondanak újat. Persze, ezt a kérdést tovább lehetne görgetni afelé, hogy miért nem fordítanak (tudnak fordítani) az ügyvezetők/menedzserek több időt a tájékozódásra/tanulásra?

Ismeretlen_16561 2010.05.14. 14:03:48

A vezetők azért nem fordítanak több időt minderre, mert pont idő az, amiből nincs nekik elég. A konferenciákon sok olyan jó dolgot elmondanak, amelyek alkalmazásával lenne idő több érdekes dologra is, de ezek megtanulása és alkalmazása megint csak idő. Ami ugye nincs. És persze akarat, elhatározás, változási hajlandóság. Ami sokszor sajnos szintén nincs. Más: a konferenciákon sokszor találkozom azzal a jelenséggel, hogy az előadó sok mindenről beszél keveset. Néha jól esne, ha ennek fordítottja is megtörténne: egy-két dologról hallanánk részleteket.

Ismeretlen_102125 2010.05.14. 14:05:01

@Activer: Köszönöm szépen a részletes hozzászólást és a linkeket. Ha látsz valahol jónak tűnő management témájú előadást/konferenciát, akkor kérlek oszd meg. @Petya: Nekem úgy tűnt, hogy ezekre a rendezvényekre nem "fiatal", sokkal inkább harcedzett veteránok járnak. És magam is olyan előadásokban lennék érdekelt, ami tapasztalt menedzsereknek szól - tehát nem az a téma, hogy mi az agilis fejlesztés, mi a projekt, és mi a dolga a projekt mendzsernek. Tartok tőle, hogy nem az előadók mérik fel rosszul a hallgatóság szintjét, hanem ennél súlyosabb problémák vannak.
süti beállítások módosítása