Kifogások helyett eredményeket!
Kifogások helyett eredményeket!
Amíg az ember beosztottként, kétkezi munkásként dolgozik, addig az eredményességét döntően befolyásolják olyan tényezők, mint például hogy van-e elég alapanyag, akad-e eszköz, megkapta-e az ügyféltől a specifikációt, fel lett-e telepítve a legújabb szoftver, lejárt-e a jelszava, vagy elment-e szabadságra a network specialista. A menedzser dolga az, hogy ezeket a problémákat megoldja, hogy a munkatársak zavartalanul tudjanak termelni.
Amikor a beosztottból menedzser lesz, az egyik dolog amit meg kell tanulnia, hogy ezek a kifogások már nem használhatóak. Mert hiszen neki pontosan az a dolga, hogy a munkát megszervezze, a szükséges információkat megszerezze, és a háttér biztosítsa. Vizuális típusok számára: a melós végzi el a munkát, a menedzser gondoskodik a papírról és a ceruzáról.
A projektmenedzserekre különösen igaz a kitétel: ők egyszemélyi felelősei a projektnek. Ez a munkájuk.
Éppen ezért a PM nem hivatkozhat másra. Őt csakis az eredmény minősíti, hogy a projekt elkészült-e vagy sem.
Aki csak annyit lát, hogy az öltönnyel és a hatalommal együtt „pusztán” annyi a dolog, hogy ledelegáljuk a munkát – az nagyon téved. Az is nagyot téved, aki a hatalom gyakorlását „dolgozza” nap mint nap, de a munka nem készül el. Az olyan menedzser, aki nem tud határidőre szállítani, nos az olyan mint a mákos bejgli mák nélkül: a lényeg hiányzik.
Ez esetenként igen nagy kihívást jelent. Az élet már csak olyan, hogy a dolgok néha egyszerűen mennek, néha meg nagyon nehezen. Egyik nap a problémák maguktól megoldódnak, a másik nap pedig a biztosnak hitt dolog is elromlik.
Egy dolog biztos: hogy a menedzser dolga rendet tenni.
Szóval a munka néha nagyon egyszerű, máskor pedig meg kell szakadni, hogy a dolgok rendben legyenek, rendben maradjanak.
Amikor komoly fennakadás van, akkor bizony jól jön, ha a menedzser szakmailag is érti az eseményeket, hozzá tud szólni, ne adj isten a megoldásra is van ötlete. A lényeg az, hogy a nem várt eseményeket minél hamarabb, minél kevesebb erőfeszítéssel meg kell oldani, hogy a munka visszatérjen a „normális” kerékvágásba.
A munkának ugyanis készen kell lennie, lehetőség szerint időben. Ugyanis a felsővezetőket csak ez érdekli.
Éppen ezért azt tanácsolom azoknak, akik menedzserek akarnak lenni: tanuljanak meg lehetetlen körülmények között is eredményesnek lenni. Mert aki nem teljesít, annak veszélyben az állása, és nem lesz lehetőség elmagyarázni, hogy miért.
Meg kell tanulni azokat az eszközöket, amikkel egy váratlan eseményt kezelhetünk, egy akadályt elháríthatunk, eszközöket amikkel megtalálhatjuk a megfelelő segítséget és ahogyan a segítséget megfelelően használhatjuk.
Utolsó kommentek