HTML

ITÉlet

Egy multinacionális cégnél dolgozó informatikai manager szakmai blogja. Észrevételek, tapasztalatok szoftver fejlesztésről, vezetésről, managementről és hatékonyságról itthoni és külföldi példákon keresztül. Az informatikáról másképp...

Utolsó kommentek

  • 232323: Szóval managernek jó lenni, akkor dől a nagy lé, felelősség meg számonkérés sehol. Krém. (2019.10.31. 15:24) Kirúgják-e a menedzsert ha hibázik?
  • Simon Géza: "A következő forradalmi áttörés, nagy dobás, ami megint tőzsdei felfutáshoz vezet, az nem valamilyen informatikai dolog lesz, hanem egészen más." Ha a generic AI nem informatikai, akkor igazad van.... (2018.02.19. 07:01) Az IT jövője
  • pggp: @AnyTink: Köszi, de én csak egy blog olvasó vagyok, aki jól tudja használni a keresőt ;-) (2017.10.17. 07:19) Milyen volt hazaköltözni?
  • AnyTink: @pggp: :) Gratulálok a család bővüléséhez és a sikeres 'hazatelepedéshez'. Mi most gondolkodunk a hazaköltözésen és jó olvasni mások élményéről! Köszönöm az írásod :) (2017.10.16. 18:49) Milyen volt hazaköltözni?
  • pggp: Tulajdonképpen igen, alakult valami: akocsis.com "2017 április, Dália eloször Szentesen" ;-) (2017.06.06. 21:51) Milyen volt hazaköltözni?
  • Utolsó 20

Kapcsolat a beosztottakkal a hivatalos úton kívül.

Kapcsolat a beosztottakkal a hivatalos úton kívül.

A beosztottakkal történő formális kommunikációnak számtalan módja van, amiről itt már volt szó. Ezen felül azonban létezik informális kommunikáció – és a jó menedzsernek ebben is jónak kell lennie.
Sőt, tulajdonképpen ebben kell igazán jónak lennie. Ha az informális kapcsolat jól működik, akkor a munkatársak mindent megtesznek a főnökükért, kiküszöbölve az esetleges hibákat a hivatalos kapcsolatból. Fordított esetben – ha a főnök jó a számonkérésben, de rossz hangot üt meg a beosztottakkal – akkor azok nem fognak mindent megtenni a siker érdekében, kihasználják a kiskapukat, ürügyet keresnek.

Néhány tipp ahhoz, hogy sikerüljön megütni a megfelelő hangot:

- Mindannyian emberek vagyunk, tiszteljük meg a másikban az embert. Lehet, hogy a kapun belül létezik alá-fölérendeltségi viszony, de a kapun kívül ez már nincs. És az az alá-fölérendeltségi viszony sem olyan erős – igazából csak szerepkörök és felelősségek vannak.

- A munkatársak gyakran más kultúrákból érkeztek. Lehet, hogy ami az egyik kultúrában elfogadott, az a másikban sértő, ami az egyikben az udvariasságot jelenti, a másikban nem az. Fontos hogy ne összehasonlítani próbáljuk a másik kultúrát, hanem megérteni, és azokat a nyelvi-viselkedésbeli eszközöket alkalmazni, ami ott a tiszteletet és udvariasságot jelenti.

- Meg kell tanulni „csevegni”, azaz képesnek kell lenni munkatársakkal nem csak a munkáról beszélgetni. Időjárás, foci, nyaralás, család, hobbi. Meg kell találni a lehetőségeket, amikor nem a munkáról beszélgetünk.

- Humorérzék. A munka komoly dolog, de vannak pillanatok, amikor tudni kell érteni a humort, venni a lapot, vagy akár el is engedhetjük magunkat. Aki túl komoly, attól félnek és tartják a távolságot.

- Az informális kommunikáció során (például ebéd alatt, kávéautomata mellett, cigiszünetben) rengeteg olyan dolgot megtudhatunk beosztottainkról, ami hasznos lehet később… és elmondhatunk olyan dolgokat, amik fontosak a munkához, de nem férnek bele a hivatalos útba.

- Minden ember más, ezért alkalmazkodni kell.

- Minden pillanat más, ezért alkalmazkodni kell.

Mindennek az az apropója, hogy a főnököm értékelése szerint a megfelelő hangot ütöm meg a beosztottakkal. Ebben az a teljesítmény, hogy nálam idősebbek, és csak én vagyok magyar.

Címkék: hang beosztott

A bejegyzés trackback címe:

https://akocsis.blog.hu/api/trackback/id/tr495211384

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása