Légy negatív, és sikeres leszel. Vagy valami olyasmi.
Légy negatív, és sikeres leszel. Vagy valami olyasmi.
Az aggódás jót tesz – mondja a Dívány cikke. Le a boldogságkultusszal!
A boldogság és a boldogságkultusz mentálhigiéniás előnye vitathatatlan, viszont egy menedzser számára nemcsak a boldogság fontos – hanem az eredményesség is.
És eredményesség terén bizony a pesszimisták jobbak. Mert ők mindent kétszer is átgondolnak. Nem feltételezik azt, hogy majd a dolgok maguktól jobbra fordulnak. Aggódnak egy picit, és emiatt odafigyelnek a részletekre. Nem akarnak elcsúszni egy banánhéjon – és nem is fognak.
Tehát amíg rövid távon mindenki egy olyan emberrel szeret együtt dolgozni, aki mosolyog és kiegyensúlyozott, hosszabb távon viszont inkább olyan valakivel, aki az összes buktatót elkerülve sikerre viszi a feladatokat. Tehát olyannal, aki egy picit – egészséges mértékben persze – aggódik.
A mosolygós, boldog, tökéletes emberekről hosszú távon kiderül, hogy nem elég alaposak, és nem elég tapasztaltak. Az a tapasztalt ember, aki már szagolt puskaport, aki már járt pórul elégszer ahhoz, hogy mégegyszer az ne forduljon vele elő.
Tehát az aggódás jót tesz a karriernek, a kissé pesszimista menedzser megbízhatóbban szállít, mint aki folyton csak mosolyog.
De természetesen mindent csak mértékkel: a pesszimizmust sem szabad túlzásba vinni. Ez szintúgy egy szakmai ártalom, mint ahogy minden menedzser egy kicsit őrült. Ugyanígy minden menedzser egy kicsit boldogtalan és aggódik – mármint ha elég jó és szívén viseli a munkája eredményét.
Utolsó kommentek